Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ijsland

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Dat wist ik niet van die Garmin. Goeie tip. Bedankt.
    Van die camera's wist ik wel degelijk (maar in vergelijking met hier valt het wel mee )
    Maar geef toe, zoveel tunnels zijn er niet op IJsland
    ben geflitst in een tunnel op weg naar Fljotsdalshérad...

maximum snelheid in ijsland is 90km/u pff...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ben geflitst in een tunnel op weg naar Fljotsdalshérad...

maximum snelheid in ijsland is 90km/u pff...
      Dat is nu net een stuk IJsland waar ik minder mee vertrouwd ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Helaas heeft tomtom geen kaarten beschikbaar voor IJsland. Een collega geoloog heeft me verleden jaar een Garmin uitgeleend en daar konden wel kaarten in geladen worden via open source maps (of zoiets, hij heeft het voor mij gedaan).

Open street map.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Sorry dat ik me er zo maar mee kom bemoeien,
          maar ik wil toch even kwijt dat IJsland het mooiste en gaafste land is waar ik ooit ben geweest.
          Over de kosten kan ik helaas niet mee praten, want ik ben met mn ouders op vakantie gegaan. Misschien maar goed ook.
          Voor de mensen die twijfelen tussen een zon-vakantie of dit... GA VOOR IJSLAND!!

Wij hebben zelf een rondreis gemaakt van 24-7-2011 tot 04-08-2011.
          De reis ging met de klok mee over de 1.

Foto's ervan zijn te vinden op mijn website.

Voor alle mensen die er nog heen gaan, heel veel plezier! En ga maar vast sparen voor een 2e keer! (doe ik ook)

The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...

of: http://onvlee-foto.weebly.com/ijsland-2011.html
          Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan... Bekijk bericht
            maar ik wil toch even kwijt dat IJsland het mooiste en gaafste land is waar ik ooit ben geweest.
            Over de kosten kan ik helaas niet mee praten, want ik ben met mn ouders op vakantie gegaan. Misschien maar goed ook.
            Voor de mensen die twijfelen tussen een zon-vakantie of dit... GA VOOR IJSLAND!!

De reis ging met de klok mee over de 1.

Foto's ervan zijn te vinden op mijn website.

Voor alle mensen die er nog heen gaan, heel veel plezier! En ga maar vast sparen voor een 2e keer! (doe ik ook)

The tee is the ultimate laid-back wardrobe staple for any type of male. Worn by the divine beings of men's style from James Dean to Marlon Brando, the Tee shirts occupies an unusual cross-section of...

of: http://onvlee-foto.weebly.com/ijsland-2011.html
            Dank om je plaatjes te delen - ik gebruik dit allemaal om de betere helft ook te overtuigen!
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

lleen het

Dan zijn we elkaar waarschijnlijk wel ergens gepasseerd
              Persoonlijk vind ik dat de ring een mooie eerste kennismaking is met het land maar het tijdsbestek vind ik wel een beetje krap. Ik ben zelf verleden jaar voor de 5e keer geweest voor een langere periode (5-6 weken) en dan nog heb ik geselecteerd : de westkant met Snaefellsnes en Reykjavik en omgeving overgeslagen. Ik heb zo'n aantal locaties die ik "de highlights" noem maar de meesten zijn zonder 4x4 niet te bereiken.
              De Gullfoss omgeving, de Dettifoss omgeving en het Jökulsàrlòn met Skaftafell wel. Ik kan me voorstellen dat, als je dit soort landschappen voor de eerste keer voor je ogen ziet ontrollen dat je verbijsterd bent . De laatste highlight die ontbrak was Lakagigar, die mocht ik zeker niet missen verleden jaar. Latrabjarg en de Vestfirdir stonden ook op het programma. Alleen het Noord-Oosten is nog onbekend gebied.
              Overmorgen keren vrienden terug van hun eerste rondreis (ben benieuwd naar de reacties) en maandag vertrekt mijn dochter voor haar eerste keer (ring + binnenland) en mid-Juli een goede vriend die, sedert ik hem heb overtuigd om te gaan nu al aan zijn 6e keer toe is . Luc heeft als halve wilde toch al een serieus stukje van de wereld gezien en keert toch altijd weer terug naar IJsland Alles te voet met de rugzak !
              En midden Augustus komen IJslandse vrienden op bezoek voor twee weken.
              Het is hier dus allemaal IJsland wat de klok slaat.

@iedereen : zo hoor je het ook eens van een ander

Ah ja, foto's via de link hieronder, zoeken naar het mapje IJsland en de klank niet vergeten. De muziek is traditioneel IJslands. De foto's van deze zomer ben ik nog aan het selecteren. Sommige foto's zijn analoog en dertig jaar oud (vandaar soms de korrel)
              Enne : als je nog eens gaat : de DVD van Johann Isberg en Sigurdur Stefnisson over Aurora Borealis niet vergeten kopen (Aurora experience : The magnificent lights of the Northern sky) : verbijsterend goed.
              Last edited by Guest2; 21 juni 2012, 13:19. Reden: f vergeten in Stefnisson

Comment

Uw foto's, in combinatie met de muziek, kippenvel.
                Knap gedaan!

Comment

Dank je wel !
                  A propos, hoe heb je die foto's van de papegaaiduikers in het water gemaakt ? Meestal zitten ze veel te ver.

PaulM
                  Last edited by Guest2; 21 juni 2012, 12:17.

Comment

Die foto's zijn in de buurt van dat eilandje gemaakt. vanuit de rubberboot dus.
                    De boot ging vanaf Husavik. De foto's zijn allemaal genomen met een 20D en de 55-250 IS

Comment

http://onvlee-foto.weebly.com/the-making-of.html

Die foto's zijn in de buurt van dat eilandje gemaakt. vanuit de rubberboot dus.
                      De boot ging vanaf Husavik. De foto's zijn allemaal genomen met een 20D en de 55-250 IS
                      Ik vermoedde al zoiets bij het zien van die orca.
                      Blijft een feit dat je dit soort foto niet zo dikwijls ziet, bovendien : de vogels dobberen en de boot dobbert. Kan niet gemakkelijk zijn.
                      Ik kan me best voorstellen dat dit met een camera met shutterlag onmogelijk lukt tenzij met pure chance.

Comment

Orka? Had ik maar een Orka op de foto! 't is een dwergvinvis.

Ja, het was inderdaad knap lastig. En met een compact-camera lukt het niet nee, met een bridge heb je nog meer kans, en een systeemcamera zou ook wel lukken.
                        Toch houd ik het maar bij mn spiegelreflex.
                        De dwergvinvis is trouwens vanaf een andere boot genomen. Namelijk deze: http://www.offtoeurope.com/wp-conten...in-iceland.jpg

Comment

Orka? Had ik maar een Orka op de foto! 't is een dwergvinvis.
                          Oeie, sinds ik lid ben geworden van de vereniging DMC (Dement Maar Content) sla ik er al eens naast.

Comment

Comment

Sorry dat ik mij hier ook es tussen smijt.
                              Om de goesting nog te vergroten, en voor de mensen die er nog niet van gehoord hebben kijk es naar deze man zijn werk. Ik ben er lichtjes helemaal weg van.

en Rax aan het werk

BIFF, 2011, Bergen, Norway, film festival, trailer, official selection, documentary, Last Days of the Artic, Iceland, Greenland, Ragnar Axelsson
                              Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Wat zou ik die man graag opvolgen!
                                Maar dan moet ik nog veel leren!

Comment

Working...
                                X