Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Salamanca

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Salamanca

Dag mensen,

Ik ga in april enkele daagjes naar Salamanca. Ik heb de zoek-functie gebruikt maar blijkbaar is er hierover in het verleden nog geen topic geplaatst.

Ik vroeg mij dus af of er mensen zijn die daar al geweest zijn, en of zij plaatsjes, tips en dergelijke weten die interessant kunnen zijn.
    (heb geen wagen ter beschikking, mss belangrijk dat ik dat erbij zeg?)

alvast bedankt !
    Sony a55 - Tamron 17-50 f/2.8 - Sigma 70-300 f/4-5.6 apo dg macro

Re: Salamanca

Ik ben daar eens een paar jaar geleden naartoe geweest met een paar kameraden...
    Zeer mooie, levendige (studenten)stad.
    Maar het mag dan wel een studentenstad zijn, er is enorm veel culturele bezienswaardigheden.

In het centrum is er een enorm groot plein, waar studenten 's middags zitten te eten... Bij avond ook een zeer gezellige plek!
    Enorm veel kerken, met een paar speciale tussen (ik zal kijken of ik vanavond foto's kan posten...) waar je naar boven kunt gaan voor enorm mooie zichten...
    In het zuiden van de stad loopt een rivier. Over die rivier loopt een speciale oude wandelbrug (zeer mooi bij avondval...)

Verder is er in de buurt een stadje La Alberca (je moet het maar eens opzoeken op google), dat is een enorm oud stadje waar alles nog in oorspronkelijke staat is, met daar rond een mooi natuurpark...

Het openbaar vervoer is daar goed geregeld (wij hebben daar ook alles met openbaar vervoer gedaan)

Als je maar een paar dagen gaat, zul je niet heel ver moeten gaan om je tijd allemaal te vullen...

vanavond probeer ik foto's te posten.
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Als het je eerste bezoek aan Salamanca is heb je meteen een opdracht te vervullen: "Zoek de kikker!"

Succes.
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        Als het je eerste bezoek aan Salamanca is heb je meteen een opdracht te vervullen: "Zoek de kikker!"

Succes.
        +1
        en zoek de andere fouten op de de kathedraal (Vieja de Salamanca)
        Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

bedankt voor jullie reacties, ik ben er zeker iets mee.
          Ben benieuwd naar de foto's en ook naar de kikker
          Sony a55 - Tamron 17-50 f/2.8 - Sigma 70-300 f/4-5.6 apo dg macro

Comment

Het binnenplein is onwaarschijnlijk mooi: Salamanca
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
            X