Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties en materiaal voor een trip naar Zuidwest USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zuidwest USA

    Leuk dat je naar het zuid-westen van de USA een reis gaat maken.
    Ik ben er nu een aantal keren geweest maar het is het meest handigst als je kunt vertellen waneer je er naar toe wilt gaan.
    Heb je al een aantal dingen in de planning staan wat je wilt gaan doen en hoe je er gaat rond reizen.
    Heb je een auto ,ga je naar hotels of naar campings.
    Dat zijn dingen die van belang zijn om iets te kunnen helpen plannen.
    Sommige streken wil je echt niet zijn in bepaalde maanden vanwege de hitte,
    Ik wil je met alle plezier wat dingen doorgeven maar het is prettig als je aan kunt geven waar je voorkeur naar uit gaat.

    Comment


    • #17
      Re: Zuidwest USA

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
      Photographing Yellowstone National Park: Where to Find Perfect Shots and How to Take Them

      http://www.amazon.com/Photographing-...ref=pd_sim_b_1
      Bedankt: mooie aanvulling op mijn "Photographing the Southwest" reeks
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #18
        Re: Zuidwest USA

        Ik vlieg op Los Angeles héén en terug
        • Sequoia NP
        • Death Valley
        • Bryce Canyon NP
        • Zion NP
        • Grand Canyon NP
        • Arches NP
        • Canyonlands NP
        • Capitol Reef NP
        • Yellowstone NP
        • Yosemite NP
        • Las Vegas
        • Los Angeles
        • San Francisco
        Statief moet ik nog kopen, waarschijnlijk iets licht zodat ik ermee kan rondzeulen.
        Als jullie suggesties kunnen doen of bepaalde dingen afraden, dan hoor ik het graag
        Tip, koop een "EAGLE pass" !

        Voor 80 dollar kun je in ieder NP van Amerika terecht, en is zijn geld dubbel en dwars waard! (entree per park, kost al snel 25 dollar.)
        Reken op fikse prijsverschillen in de zomer t.o.v. de winter qua hotels en motels...
        kortingen bedingen, is normaal (-10 procent krijg je meestal direct.)
        Google op kortingsbonnen voor motels, dan kun je fiks besparen op je overnachtingen.
        Eten in een "Diner" is minder duur dan zelf je eten kopen en maken.

        Zelf (met Kohraya) naar California geweest, Utah, Nevada en Arizona, van half december tot januari dit jaar.

        Meer info kan altijd, als je wil.
        (er staat al een hele hoop in de vorige berichten!)

        Gr, Astrid
        2 know me = 2 love me

        Comment


        • #19
          Re: Zuidwest USA

          @sblond en ik hadden online een ticket geboekt naar San Jose. Bedoeling was naar Costa Rica te gaan maar wegens een foutje kwamen we aan in California. Er is dus ook een San Jose net onder San Fransisco
          Zonder voorbereiding en met onze zomerkleding zijn we dan aan een roadtrip van 5700km begonnen met een wagen die we op de luchthaven huurden. Een gps en een ter plekke gekochte Lonely Planet waren daarom handig zodat we de afstanden en nodige tijd konden inschatten. Ongeorganiseerd heb je ook alle vrijheid om te gaan en te staan waar je wil. En met ons lachwekkende verhaal konden we deuren openen en rekenen op tips en hulp van andere mensen
          Arches NP is voor mij de favoriet. Maar ook Death Valley was wegens de koelere temperatuur op dat moment een aangename en mooie plaats. Yosemite was prachtig met de sneeuw en bevroren meertjes. En Lake Powell vond ik erg fotogeniek. Daar moet je zeker ook Antelope Canyon bezoeken. Neem de fototour die 2 ipv 1 uur duurt en waarbij je het tweede uur alle vrijheid krijgt. Statief is hier een noodzaak. Het geluk was aan onze zijde omdat we in het laagseizoen waren en er dus geen busladingen toeristen werden gedropt. We hadden echter geen lightbeams omdat je die hoofdzakelijk in de zomer hebt.
          Mipstoo heeft mooie foto's van Zions. Die heb ik niet. En dat heeft wellicht te maken met de winterperiode. Het is dan te koud voor de spectaculaire trails door de rivier. Een andere wandeling, die wel wat lef vereist wegens de ijzige en stijle paden, was Angels Landing waarbij je op de top geniet van een prachtig uitzicht.
          Ik heb bijna de hele reis mijn breedhoek gebruikt. Een tele voor dieren. Bvb de zee olifanten aan de kust tussen LA en SF.
          Hoeveel geheugen je nodig hebt, dat is afhankelijk van hoe vaak je je vinger op het knopje laat drukken. Ik had 20GB aan kaartjes, mijn externe harde schijf van 500GB en de laptop van @sblond. Alles samen (ik fotografeer in RAW en Jpeg) had ik 30GB aan foto's met een 10MP en een 12MP camera.
          Ook al stonden de US of A niet op mijn verlanglijstje, ik ben toch blij dat ik er geweest ben. Een reis is bij mij (jammer genoeg) vaak pas geslaagd als mijn foto's dat ook zijn. En wat dat betreft, ben ik blij met het resultaat.
          Hopelijk kun jij ook zo genieten van je reis

