Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Līnkoping en sas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Līnkoping en sas

Hoi allemaal

Ik vertrek binnenkort 2 de semester op Erasmus naar Līnkoping, Zweden.
    Heeft er iemand leuke tips, of leuke plaatsjes die zeker bezocht en gefotografeerd moeten worden.

Ik ga ook met het vliegtuig, met SAS namelijk. Iemand ervaring met de handbagage politiek die ze voeren, ik zou mijn laptoptas en een camerarugzak willen meenemen op het vliegtuig, iemand een idee of ze hier moeilijk over doen ?

Alvast bedankt

Re: Līnkoping en sas

Oorspronkelijk geplaatst door wildsheep Bekijk bericht
    Ik ga ook met het vliegtuig, met SAS namelijk. Iemand ervaring met de handbagage politiek die ze voeren, ik zou mijn laptoptas en een camerarugzak willen meenemen op het vliegtuig, iemand een idee of ze hier moeilijk over doen ?
    Op onze tickets staat 1 stuk handbagage 5 Kg. Of ze streng zijn weet ik niet, als je even geduld hebt laat ik het wel weten binnenkort.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

over het vliegtuig gedeelte weet ik niet veel, ik vlieg steeds met Ryan Air naar Zweden..

Linköping ligt niet zo heel ver van Motala, wat zeker de moeite waard is, mooi meer en wat riviertjes die erin uitkomen, der staat een mooi museumpje (als je daarvoorbent natuurlijk) met oude auto's en motoren (staat ergens aan het meer zelf, het gebouw zelf is ook best knap).
      Verder zijn er nog zoveel mooie dingen te zien in zweden, maar het is niet voor niets dat de zweden in 'zweedse mijlen' rekenen (1 zweedse mijl = 10km).
      Heb je daar een auto ter beschikking en af en toe genoeg vrije tijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
        over het vliegtuig gedeelte weet ik niet veel, ik vlieg steeds met Ryan Air naar Zweden..

Linköping ligt niet zo heel ver van Motala, wat zeker de moeite waard is, mooi meer en wat riviertjes die erin uitkomen, der staat een mooi museumpje (als je daarvoorbent natuurlijk) met oude auto's en motoren (staat ergens aan het meer zelf, het gebouw zelf is ook best knap).
        Verder zijn er nog zoveel mooie dingen te zien in zweden, maar het is niet voor niets dat de zweden in 'zweedse mijlen' rekenen (1 zweedse mijl = 10km).
        Heb je daar een auto ter beschikking en af en toe genoeg vrije tijd?
        Helaas geen auto te beschikking maar tijd wel, ik reken ook wel op de kwaliteit van het openbaar vervoerom mij te kunnen verplaatsen

alvast bedankt

Comment

Dat openbaar vervoer moet wel lukken, zeker ook eens proberen tot Stockholm te sporen (treinen rijden zeker tot daar geloof ik). Ben er zelf eigenlijk nog maar 1keer in stockholm geweest, maar was de moeite, zeker het oudere gedeelte v.d. stad!

Dan ga je daar toch ook wat zweeds leren hoop ik! Vil du går till sverige, du mosta pratar svenska ;-) (of zoiets,... veel te lang geleden da'k m'n boeken nog open gehad heb :-) )
          Veel succes ginder, ben benieuwd naar de foto's!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
            Dat openbaar vervoer moet wel lukken, zeker ook eens proberen tot Stockholm te sporen (treinen rijden zeker tot daar geloof ik). Ben er zelf eigenlijk nog maar 1keer in stockholm geweest, maar was de moeite, zeker het oudere gedeelte v.d. stad!

Dan ga je daar toch ook wat zweeds leren hoop ik! Vil du går till sverige, du mosta pratar svenska ;-) (of zoiets,... veel te lang geleden da'k m'n boeken nog open gehad heb :-) )
            Veel succes ginder, ben benieuwd naar de foto's!
            Stockholm stond zeker op de planning, Zweeds staat ook wel op de planning maar ik hoop toch wel ver te geraken met Engels, dus het zal vooral in de winkel en op cafe zijn dat het Zweeds aangeleerd gaat worden.
            ik vertrek 25 januari dus vanaf dan zal ik proberen om regelmatig foto's te posten

Comment

De laatste jaren heb ik dikwijls met SAS gereisd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze ergens moeilijk over deden. Handbagage mag max 8kg zijn, maar werd bij mij nog nooit gecontroleerd. Ook bij de gewone bagage die 20 kg mag zijn, wordt niet op een kilootje meer gezien. Behalve je handbagage (trolley of rugzak) mag je trouwens nog een (hand)tas meenemen. Een laptoptas wordt dus niet echt als handbagage gezien. Jij bent dus volledig in orde!

Comment

Ga zeker eens naar Gamla Līnkoping, het is een leuk gratis museum. In het restaurant zijn er ook schitterende plafondschilderijen . In het nabijgelegen Berg heb je fotogenieke plekjes bij het vermaarde Göta-kanaal

Comment

Zoals beloofd kom ik hier even verslag uitbrengen

Gisteravond teruggekomen na 6 dagen Kiruna. Dus 4 vluchten van SAS gehad. BRU-ARN, ARN-KRN en terug. In Brussel blijkbaar 2.5 Kg overgewicht (we hadden maar 1 koffer voor 3 personen) en er werd geen opmerking gemaakt. Thuis op een gewone weegschaal woog de koffer exact 20Kg Handbagage was geen probleem, er was 8Kg toegelaten en ik ben al redelijk bedreven in het doen alsof mijn rugzak met camera, laptop en allerhande "stuff" weinig weegt.
                  Bij het inchecken in Arlanda was het selfservice en moesten we het bagagelabel zelf aan de koffer doen. Daarna de koffer zonder wegen afgegeven.
                  Bij terugkomst konden we natuurlijk niet op voorhand wegen maar de koffer "leek" zwaarder. Geen display in Kiruna dus weet ik niet wat het gewicht was, maar ook nu geen opmerking. Op de MD-82 KRN-ARN hadden we verbazend veel beenruimte, dat was lang geleden.
                  Voor de rest was alles "standaard", vriendelijk personeel, vlotte "verwerking" van de vluchten. Het "de-icen" ging zeer vlot. Security zonder aanschuiven waar we vlot doorliepen (ook met de wirwar van kabeltjes, laders en andere electronica in mijn rugzak).

Succes bij de zweden.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Heel erg bedankt
                    dit stelt me al gerust nu hopen dat ze met de nieuwe aanslag niet plots strenger zijn geworden maar naar zweden zal dit wel meevallen

Comment

Working...
                    X