Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips en anbevolen materiaal voor een rondreis op Java

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rondreis op Java

Check overigens eens dit e-book van 5 USD over een rondreis door Java:

Het bevat een aantal foto's van een rondreis van de auteur door Java en achteraan een korte samenvatting van hoe elke foto tot stand gekomen is.
    Het wordt verdeeld in Craf & Vision.com, de e-book winkel van de succesvolle Canadese reis- en humanitaire fotograaf David Duchemin.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Re: Rondreis op Java

Ik vond zelfd de kawa ijen ook erg de moeite. Dit is toch wel een van de mooiste dingen die ik op java gezien heb. Wat ook erg leuk is om te doen is een treinreis van jakarta naar Yogjakarta of andersom. Ik vond persoonlijk de oostkant van java erg mooi. Ik begrijp ook niet waarom de meeste hier in een rechte lijn aan voorbij rijden en direct naar de bromo gaan. Wij hebben overigens ook erg veel last van de regen gehad ca. 1 maand geleden. Om 3 uur 's nachts in een jeep zitten om de zonsopkomst op de bromo te zien en dan uiteindelijk een zicht van 10m te hebben door de regen. Boven op de bromo zelf vond ik een beetje tegenvallen. Dan vond ik de kawa ijen toch leuker.

Qua lenzen, lekker een groothoek meenemen en daarnaast een kleine tele is meer als zat. ik had een 18-200 mee en deze is zelden op 200 gebruikt.
      Groeten Remco.

Comment

Re: Tips en anbevolen materiaal voor een rondreis op Java

Hé Hapa, ik ben vandaag net teruggekeerd uit Jakarta.
        Dit is zoals andere leden hier eerder al vermeld hebben idd wel een vuile stad.
        Maar een paar echte aanraders zijn zeker een bezoek aan Taman Mini, het hele indonesische eiland nagebouwd met al zijn verschillende culturen...
        (http://nl.wikipedia.org/wiki/Taman_Mini_Indonesia_Indah)
        alsook Kota Tua, dé plaats bij uitstek voor de "pre-wedding"foto's...
        http://en.wikipedia.org/wiki/Jakarta_Old_Town)
        En als laatste tip; op zondagmorgen ( +- 7.30 uur) eens naar een hkbp kerkdienst gaan,
        dit is een dienst voor de Christen-Protestanten, maar iedereen is er getooid in zijn traditionele batak klederdracht (echt een pracht om te zien en te fotograferen)
        - je hier wel best niet teveel opdringen (het is en blijft een heel religieuze gemeenschap) -
        Opvallen doe je ginder zowiezo (niet zozeer als fotograaf, wel als westerling hehe), maar al bij al zéér vriendelijke en heel behulpzame mensen.
        Wel rekening houden met felle regenbuien (lees stormbuien) en monsterlange file's (afgelopen maandag een tocht gemaakt van +- 60 km in een tijd van 7 uur !!!!!)
        In elk geval een goeie en aangename reis gewenst en 'k ben al benieuwd naar je resultaten.

Groetjes Pascal

Comment

Working...
        X