Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarheen vandaag: Hallerbos - Halle - Vlaams Brabant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarheen vandaag: Hallerbos - Halle - Vlaams Brabant

Het Hallerbos is een uitgestrekte 552 hectaren groot bosgebied tussen Zenne en Zoniën. Vijf ravijnen doorsnijden het glooiende landschap. In de dalen stromen kleine beekjes. Er zijn een aantal bewegwijzerde wandelingen. Rond het Bosmuseum is er een arboretum met een vijftigtal inlandse en uitheemse boom- en struikensoorten.

Waar moet je zijn?
    Het beste startpunt is Vlasmarktdreef 2, Halle waar er parkeergelegenheid is. Om er te raken neem je vanaf de E19 Brussel-Charleroi uitrit 16. Langs de N28 (Halle-Nijvel) ligt in het gehucht Vlasmarkt de hoofdingang.

Voorbeeldfoto's
    - http://forum.belgiumdigital.com/f40/...os-262846.html
    - http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ten-73291.html
    - De blog van Andries De Schrijver toont hier, hier en hier interessante foto's.
    - Geuzeinfo

Fototips
    - Vanaf half maart bloeien de bosanemonen.
    - De hyacinten en meiklokjes staan in de bloei tussen 15 april en 6 mei. In het 'Waarheen vandaag' forum loopt er meestal rond die tijd wel een draadje over de ideale bloeiperiode. Het Brakelbos in Zuid-Oost Vlaanderen is een alternatieve locatie hiervoor.
    - Het glooiende landschap, de beekjes en seqoia's leveren het ganse jaar door interessante fotomogelijkheden.

Meer informatie vind je ook hier
    - De site van Halle
    - Natuur en bos

Waarheen vandaag
    Dit artikel is het eerste in een reeks rond interessante fotolocaties in België. Aanvullingen en correcties zijn welkom. Voorstellen van en informatie rond locaties stuur je best via een PB naar Laurens.
    Last edited by Laurens; 10 januari 2010, 20:13.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Re: Waarheen vandaag: Hallerbos - Halle - Vlaams Brabant

Past dit niet beter in forum-onderdeel "Waarheen vandaag? Nu komt de topic wel van een mod, dus die zou het beste moeten weten

Leuk initiatief!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

tis niet echt een evenment hé
      eerder als je ergens naartoe wilt gaan, waar je dan best gaat. Ik denk daarom dat het hier staat.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Zeer tof initiatief.

Comment

Oorspronkelijk wilde ik dit inderdaad in 'Waarheen vandaag' maar andere moderatoren adviseerden om alle locatie-gebonden discussies in Reisverhalen te houden.

Ik ben zelf nog niet in het Hallerbos geraakt dus tips rond specifieke locaties, ideale apparatuur, interessante tijdstippen om er rond te dolen,... zijn welkom.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

natuurlijk moet je pas in april gaan als je boshyacinten wil zien!!!!!

Comment

Heel knap initiatief. Dit zal helpen om interessante fotolocaties te leren kennen en ontdekken.
              PhvB

Comment

Schitterend initiatief - iemand heeft het ooit eens eerder geprobeerd dacht ik maar dat was één groot topic; als we dit als aparte topics per locatie kunnen houden is het veel beter. Mijn suggestie zou zijn er een apart subforum van te maken dat dan als "mini database" voor fotolocaties kan dienen. En waarom het bij België houden?
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                  Schitterend initiatief - iemand heeft het ooit eens eerder geprobeerd dacht ik maar dat was één groot topic; als we dit als aparte topics per locatie kunnen houden is het veel beter. Mijn suggestie zou zijn er een apart subforum van te maken dat dan als "mini database" voor fotolocaties kan dienen. En waarom het bij België houden?
                  Die verzameltopic van Stefaan is zeker een inspiratiebron voor toekomstige artikels. Een apart subforum staat niet dadelijk op de agenda. Het idee is om een overzichtelijke lijst met links in een sticky te steken en eventueel een Google map te maken met alle locaties in. Voor we zover zijn moeten er natuurlijk eerst nog over flink wat bijkomende locaties geschreven worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhvB Bekijk bericht
                    Heel knap initiatief. Dit zal helpen om interessante fotolocaties te leren kennen en ontdekken.
                    Ik volg!

Comment

Working...
                    X