Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Handbagage

Tijdens de paasvakantie gaan we een week naar New York.
    We vliegen met de maatschappij Jet Airways.Volgens de website van deze mag ik maar 7kg handbagage meenemen?! Ik wil uiteraard mijn fototoestel,flits,enkele lenzen en een netbook meenemen,hiermee zit ik al boven de 7kg.Zonder boek of wat dan ook om de tijd te verdrijven tijdens de vlucht.
    Wordt de handbagage tegenwoordig nu ook gewogen? Bij mijn vorige vluchten was er enkel controle van de grootte.Ik zit nu ook binnen de gevraagde afmetingen 56+45+25cm.
    (Tas Lowepro AW350).Enkel het gewicht blijft een probleem,heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Handbagage

Misschien dit draadje (met hetzelfde probleem) eens lezen.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik ben eind oktober 2009 met jet airways naar NY gevlogen voor marathon NY en op geen enkel moment werd m'n handbagage gecontroleerd op gewicht of afmetingen. En mijn rugzak (fototoestel, paar lenzen waaronder 70-200, en macbook) weegt ook gemakkelijk 10kg.
      Op de terugvlucht woog m'n bagage trouwens iets meer dan de toegelaten 23kg (tjah, in NY even laten gaan in levi's en adidas winkel ) maar daar werd niets over gezegd bij inchecken.

Ook met andere maatschappijen nog nooit enige controle gehad op handbagage en heb ondertussen toch al 3 reizen richting de USA achter de rug, komende zomer de 4e keer.

1 tip met jet airways: als je niet tegen pikant eten kan, best zorgen dat je niet achteraan het vliegtuig zit. Want dan kan je de pech hebben dat er geen 'continental' eten meer is en je dus het meer pikante indisch eten krijgt. Dat hadden we dus voor op de heenvlucht, op de terugvlucht wel kunnen kiezen toen we meer naar voren zaten. Mij stoorde het niet (ik heb graag (zeer) pikant), maar niet iedereen kan daar goed tegen.
      Verder wel zeer verzorgd, we kregen zelfs volwaardig bestek bij het eten.
      Last edited by TDP; 25 maart 2010, 22:39.

Comment

ik vlieg al een paar jaartjes rond en ik zit 9/10 keer over mijn kilo's met al mijn fotogerief. Meestal zijn het wel lijnvluchten. Met charters heb ik zo geen ervaring.
        Ik ben in 2008 naar Indië geweest met Jet Airways, inclusief alle binnenvluchten en ze hebben geen één keer mijn handbagage gewogen.
        Verleden jaar in Indonesië had ik een trolly + fotorugzak mee. In Sulawesi liep er één rond in de vertrekhal die naar mijn 2 zakken wees en zei dat ik dat in één zak moest steken. Dat kon dus niet...hij were weg....ik dacht nu heb ik het zitten...tot we moesten instappen...ik met een ei...toen ik moest passeren heb ik gewoon eens vriendelijk gelachen en hij heeft niks meer gezegd. De één of andere dag zal ik wel eens hangen zeker maar tot nu toe heb ik altijd geluk gehad. Ik zie trouwens overal mensen met meer dan één zak rondlopen in die vertrekhallen. Blijkbaar gaat het in de praktijk toch dikwijls anders. En die zakenlui hebben trouwens ook allemaal trolley + boekentas met computer bij.
        Bij Ryanair zou'k mij nu ook niet riskeren maar Jet Airways zijn lijnvluchten, toch ?
        Als je 100 % zekerheid wil moet je je aan de regeltjes houden. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of of ie al dan niet dat risico wil nemen.
        En je moet natuurlijk je zware vest niet in je handbagage steken. Ge doet ze gewoon aan als ge de controle moet passeren en steek uw vestzakken vol om het gewicht in uw handbagage te verminderen
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Normaal gesproken wordt een laptop niet bij de handbagage gerekend, die mag je afzonderlijk meenenen.
          Ik had mijn laptop een keer in mijn handbagage gestopt (veel gemakkelijker met maar 1 tas dacht ik). Bij weging: overgewicht. Toen ik zei dat er een laptop bij zat vroegen ze mij die er uit te halen en opnieuw te wegen: geen overgewicht, en ik mocht door.
          Dus als je twijfelt over het gewicht: laptop afzonderlijk houden bij het inchecken. achteraf kan je hem er weer bij stoppen...
          It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Bij 'normale' maatschappijen mag je 1 stuk handbagage en 1 'personal item' meenemen (bvb je laptop). Dat heeft bij mij gewerkt bij Al Italia.
            Als je handbagage teveel weg, is het ook een truuk om je toestel gewoon om je nek te hangen (met de zwaarste lens), dan telt het niet meer mee als handbagage. Dit heb ik zelf echter nog nooit geprobeerd
            mvg
            Bert

Comment

de handbagage hebben ze bij nog nooit nagewogen terwijl er toch behoorlijk wat kg teveel inzit.
              nu gaan we met z'n drieen en hebben dus allemaal wat zware spullen in de handbagage.
              Ruimbagage word verschillend over gedaan.
              Hebben al gehad dat van ons groepje de ene koffer te zwaar was en een andere wat lichter en toen hebben ze alles bij elkaar opgeteld en gedeeld en konden we door,anders was het 25 dollar per extra kg.
              tegenwoordig zijn ze wel wat strenger en kunnen ze knap vervelend zijn,meestal aan de andere kant van de plas.
              Het heeft ook met de policy van het desbetreffende maatschappij te maken.
              Ik neem nu steeds een digitale bagage weger mee en voorkom al heleboel gedoe op het vliegveld.
              Je word soms niet goed van wat passagiers als handbagage meenemen,soms kleine hutkoffers en dat mag dan ook.
              Daarom probeer ik meestal zo snel mogelijk te boarden om mijn tassen kwijt te kunnen.

Comment

Op heel wat vluchten mag je naast je handbagage ook nog een laptop tas meenemen.
                Zo kan je toch wat gewicht herverdelen.
                mvg Marc
                mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

Comment

Working...
                X