Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel lenzen voor Syrie & Jordanie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel lenzen voor Syrie & Jordanie

In April ga ik 2 weken naar bovenvermelde landen (rondreis). Nu geraak ik er niet uit welke van mijn lenzen ik zou meenemen (niet dat ik een grote keuze heb).
    De keuze is deze tussen mijn sigma 17-70 2.8-4 macro HSM, en mijn
    sigma 18-250 3.5-6.3 HSM.(2 lenzen waar ik zeer tevreden van ben) en mijn Canon 50 mm 1,4 .( waar ik uiteraard ook zeer tevreden over ben)
    Er gaan er maar 2 mee.Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon en een van de Sigma"s, maar welke? Wie kant er mij een doorslaggevend argument geven om te kiezen?
    Het gaat mij voornamelijk om het nemen van vakantiefoto's.
    Grt
    Jan

Re: Twijfel lenzen voor Syrie & Jordanie

Wat is het probleem om 3 lenzen mee te nemen ?
    Jouw lenzen zijn heel compact en wegen bijna niks !
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Voor het zoombereik zou ik de 18-250 meenmen, en dan één van de andere 2 vanwege de lichtsterkte voor 's avonds.
      Denk je dan zoom nodig te hebben, nou dan dan de 50 mm thuislaten.
      Heb je geen zoom nodig, of ga je dan toch flitsen, dan zou ik de 50 mm meenemen.

Is de 18-250 erg zwaar, dan zou ik die thuislaten en de andere zoom meenemen.
      Compacte objectieven is wel wat waard op reis, helemaal om het dievengilde niet aan te trekken (zou ik zo denken).
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Als je binnen wil fotograferen in moskeeën en de Souks van Damascus zal je wijd en veel lichtsterkte nodig hebben. De 50 mm is daarvoor niet wijd genoeg en met je 18-250 zal je licht te kort komen als je niet wil flitsen (als ik mij goed herinner mag je ook niet flitsen in tal van plaatsen). Die supertele kan je dan wel heel goed gebruiken voor het fotograferen van mensen (buiten in goede lichtomstandigheden) want die gesluierde vrouwen laten zich niet makkelijk fotograferen en kijken direct de andere kant op. Met 250 mm kan je wel wat candid schieten.
        De 50 mm is mossel nog vis in dergelijke omstandigheden maar da's toch maar een klein lenske...daar zal het nu toch niet op aankomen ? Ik zou ze dus alledrie meenemen
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Working...
        X