Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie plekjes in Normandië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mooie plekjes in Normandië

welke plaatsjes zijn 'r mooi in Normandië?
    We gaan er volgend schooljaar voor 'n week naartoe, en neem uiteraard mijn Oly mee
    Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
    Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Re: Normandië

Nogal enthousiast, tegen die tijd zijt ge toch alles weer vergeten wat er hier gezegd wordt. En hebt ge mss (hopelijk) al een nieuw toestel.

Om op u vraag te beantwoorden uiteraard de D day landingsplaats, dus die stranden en museum. Maar dat gaat ge misschien sowieso bezoeken met de school.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
      Nogal enthousiast, tegen die tijd zijt ge toch alles weer vergeten wat er hier gezegd wordt. En hebt ge mss (hopelijk) al een nieuw toestel.

Om op u vraag te beantwoorden uiteraard de D day landingsplaats, dus die stranden en museum. Maar dat gaat ge misschien sowieso bezoeken met de school.

waarom misschien hopelijk een nieuw toestel? Mn oly is aangekocht begin maart van dit jaar, & heb er nog geen seconde spijt ven gehad!
      Wordt nu ook fan van TinkiePix op Facebook!
      Olympus E-520 - 14-42mm f5-5.6 - 70-300mm f4-5.6

Comment

Je hebt in Normandië een groot aantal oorlogsmonumenten, oorlogsmusea etc. Ik neem toch aan dat jouw school wel excursies organiseert naar deze locaties.

Ik ben een kleine twee jaar geleden naar Normandië geweest en één van de meest indrukwekkende locaties vond ik toch wel La Cambe. Dit is een begraafplaats van Duitse militairen waar 21.106 Duitse militairen begraven liggen:

Wat ik verder een aanrader vind is het "Musée de la Liberté" in Quineville. Dit is namelijk een heel ander soort museum dan alle andere in dit gebied. Dit museum laat het leven zien ten tijde van de Duitse bezetting. Veel Duitse propagandamateriaal (posters, speelgoed etc) en zelfs een nagebouwde typisch Frans straatje. Meer info vind je hier...
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Hallo,

Normandië is meer dan hetgeen er in de 2e wereldoorlog is gebeurd.
          Zak maar eens langzaam de kustlijn af, magnifieke kustlijn, pitoreske plaatsjes.
          Ik persoonlijk ben wel verliefd op het havenstadje Fecamp .
          Met aansluitend Yport en Etretat (met die prachtige rots in de zee en kerkje bovenop een rots).
          Nabij Le Havre natuurlijk die mooie brug, le Pont de Normandie.
          Voorbij de voormalige landingsplaatsen het stadje Cherbourg.
          Verder richting Bretagne natuurlijk Saint Malo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinkiePix Bekijk bericht
            welke plaatsjes zijn 'r mooi in Normandië?
            We gaan er volgend schooljaar voor 'n week naartoe, en neem uiteraard mijn Oly mee
            Mont Saint Michel
            en voor D-Day: de pegasusbrug, pointe du Hoc, en st maire eglise (en dan de film the longest day eens bekijken - 'hold until relieved' )
            Last edited by Nerdifant; 6 juni 2010, 10:42.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Je hebt in Normandië een groot aantal oorlogsmonumenten, oorlogsmusea etc. Ik neem toch aan dat jouw school wel excursies organiseert naar deze locaties.

Ik ben een kleine twee jaar geleden naar Normandië geweest en één van de meest indrukwekkende locaties vond ik toch wel La Cambe. Dit is een begraafplaats van Duitse militairen waar 21.106 Duitse militairen begraven liggen:

Wat ik verder een aanrader vind is het "Musée de la Liberté" in Quineville. Dit is namelijk een heel ander soort museum dan alle andere in dit gebied. Dit museum laat het leven zien ten tijde van de Duitse bezetting. Veel Duitse propagandamateriaal (posters, speelgoed etc) en zelfs een nagebouwde typisch Frans straatje. Meer info vind je hier...

Wat mij opviel op dat kerkhof dat het allemaal mannekes van 18-20 jaar waren. Iets anders dan te emmeren over wat beter is: Canon of Nikon. Op het Amerikaanse kerkhof staan geen geboorte data....
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Re: Mooie plekjes in Normandië

Ik heb hier vorig jaar rond september nog een reeksje gepost.Zoek maar eens even op Tour de Normandie..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                X