Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Praag

Binnenkort citytrip naar Praag.
    Wat neem ik mee, wat moet ik zeker gaan bezichtigen en mss nog het belangrijkste...
    Kan je in Praag goedkoper en degelijk fotomateriaal kopen?

alvast bedankt voor de reacties
    Keyki

When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

Re: Praag

Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
    Binnenkort citytrip naar Praag.
    Wat neem ik mee, wat moet ik zeker gaan bezichtigen en mss nog het belangrijkste...
    Kan je in Praag goedkoper en degelijk fotomateriaal kopen?

alvast bedankt voor de reacties
    Ik ga volgende maand ook nog eens,neem zeker een statief mee, je kan er prachtige nachtopnames maken.In Praag zijn er eindeloos veel dingen te bezichtigen,hangt natuurlijk af van wat je interesses zijn.Ik ga meestal voor de stad op zichzelf,de gezlligheid van de volkscafé's en het lekkere eten.
    Ivm het fotomateriaal ben ik daar nog maar 1 winkel binnengestapt en ik moet zeggen dat de prijzen niet superveel verschillen met ons,ik zou daar niks kopen.

Enkele beelden

Hopelijk ben je hier iets mee,have fun in praha
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

Comment

Ik ga ook naar Praag in januari.

Iemand tips ivm het openbaar vervoer ginds?
      Waarop moet ik letten? Taxi's te vertrouwen?
      Heb al enkele negatieve ervaringen achter de rug (oa in Belgrado) met chauffeurs die zichzelf enkele Euro's drinkgeld aanrekenden.
      Gemakkelijkste weg van de luchthaven naar het hotel? Zijn er shuttlebussen en dergelijke? Je ziet ik zit nog met veel vragen

Comment

Wij zijn ook al naar Praag geweest en ik denk dat er toen een shuttlebus was.
        [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Wij nemen van en naar de luchthaven een taxi.Service van het hotel Kost ons geen bal.
          In Praag zelf doen we heel veel te voet Of bij slecht weer de Metro en Tram kweet wel de prijs niet meer, maar duur was het in alle geval niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
            Ik ga ook naar Praag in januari.

Iemand tips ivm het openbaar vervoer ginds?
            Waarop moet ik letten? Taxi's te vertrouwen?
            Heb al enkele negatieve ervaringen achter de rug (oa in Belgrado) met chauffeurs die zichzelf enkele Euro's drinkgeld aanrekenden.
            Gemakkelijkste weg van de luchthaven naar het hotel? Zijn er shuttlebussen en dergelijke? Je ziet ik zit nog met veel vragen
            Heb er geen ervaring met taxi's. Openbaar vervoer is prima. De metro en vooral de trams brengen je wel waar je moet zijn. (historisch)Praag is ook een heel compacte stad waar je eigenlijk alles te voet kan doen. Tickets voor de tram en metro koop je in kantenwinkeltjes of metro stations.
            Van de luchthaven naar de hotels zijn er taxibusjes. Die deel je met andere toeristen. Ik geloof dat je gewoon per persoon betaalt. Sommige chauffeurs rijden wel zeer 'vlot'

Comment

Materiaal kost er vrijwel exact evenveel dus ik zou er geen tijd in gaan steken...

Voor de rest kan je alles perfect met het openbare vervoer en te voet doen.
              Ook wel leuk om eens te doen en mss iets minder vaak bezocht is Vysehrad,bij mooi weer knap overzicht op de stad en Vltava

Comment

Goedkoop van en naar luchthaven: shuttle busjes, 200 kronen per persoon. Taxi naar de oude stad 5 à 600 kronen (wie meer betaalt is genaaid). Spreek vooraf prijs af met de taxichauffeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
                  Voor de rest kan je alles perfect met het openbare vervoer en te voet doen.
                  Ook wel leuk om eens te doen en mss iets minder vaak bezocht is Vysehrad,bij mooi weer knap overzicht op de stad en Vltava
                  Absoluut aan te raden. Mooie kerk met kerkhof met praalgraven van bekende en minder bekende Tsjechen en vooral NIET druk bezocht.

Of met de kabelbaan naar boven om de Praagse "Eifeltoren" te bezoeken. Van daaruit kan je dan te voet naar Hradcany om de Praagse burcht te bezoeken. Daar koop je een all-in ticket en kan je de voornaamste bezienswaardigheden zoals het Gouden straatje, Sint-Vitus kathedraal waar je dan ook tot boven in de toren mag klimmen met prachtig zicht over Praag.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Wat betreft de kabelbaan ik weet niet hoe actief die is de wintermaanden... ze 'zeilt' alleszins minder dan in de zomer en ik dacht mss zelf helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
                      Wat betreft de kabelbaan ik weet niet hoe actief die is de wintermaanden... ze 'zeilt' alleszins minder dan in de zomer en ik dacht mss zelf helemaal niet.
                      Kzal het u maandag weten te zeggen,kben morgen weg naar daar

Comment

Working...
                      X