Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat mee naar Thailand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat mee naar Thailand?

Beste Nathalie,

Ik reis op de volgende manier (wat fotomateriaal betreft):
    Een grote trolly van Thinktank waar al mijn gerief veilig is in opgeborgen en wanneer ik op pad ga, dan wil ik echt licht, snel en praktish te werk kunnen gaan. Daarom gebruik ik de Skin component system van Thinktank. Super handig, erg veilig en moduleerbaar; Kijk maar eens op hun site:
    We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.

Als filter gebruik ik voor landschapsopnamen erg vaak een polarisatie filter. Is niet direct aan te bevelen op een UWA, maar zeker op al het overige, als je een goede slim line gebruikt kan het wel helpen. ook NGD filters helpen bij dit soort werk, het is wel omslachtig... Verder een hele leuke reis gewenst!
    "You don't take a photograph, you create it"
    5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

Comment

Fijn! Ik twijfelde al om ook zulk topic open te doen...

Wij vertrekken binnen 2 weken naar ginder (als ik nog mag van buitenlandse zaken). minder lang: maar 3 weken maar ook met de rugzak. Ik gebruik een Lowepro Primus AW tot grote tevredenheid. Deze heeft 2 compartimenten, 1 onderaan voor fotogerief en een klein bovenaan voor water, koeken en een rough guide (vinden we beter dan lonely planet). De rugzak is een stuk veiliger voor diefstal omdat ie enkel aan de rugzijde open kan. Er is ook een stafiefdrager en regenhoes in de rugzak verwerkt

Ik denk momenteel om dit mee te pakken:

D300 + Sigma 18-50 f2.8 + 70-200 f2.8 VRII (twijfel nog over een SB600 en een reflectiescherm)

Deze 2 objectieven + laders geraken vlot in de rugzak, ook als de 70-200 op de body zit. Verder nog een lenspen, doekje, 3 CF kaartjes (2x8 en 1x4GB UDMA) en een portable HDD, spijtig genoeg geen imagetank.

Ik heb ook een 70-300VR, 35mm f1.8 en 85mm f1.8 die ik nu denk thuis te laten. Mijn statief (Manfrotto 055XPROB met RRS BH-40) blijft ook thuis. De L-bracket gaat ook van m'n toestel af... Ik hoop alleen zonder statief en zonder ultrasnelle lens toe te komen. Ik heb me via Ebay een 77mm CPL besteld op aanraden van een forumlid hier, er staan 2 topics over in 'accessoires.' Ik heb ongeveer 67€ betaald voor een 77mm en die kan ik via een verloopring op m'n 18-50 zetten. Ik had graag een 10-20mm meegenomen, maar daar heb ik voorlopig geen budget meer voor.

Ik hoop met lichtsterk glas in het bereik 18-200 toe te komen...

Voordelen van deze kit zijn: 2 lenzen lichtsterke lenzen van hoge kwaliteit met een relatief groot bereik.

Nadelen: geen ultra lichtsterke primes, noch super tele...

Heeft er iemand ervaringen of tips ivm deze combo? Vergeet ik iets of ga ik iets missen?

aan de TS: probeer die rugzak zeker een keer uit, ik vind hem zalig... Je mag mij ook altijd je reisplan doorgeven voor tips. Ik zal het mijne moeten aanpassen de komende dagen want er is nu een negatief reisadvies voor het Noorden, inc Chiang Mai en Chiang Rai...

Grtn!

Comment

Ik vertrek in oktober naar Thailand (1 week Chiang Mai) en Cambodja (2 weken rondtrekken), ik kijk dus uit naar jullie ervaring, bevindingen!
        Alvast veel plezier en een fijne reis.
        Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Working...
        X