Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

midweek Praag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• midweek Praag

ik ben nu al een tijdje een grote fan van het forum. post weliswaar niet veel maar leer hier meer dan dat ik op school doe.

ben maar een student en ga met school een midweek naar praag.
    ik heb pas geleden een nikon d70 met kitlens gekocht en mijn interesse is natuurlijk gegroeid door het vele oefenen.

nu ga ik een midweek naar praag en vroeg mij af. kan ik uit de voeten met deze lens of is het noodzakelijk dat ik een andere erbij haal

deze vraag inverband met het feit dat ik een statief en tas wil gaan bestellen

Re: midweek Praag

Oorspronkelijk geplaatst door Boengkie Bekijk bericht
    ik ben nu al een tijdje een grote fan van het forum. post weliswaar niet veel maar leer hier meer dan dat ik op school doe.

ben maar een student en ga met school een midweek naar praag.
    ik heb pas geleden een nikon d70 met kitlens gekocht en mijn interesse is natuurlijk gegroeid door het vele oefenen.

nu ga ik een midweek naar praag en vroeg mij af. kan ik uit de voeten met deze lens of is het noodzakelijk dat ik een andere erbij haal

deze vraag inverband met het feit dat ik een statief en tas wil gaan bestellen
    Ik neem aan dat je met de kitlens de Nikon 18-70 bedoelt? Dan denk ik dat je hier wel mee zal toekomen, je wilt wss vooral gebouwen en mensen trekken? Als dat het geval is, zul je het meeste groothoek gebruiken, dus je hebt zeker geen telelens nodig. Een lichtsterkere lens heb je nu ook niet onmiddellijk nodig voor een midweek naar Praag.

Ik denk dat een tas en een statief idd de beste keuze is. Een tas om je spullen gemakkelijk te transporteren (hou rekening met eventuele volgende lenzen die je zal kopen ) en een statief zodat je mss wat nachtfotografie kunt doen in Praag? Ik neem aan dat het daar erg mooi verlicht is 's avonds, een statief zal erg goed van pas komen, dan moet je geen hoge iso's gebruiken.

Dus koop idd maar een tas en een statief
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik zou indien mogelijk zeker een statief meenemen naar praag. Deze stad is savonds prachtig verlicht dus je gaat er veel plezier aan beleven. Denk eventueel ook aan een kleine tas want als je veel te voet doet sleep je veel mee. Ik ben zo overal te voet naartoe gegaan en tot aan de paleiswijk stappen met 10 kilo aan lenzen is geen aanrader. Er waren daar dan wel prachtige beelden om te schieten

Zeker ook rekening houden met het licht, maar ik denk dat het in de winter mss makkelijker zal zijn met de lage zon.

Grtz Thomas

ps het bier is er spotgoedkoop en kan dus je foto's ook verpesten.

Comment

Tenzij je heel speciale dingen wil gaan doen met je fototoestel, is een kitlens(je) perfect in de stad.
        ...en de zakkenrollers zijn er erg actief op het openbaar vervoer...
        (eigen ervaring )
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Het metro-systeem is wel ongelooflijk praktisch en brengt je op zeer korte tijd naar overal waar je maar wil.

Praag is 's avonds ook zeer mooi verlicht!(mijn statief heb ik gemist ginds) Ga maar eens naar de Karls-brug... die is zeer mooi PLUS je hebt van daaruit een ongelooflijk zicht op de paleiswijk. Ga ook zeker eens in die wijk zelf rondstruinen... gezelligheid en leuke beelden troef!
          Vergeet ook de joodse wijk niet! Echt de moeite!

Praag is trouwens gewoon een ongelooflijk mooie stad! Ik wil zo terug als het kon...

Het bier is inderdaad goedkoop, maar niet als je op het centrale plein op een terrasje gaat zitten! Wel in de cafés er rond.

Tip: voor diegene die van Mojito houden, er ligt een latino-café vanaf het plein richting Manès Bridge (ik geloof in de Kaprova-straat of het verlengde ervan). Ze serveren de Mojito daar per emmer, 10L dus!!! En je krijgt er rietjes bij voor 20 man

Comment

Working...
          X