          Comment


          • #20
            Re: Zuidwest USA

            o ja .
            Wat je zeker MOET doen. Het is een vlucht over de grand canyon bij zondsopgang.
            Is echt super om mee te maken.
            Klein hobbelend vliegtuigje ,die zon zien opmkomen boven die uitgestrekte vlakte.Adembenemend.

            Wij hebben hier een daguitstap van gemaakt.
            Gevlogen naar Page , dan antylope canyon erna richting de dam (kan even niet op de naam komen) om vanaf de dam de rivier af te varen.

            wil je meer info stuur dan even een PM
            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

            Comment


            • #21
              Re: Zuidwest USA

              Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
              o ja .
              Wat je zeker MOET doen. Het is een vlucht over de grand canyon bij zondsopgang.
              Is echt super om mee te maken.
              Klein hobbelend vliegtuigje ,die zon zien opmkomen boven die uitgestrekte vlakte.Adembenemend.

              Wij hebben hier een daguitstap van gemaakt.
              Gevlogen naar Page , dan antylope canyon erna richting de dam (kan even niet op de naam komen) om vanaf de dam de rivier af te varen.

              wil je meer info stuur dan even een PM
              Heb hetzelfde gedaan 2 jaar terug, was met Grand Canyon Airlines. Schitterende dag inderdaad. 't is Glen Canyon dam

              Comment


              • #22
                Re: Zuidwest USA

                Zoveel hulp

                Ik vertrek begin Mei en kom begin Juni terug.
                Ben van plan ter plaatse een auto te huren, twijfel nog tussen een compacte wagen of een SUV (weet niet of ik daar offroad moet of niet)
                Ik leen een pasje voor de Nationale Parken van een maat die in April vertrekt, dus die 80dollar bespaar ik al
                Ik weet niet of ik van te voren al overnachtingen moet reserveren. Als ik in parken wil overnachten is dat misschien wel aangeraden, maar dan heb je natuurlijk niet die vrijheid die je anders hebt. Iemand ervaring met camperen? Misschien is dit wel een oplossing. Ginder mijn spullen kopen en achterlaten bij het terugkeren.
                Ik heb 24Gig aan geheugenkaartjes, dus ik vermoed dat dat wel lukt, aangezien ik alleen reis, heb ik geen zin om ook nog eens mijn laptop mee te sleuren.
                Als ik naar sommigen van jullie foto's kijk, dan kijk ik er al helemaal naar uit. Er zitten parels tussen...
                Bedankt voor de hulp zover, maar als er nog iets te binnen schiet, please shoot
                Greetz
                Ekta

                Comment


                • #23
                  Re: Zuidwest USA

                  auto huren : stuur me even een PM om niet te vergeten da tik je het adres van een goede firma doorstuurt die in prijs enorm scheelt.

                  Het NP-pasje : overnemen van een maat ? veel succes. soms trekken ze een foto en staat dan digitaal op het pasje.(ik wist he tniet dat ze er een getrokken hadden maar doen ze blijkbaar op sommige lokaties via de webcam die naar je gericht staat zonder dat je het weet) Tevens moet je je paspoort tonen bij controle als je een NP binnen gaat. Handtekening op het pasje en je naam moet dus kloppen met deze op je paspoort.

                  Die 80 dollar wordt trouwens prima besteed. Het is er super proper in die parken. de wegen zijn er onberispelijk.
                  Wees eerlijk voor jezelf en koop het pasje zelf aan. Enkel zo kunnen ze de kwaliteit van de parken aanhouden.

