Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egypte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Egypte

Op 14 december gaan we 2 weken een prive-rondreis maken. En ik neem aan dat dit wel genoeg is om mee te nemen:

toestel 450D
    17-55 f2.8
    70-200 f4.0

Is het aan te raden om ook een lens 10-22 mee te nemen, die heb ik niet maar misschien kan ik het lenen.
    Enne hoe zit het met de zonsterkte, moet ik ook de externe flitser meenemen? (430EX II)

Re: Egypte

Indien je makkelijk aan die 10-22 kan komen zou ik die toch wel meenemen.
    Geniet van foto's maken

Comment

Ik zou nog aanraden een goedkope UV-filter aan te schaffen om je lenzen te beschermen als je ook de woestijn in gaat. Toen ik er was, heb ik het ook gebruikt. Na die tijd kon ik de filter weggooien omdat het was praktisch gezandstraald. Het zou zonde zijn als het met jouw lenzen gebeurt.

groeten
      CSC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door csc Bekijk bericht
        Ik zou nog aanraden een goedkope UV-filter aan te schaffen om je lenzen te beschermen als je ook de woestijn in gaat. Toen ik er was, heb ik het ook gebruikt. Na die tijd kon ik de filter weggooien omdat het was praktisch gezandstraald. Het zou zonde zijn als het met jouw lenzen gebeurt.

groeten
        CSC
        Bedankt voor je tip. Ik heb altijd UV-filter op staan.

Comment

Ik zou zelfs zeggen ZEKER een breedbeeld, in 2005 geweest, supergrote tempels en kolossale beelden in Luxor!

Jammer dat je geen fotos mocht nemen in de Vallei der Koningen, maar het zou toch op niets trekken, daar het meestal donker is en je geen flits mag gebruiken.
          Opgepast : overal houden de wakers dit goed in het oog, op voorhand zeggen ze ook geen fotos. Maar de boekjes die ze verkopen voor €1 hebben veel mooiere fotos dan als je één in de duik zou proberen.

Had nog een compactcam destijds (maar altijd een optische zoom liefhebber geweest), dus met mijn Canon S3 IS had ik 10 of 12x optische zoom, bij de 450mm.
          Wij deden een cruise op de Nijl, wel die optische zoom was onontbeerlijk! De mensen leven - wassen - drinken - vissen,... in de Nijl, dit is hun bron van leven.

Vandaar heel veel fotos genomen van vissersbootjes, herder in de verte met schapen tussen de plantages, kinderen aan het zwemmen, moeders aan het wassen, dieren,...
          Kortom het dagelijkse leven op de Nijl kon je enkel vastleggen met een telelens!
          Bij de 900 fotos genomen (en filmpjes), t'amusement!!!
          Last edited by CanonYouCan; 13 december 2009, 00:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Ik zou zelfs zeggen ZEKER een breedbeeld, in 2005 geweest, supergrote tempels en kolossale beelden in Luxor!

Jammer dat je geen fotos mocht nemen in de Vallei der Koningen, maar het zou toch op niets trekken, daar het meestal donker is en je geen flits mag gebruiken.
            Opgepast : overal houden de wakers dit goed in het oog, op voorhand zeggen ze ook geen fotos. Maar de boekjes die ze verkopen voor €1 hebben veel mooiere fotos dan als je één in de duik zou proberen.

Had nog een compactcam destijds (maar altijd een optische zoom liefhebber geweest), dus met mijn Canon S3 IS had ik 10 of 12x optische zoom, bij de 450mm.
            Wij deden een cruise op de Nijl, wel die optische zoom was onontbeerlijk! De mensen leven - wassen - drinken - vissen,... in de Nijl, dit is hun bron van leven.

Vandaar heel veel fotos genomen van vissersbootjes, herder in de verte met schapen tussen de plantages, kinderen aan het zwemmen, moeders aan het wassen, dieren,...
            Kortom het dagelijkse leven op de Nijl kon je enkel vastleggen met een telelens!
            Bij de 900 fotos genomen (en filmpjes), t'amusement!!!
            Mag je nu wel of geen foto's trekken als het zonder flits gebeurt?

