Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berlijn enkel met tele?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Berlijn enkel met tele?

    Weldra ga ik naar Berlijn voor 4 dagen. Wil zoveel mogelijk doen en zien die dagen.
    Ga met Easyjet, zonder ingecheckte bagage.
    Nu ben ik aan het overwegen om creatief te gaan fotograferen met enkel m'n tele; de 55-300. Is dit het overwegen waard? Hoef geen platgefotografeerde Brandenburger Tor er helemaal op te hebben... Of zijn er locaties daar waar ik groothoek ga nodig hebben (missen)? Ik kan ook nog het compactje in de broekzak meenemen voor noodgeval.
    Of ik heb ook een Tamron 18-250. Best tevreden over, maar die Pentax 55-300 vind ik toch net iets beter
    Hehe.
    Voor het overige nog iemand praktische, niet alledaagse tips voor daar?

    Groetjes

  • #2
    Re: Berlijn enkel met tele?

    Maak het wat moeilijker: gebruik één lens met vast brandpunt. doe ik ook.
    Ben overmorgen weg naar Tokyo en gebruik alleen mijn D80 met CZ 25mm. Da werkt.
    En weegt niks.

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Berlijn enkel met tele?

      Ik ga daar ook naartoe met allerheiligen en neem toch een groothoek mee voor mijn D700; oa voor de koepel van de Reichtag en het Sonycentre

      Comment


      • #4
        Re: Berlijn enkel met tele?

        Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
        Weldra ga ik naar Berlijn voor 4 dagen. Wil zoveel mogelijk doen en zien die dagen.
        Groothoek zeker meenemen als je die hebt..

        grts
        Peter
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Berlijn enkel met tele?

          Ik ben vorig jaar in Berlijn geweest de 10-20 is er niet vanaf geweest en soms heb je hem gewoon nodig maar met creativiteit zal je ook met de tele met mooie plaatjes thuis kunnen komen.

          Maar ik raad toch aan hem mee tenemen.
          Greetz Twan

          http://500px.com/TwanGroenen

          Comment


          • #6
            Re: Berlijn enkel met tele?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Maak het wat moeilijker: gebruik één lens met vast brandpunt. doe ik ook.
            Ben overmorgen weg naar Tokyo en gebruik alleen mijn D80 met CZ 25mm. Da werkt.
            En weegt niks.

            Nerdi
            Spijtig genoeg heb ik nog geen prime, anders had ik da wel misschien aangedurfd...
            Ik zou wel eens stadsfoto's met allemaal hetzelfde brandpunt willen zien, om een idee te hebben.

            Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
            Ik ga daar ook naartoe met allerheiligen en neem toch een groothoek mee voor mijn D700; oa voor de koepel van de Reichtag en het Sonycentre
            Ik heb al het een en ander opgezocht. Sonycentre bv; zou m'n lichtsterke 18-50 voldoende zijn? Of toch m'n 10-24? 3 lenzen mee in de kleine rugzak zal net iets teveel worden vrees ik

            Comment


            • #7
              Re: Berlijn enkel met tele?

              Misschien nog het vermelden waard dat ik een uitstap naar de Berlijnse zoo plan

              Comment


              • #8
                Re: Berlijn enkel met tele?

                Zelf ben ik ook naar de zoo geweest daar !

                Daar kom je met een 10-20 niet aan de beelde die de meeste willen schieten.

                Ik zelf had 3 lenzen bij de 10-20 en mijn 2 kitlenzen.
                Greetz Twan

                http://500px.com/TwanGroenen

                Comment


                • #9
                  Re: Berlijn enkel met tele?

                  Zou zeker je groothoek niet vergeten

                  Lowepro Off Trail 1 rond je heup en je kan tot 3 (compacte) lenzen meenemen

                  Valt helemaal niet op als je op het vliegtuig stapt (ik ben er al mee binnengeraakt op plaatsen waar camera's hoegenaamd niet toegelaten zijn)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Berlijn enkel met tele?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Maak het wat moeilijker: gebruik één lens met vast brandpunt. doe ik ook.
                    Ben overmorgen weg naar Tokyo en gebruik alleen mijn D80 met CZ 25mm. Da werkt.
                    En weegt niks.

                    Nerdi
                    +1 voor één lens...

                    ik neem meestal m'n 50mm lensje mee op m'n D700...
                    op crop zou dat een 30-35mm lensje zijn

                    heerlijk licht en interessant om een stad te verkennen...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Berlijn enkel met tele?

                      Ga dus de tele meenemen en "nieuwe" groothoek die ik gekregen heb
                      De rest laat ik thuis en we zien wel wat het wordt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Berlijn enkel met tele?

                        Je kunt ook gewoon iets achterlaten op de kamer en niet met alles gaan zeulen, ik zou het wel meenemen, ook 18-50.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Berlijn enkel met tele?

                          Ik zou niet willen op city trip gaan met enkel één tele... in de zoo zal die wel van pas komen, ook voor wat onopgemerkte straatfotografie is die handig... maar ik heb liever foto's van mijn gezelschap dan van wildvreemden.

                          Ik ga binnenkort op city trip en neem op z'n minst dit mee: 5D + 17-40 F4 + 50F1.4 of 85F1.8 + Gorillapod + Afstandsbediening
                          UWA, Gorillapod en afstandsbediening: Om samen met mijn gezelschaps voor iets moois te staan (in een stad heb je vaak niet voldoende ruimte, dan is UWA wel handig)
                          50 of 85mm Prime: Voor portretten en wanneer er minder licht is. Ook als ik even niet teveel wil meesleuren neem ik enkel body en prime mee.
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Berlijn enkel met tele?

                            Heb in juli ook 4 dagen in Berlijn rondgelopen met mijn 40D en 17-40 lens. Had bewust de 70-200 thuis gelaten en heb ze geen moment gemist.

                            groeten,

                            Gunter
                            FUJI X-T4, XF14/F2.8 R, XF18/F2 R, XF23/F1.4 R, XF70-300/F4-5.6 R LM OIS WR, SONY A9/A7R3/VG-C3EM, FE16-35/F4 OSS ZA, FE20/F1.8 G, FE24-70/F4 OSS ZA, FE35/F2.8 ZA, TAMRON 28-200/F2.8-5.6 DI III RXD, 150-500/F5-6.7 DI III VC VXD

                            Comment


                            • #15
                              Re: Berlijn enkel met tele?

                              Zondag vertrek ik en twijfel nog steeds
                              Zit vooral te twijfelen tussen combo 17-50 + 55-300 en m'n 18-250.
                              Ik ben niet ontevreden over de beeldkwaliteit van die laatste (natuurlijk ook niet van de eerste).
                              Ik ben gewoon beetje bang van de "vervorming" van de 18-250 in het breedhoekgebied.
                              Ga ik met het blote oog veel verschil merken met een Tamron 17-50 op 17 of een Tamron 18-250 op 18? Denk dan vooral aan gebouwen... Heb het zelf nog niet getest.
                              En ik heb niks tegen lenzen wisselen maar het lijkt voor een citytrip in de vrieskou met gezelschap zo omslachtig?
                              De 8-16 gaat wel zowiso mee

                              Comment

                              Working...
                              X