                  Verblijf : half oktober was het perfect doenbaar om niet op voorhand te reserveren wat betreft verblijf buiten de parken.
                  Gewoon in het vorige hotlel/motel even het internet op en een reservatie doen voor het volgende.
                  Tijdens jouw periode kan dat ook wel maar zal je soms minder kieskeurig moeten zijn.
                  O ja dat continental breakfast in hotels/motels: vergeet dat maar, ga zelf op stap waar de locals ontbijten.
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zuidwest USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
                    Heb hetzelfde gedaan 2 jaar terug, was met Grand Canyon Airlines. Schitterende dag inderdaad. 't is Glen Canyon dam

                    yep dat was het.
                    zulke zichten krijg je over de canyon vanuit het vliegtuig :

                    http://forum.belgiumdigital.com/f86/...ig-303871.html
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zuidwest USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      Het NP-pasje : overnemen van een maat ? veel succes. soms trekken ze een foto en staat dan digitaal op het pasje.(ik wist he tniet dat ze er een getrokken hadden maar doen ze blijkbaar op sommige lokaties via de webcam die naar je gericht staat zonder dat je het weet) Tevens moet je je paspoort tonen bij controle als je een NP binnen gaat. Handtekening op het pasje en je naam moet dus kloppen met deze op je paspoort.
                      Er zijn 2 handtekeningen toegelaten op een NP-pas, dus een pas doorgeven lukt wanneer je maat slechts 1 handtekening heeft gebruikt.
                      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zuidwest USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ektachrome Bekijk bericht
                        Ben van plan ter plaatse een auto te huren, twijfel nog tussen een compacte wagen of een SUV (weet niet of ik daar offroad moet of niet)
                        Lees aandachtig de voorwaarden van je huurcontract aangaande restricties. Soms mag je niet in alle staten rijden en vooral off-road is bijna nooit toegelaten. (Wij hebben voor onze volgende vakantie op 1 plaats de keuze van 1 maatschappij en 1 type voertuig voor de weg die we willen volgen, zelfs en Nissan Patrol is no-go offroad de RAV4 dan weer wel, een automaat dan nog )
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zuidwest USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
                          Er zijn 2 handtekeningen toegelaten op een NP-pas, dus een pas doorgeven lukt wanneer je maat slechts 1 handtekening heeft gebruikt.
                          Bij mij staat er ook maar 1 handtekening op maar wel 2 namen op de magnetische strip dus ...
                          In de grand canyon was er bijna geen controle maar in Zion en Bryce werd ze zeer grondig gedaan


                          autohuur : http://www.eautohuur.be/

                          wij hebben toen voor de Jeep Liberty of Soortgelijk gekozen. op de luchthaven mochten we dan zelf kiezen welke we wouden.
                          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zuidwest USA

                            Bij alle verhuur maatschappijen is het verboden om met een huurwagen van de verharde wegen te gaan.
                            Maar ik moet de eerste nog tegenkomen die netjes op de weg blijft rijden en niet de bekende dirtroads op gaat.
                            Ik huur al vele jaren bij Hertz een 4x4 en daar 3 x een Hummer H2 bij en 1 keer een Lincolon Navigator.
                            Je weet van te voren dat als je schade rijdt buiten de gebaande wegen ,dat je zelf verantwoordelijk bent.
                            Gewoon rustig en geen gekke dingen doen en je hebt een mooie dag met een 4X4.
                            Je denkt toch niet dat de maatschappijen er van uit gaan dat zo'n suv altijd netjes op de weg blijft.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zuidwest USA

                              In het Zuidwesten is veel te zien, enorm veel zelf.
                              Wij zelf gaan over twee weken ook maar weer eens voor een week of 4.
                              We zijn er al regelmatig geweest en telkens ontdekken we weer nieuwe gebieden die we in het verleden voorbij reden omdat we niet wisten dat ze er waren.

                              Op mijn site kun je precies zien wat er allemaal te vinden is en de fotoreportages die erbij horen kun je hier vinden.

                              Sccs
                              Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
                              http://www.ontdek-amerika.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Zuidwest USA

                                Hallo Hanz.
                                Zouden er nog plaatsen waar je nog geen weet van hebt in Amerika?
                                Volgen jullie al jaren en vinden het steeds weer gaaf om even te kijken of wij onze reis kunnen vullen met de streken die je zo mooi hebt opgezet op de site.
                                Ik denk dat er zelfs een heleboel amerikanen nog raar staan te kijken naar plekken waar jullie al zijn geweest.
                                Het is al een mooie reisgids geworden,zou je best eens als een boek kunnen uitgeven.
                                Groeten hummerfan, ook bekend als Erika ,Joke en Gerrit op het alles-amerika forum.

                                Gaan jullie weer volgen komende weken.
                                Last edited by hummerfan; 5 april 2010, 15:48.

                                Comment

                                Working...
                                X