Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelfotografie : Farne Islands, Bass Rock, Bempton Cliffs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogelfotografie : Farne Islands, Bass Rock, Bempton Cliffs

Ik ben van plan om volgende jaar in mei/juni een tripje te maken naar Farne Island, Bass Rock, Bempton Cliffs. Hoofdbedoeling vogelfotografie (papagaaiduikers, jan-van-Gent,...) met een paar gelijkgestemden. De wagen op de ferry richting Hull of Newcastle.

Ik weet het is nog vroeg maar een goede voorbereiding is het halve werk.
    Dus alle tips en ervaringen voor deze locaties zijn welkom.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Vogelfotografie : Farne Islands, Bass Rock, Bempton Cliffs

Ik heb dit jaar in mei de Farne Islands bezocht.
    Volg best de weersomstandigheden op de voet, want bij ruw weer varen de visserbootjes niet uit of leggen ze niet aan.
    Er zijn 4 aanbieders, maar enkel Billy Shiels biedt een volledig dagprogramma aan.
    Voor 28 Pond biedt Billy Shiels een rondvaart langs de kliffen van enkele eilanden + het betreden van Staple en Inner Farne Island. Je mag 2 uur blijven op elk eiland. Dit geeft je normaal gezien voldoende tijd om goede beelden te maken, want de eilanden zijn niet zo heel groot. De overtocht naar de eilanden duurt zo'n 20 minuten; je zit vrij onbeschermd op dek.
    Een 300mm met een 1.4 converter volstaat normaal gezien. Monopod of statief niet vergeten!
    Zorg voor regenkledij en zeker iets om op te zitten (plastiek).
    Er zijn vogels in overvloed - zoek een goede plaats en wacht gewoon af. Vooral de puffins en aalschovers zijn zeer fotogeniek.
    Probeer een reservatie in Seahouses te bekomen, in de weekends is alles volzet, in de week zijn de betaalbare kamers snel weg. Reken op 30 à 40 pond per nacht per persoon. Er zijn een 7-tal B&B's. In Bamburgh is er één hotel (100 Pond/nacht) met goed restaurant.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Re: Vogelfotografie : Farne Islands, Bass Rock, Bempton Cliffs

Het gaat een onvergetelijke belevenis zijn, Vooral Bass Rock is indrukwekkend . Ik heb op mijn web-site een paar bevindingen en tips neergeschreven misschien heb je hier wel wat aan

http://www.vogelsvanbelgie.be/Natuur...Schotland.html

Een kleine impressie : http://www.vogelsvanbelgie.be/Engeland2008.html

groeten,

Rudy
      Last edited by vvb; 13 oktober 2010, 19:48.
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Working...
      X