Comment

Hangt ervan af, in de bekende tempels met bewakers (Abu Simbel & Vallei der Koningen) is er zeer stricte controle van meerdere bewakers. Als ze je zouden betrappen beboeten ze maar al te graag, geld doet daar wonderen Dit is sinds vroeger afgeschaft door de Chinezen die massa's flitsfotos namen, de hierogliefen zouden door het flitslicht aangetast worden, daarmee werd dit afgeschaft.
              In andere tempels is er weinig tot geen controle, waardoor je toch wel mooie fotos kan nemen (zelfs van nog goed bewaarde hieroglyfen in kleur!) zoals in de Hatjepsoet, Kom Ombo, Philae, Esna, Edfu tempels.
              Ga je ook naar Egypte Twitzer, of ben je leraar Nederlands die alle forums doorzoekt op fouten
              Last edited by CanonYouCan; 13 december 2009, 08:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Hangt ervan af, in de bekende tempels met bewakers (Abu Simbel & Vallei der Koningen) is er zeer stricte controle van meerdere bewakers. Als ze je zouden betrappen beboeten ze maar al te graag, geld doet daar wonderen Dit is sinds vroeger afgeschaft door de Chinezen die massa's flitsfotos namen, de hierogliefen zouden door het flitslicht aangetast worden, daarmee werd dit afgeschaft.
                In andere tempels is er weinig tot geen controle, waardoor je toch wel mooie fotos kan nemen (zelfs van nog goed bewaarde hieroglyfen in kleur!) zoals in de Hatjepsoet, Kom Ombo, Philae, Esna, Edfu tempels.
                Ga je ook naar Egypte Twitzer, of ben je leraar Nederlands die alle forums doorzoekt op fouten
                Nee, zeker geen leraar, amai. En naar Egypte? Ik ben er 2x geweest voor het werk en deels dan ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om het nationaal museum in Cario te bezoeken (2x), de piramides en de sfinksen en zal er dan ook enkel voor het werk terug gaan. Er zijn voor mij veel aangenamere stukken op deze aardbol dan elke dag met mensen te spreken die je geld willen . Meer ga ik er niet aan toe voegen want het zou dan ook niet relevant zijn naar breedboek of niet

Comment

Egypte

Zou ook een polarisatiefilter meenemen.

In het Nationaal Museum in Cairo mag je geen fotomateriaal meenemen naar binnen (alle tassen gaan door de scanner en zelfs het kleinste toestel wordt ontdekt).
                  In de Vallei der Koningen mag je in de graven zelf niet fotograferen (respecteer dit, het is een deel van ons erfgoed, en de duizenden flitsen per dag zouden de prachtige kleuren inderdaad vervagen en uiteindelijk doen verdwijnen).

Prachtig land ...
                  (alleen vervelend dat je voortdurend en quasi overal wordt aangeklampt door mensen die komen bedelen, en voor het minste dat men voor je doet, of zelfs niet doet, wordt de hand uitgestoken voor een fooi !)
                  KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KingCanon Bekijk bericht
                    Zou ook een polarisatiefilter meenemen.

In het Nationaal Museum in Cairo mag je geen fotomateriaal meenemen naar binnen (alle tassen gaan door de scanner en zelfs het kleinste toestel wordt ontdekt).
                    In de Vallei der Koningen mag je in de graven zelf niet fotograferen (respecteer dit, het is een deel van ons erfgoed, en de duizenden flitsen per dag zouden de prachtige kleuren inderdaad vervagen en uiteindelijk doen verdwijnen).

Prachtig land ...
                    (alleen vervelend dat je voortdurend en quasi overal wordt aangeklampt door mensen die komen bedelen, en voor het minste dat men voor je doet, of zelfs niet doet, wordt de hand uitgestoken voor een fooi !)
                    hoop dat ze het nog mee krijgen, ze vertrekken vandaag?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                    X