Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schotse kusten (en misschien Orkney)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schotse kusten (en misschien Orkney)

Van 29 maart tot 9 april ga ik naar Schotland. De bedoeling is om met een huurwagen op zoek te gaan naar goeie plekken voor landschapfotografie en vogelfotografie. Welke plaatsen mag ik absoluut niet missen met deze onderwerpen in gedachten ?

Als ik tijd voldoende heb maak ik misschien de overtocht naar de Orkney eilanden.

Alvast bedankt, Tom.

Re: Schotse kusten (en misschien Orkney)

Ivm vogelfotografie.

Het Handa eiland voor papegaaiduikers of zoals je zelf voorsteld de Orkney eilanden.

Wat ik ook heel mooi vond zijn de visarenden (osprey). Deze kan je via webcam van thuis uit volgen:
    http://www.rspb.org.uk/reserves/guid...nethyvideo.asp.

Meer algemeen: http://www.swt.org.uk/

Groetjes.
    Ex Oriente Lux
    www.soefisinjoor.be

Comment

Heb je wat meer info over wat je trip? Orkney is zeker een aanrader, ik ga zelf in mei naar Scotland en Orkney! Een aanrader, neem de boot uit Scrabster (Thurso) dan vaar je voorbij de indrukwekkende "Old Man of Hoy"!

Om puffins te zien, is Handa zeker een must. Op Orkney kun je ze vanap Hoy, Westray en ook in Birsay zien!

Mocht je nog vragen hebben, shoot, ik begin die regio vrij goed te kennen!
      Het Noorden van de Highlands samen met de Westkust zijn echt prachtig, de foto's staan er gewoon te rapen.....

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik zit nog tot 19 februari in Zuid-Amerika. Daarna kan ik mijn reisje naar Schotland beginnen voorbereiden met jullie tips erbij ... Ik laat het zeker weten als ik nog wat meer info kan gebruiken.

Groeten uit Mendoza, Argentinië (37ºC, puffen geblazen).

Tom.

Comment

Hoi,

Een enorme aanrader is ook the Isle of Staffa! Een eilandje juist buiten de kust van Mull. En ook op Skye zou ik eens gaan koekeloeren want daar kan zelfs zeehonden zien als je je best doet!

groetjes
          Yeah Baby, Scotland Baby!

Comment

Working...
          X