Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser + 50mm in NY

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser + 50mm in NY

zoals de titel al zegt, wij gaan nr New York en ik ben aan het twijfelen of ik een externe flitser ( sb600-900?) en een primelens ga aanschaffen voor we gaan.
    Heb nog 2 maandjes de tijd om er wat mee uit de voeten te kunnen, maar is het nodig of niet echt?
    En een 50 mm 1.4 is volgens mij ook niet echt een lens die een meerwaarde zal bieden ginder of ben ik daar mis in?

Thx
    Nikon D90

Re: flitser + 50mm in NY

Ik zit/zat met zelfde dilemma van de aanschaf van een externe flitser voor mij trip naar China. Heb dan ook gister externe flitser besteld en vandaag binnen gekregen, zodat ik de nodige tijd heb om te ontdekken hoe alles werkt.

In mijn geval weet ik dat ik op plekken kom waar hij erg van pas kan komen en ook mag gebruiken

Comment

Wil je snapshotten of portretten?
      Iets lichtsterkers is altijd leuk, ik zou een 1.8 35mm dx erbij nemen.
      Ik heb zelf meerdere flitsers, maar ik zou zo in NY niks extra mee gaan sjouwen. Vor geval van nood heb je je ingebouwde flits, eventueel een diffusortje ervoor zou wel handig zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Iets lichtsterkers is altijd leuk, ik zou een 1.8 35mm dx erbij nemen.
        +1 voor de 35mm lens... flitser heb je niet nodig met dergelijke lens...

ik ben onlangs naar beirut gereisd en heb constant een 50mm op m'n D700 gehad... da's in verhouding hetzelfde als een D90 met een 35mm...

een 50mm voor jou zou te veel tele zijn... dat nijgt eerder naar portret lens (alhoewel 85mm hier beter voor is)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

yup: op crop is een 50mm maar zozo. Ik verkies 35 en 85mm primes.

Ik nam een SB-600 mee naar Thailand (+sto-fen diffusor). groot, maar handig. Als je vraag was of prime of flits, zou ik eerder voor de prime gaan.

Comment

een Tokina 11-16 2.8 zou een mooie aanvulling op je gamma zijn , een flits SB 800 had ik ook mee naar NY , maar enkel die Tokina en de Tamron 17-50 2.8 gebruikt...
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Neem toch gewoon je 16-85 VR mee. Daar kun je alle kanten mee op. Mij lijkt de breedhoek zeker aan te raden.
              Nb. koop hier geen lenzen, maar doe dat daar in NY, trouwens ginder goedkoper.
              Spring daar eens binnen bij B&H

Comment

Working...
              X