Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bescherming fotomateriaal tegen diefstal

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
    waarom bepaalde buurten niet opzoeken? we zijn toch baas in eigen land dacht ik. we zouden kordater moeten optreden tegen boeven
    Dat denken de autochtone dieven ook, dat ze baas zijn in eigen land.
    Dat men tegen boeven kordaat moet optreden, daar ben ik het mee eens. Maar daarom hoef ik geen Vlaams Belang slogan aan te halen

Comment

Code:
      Heb mijn materiaal verzekerd. Kost ongeveer 3% van de waarde, met een vrijstelling van 200 euro, maar je bent toch een pak geruster. Reken wel dat als je professioneel met fotografie bezig bent, je goed moet nagaan of professioneel gebruik door je verzekering gedekt is. Niet alle diefstal is bovendien gedekt. Meestal enkel 'inbraak'.
      Kan er iemand duidelijke informatie en/of telefoonnummers mededelen mbt dergelijke verzekeringen.

thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
        Kan er iemand duidelijke informatie en/of telefoonnummers mededelen mbt dergelijke verzekeringen.

thx
        Ik kan enkel van uit het standpunt van zelfstandige spreken (dus professioneel bezig met fotografie). Dat onderscheid is belangrijk omdat veel 'gewone' verzekeringen professioneel gebruik uitsluiten.
        Ik heb voor mijn materiaal een Materiaalpolis afgesloten bij Fidea, via m'n verzekeringsmakelaar (Verzekeringen Ghesquière, Passendale). Die materiaalpolis heeft een vrijstelling van ongeveer 200 €, maar het voordeel is dat ook bijvoorbeeld valschade gedekt is. En dat risico is - althans als je een kluns bent zoals ikzelf - een pak groter dan diefstal: ik ben op negen maanden tijd nog niets gestolen, maar heb al een lens laten vallen (gelukkig zonder schade) en water op het toetsenbord van m'n laptop gekregen (gedekt schadegeval)...

Als je je toestel gewoon privé gebruikt, kan je in sommige winkels (zoals de Fnac), een materiaalverzekering afsluiten die ook diefstal en schade dekt. Prijzen vind je in de Fnac. Houd er wel rekening mee dat de Fnac doorgaans niet de goedkoopste is, al hebben ze wel meestal een prijsgarantie dat als je het elders goedkoper vindt, ze dat verschil terug betalen (opletten voor de kleine lettertjes wel!).

Hopelijk heb je hier iets aan.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
          Hopelijk heb je hier iets aan.
          Mooie samenvatting
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
            Dat van die stress is eerder figuurlijk bedoeld, maar het afsluiten van een verzekering biedt geen garantie tegen diefstal...
            Dat ligt er maar net aan wat voor verzekering je afsluit.
            Mijn spulletjes zijn we degelijk verzekerd tegen oa diefstal, voor slechts 5 euro in de maand.

Comment

Working...
            X