Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ijsland

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
    Wow, allemaal mooie foto's die hier in de links staan!

Een droom van mij is om ooit Ijsland per mountainbike te doen... maar of dat haalbaar is? Volgens sommigen wel, hoewel die dun gezaaid zitten vrees ik

Groeten,

Geert
    tuurlijk kan je dat! en't is veel goedkoper...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Tja, maar ik bedoelde gezien het (soms) wispelturige weer en zo...? Als je 10 dagen na elkaar kletsnat wordt (en blijft) is er geen lol aan in een tentje. Koude is te doen, maar vocht, daar doe je niet veel aan vrees ik.

Gr Geert

Comment

Interesse, maar uiteraard afhankelijk van:
        - te bezoeken plaatsen (Húsavík voor een Whale spotting boat trip bvb)
        - tijdstip (eerste kleine op komts in juli)
        - duurtijd (beperkt aantal congedagen)
        - kostenplaatje (obvious)
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

Comment

IJsland is inderdaad prachtig. Ik ben in september geweest met enkele vrienden: http://www.flickr.com/photos/zikje/s...7622189989251/

grappig dat je toch dezelfde plaatsen ziet terugkomen bij verschillende mensen
          Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

Comment

wat is te verkiezen: een georganiseerde groepsrondreis of individueel met huurwagen waarbij enkel kamer met ontbijt voorzien is....wat zijn dan ongeveer de extra maaltijdkosten voor het avondmaal?

was even gaan zien op askja.nl........
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

De grootste kost is mijn inziens de wagen... een goede 4X4 met sneeuwbanden als je in de winter gaat of als je in de zomer het binnenland wil intrekken kost best wat...

verblijfplaatsen zijn niet zo duur als je op zoek gaat naar bed & breakfast, ook de restauranten zijn niet zo duur, je kan lunchen in een bezinestation (hamburger of soep)...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

pffff
                Het is moeilijk afwegen: langs de ene kant huisje huren op de Lofoten en Vesteralen begin juni (middernachtzon), ofwel een rondreis met huurwagen in Ijsland ook begin juni........
                De huur (14dg)van de huisjes in Noorwegen ligt 500 euro duurder dan een autorondreis voor de zelfde periode met kamer met ontbijt.....tis wikken en wegen en er niet uitraken

ben me er wel van bewust dat dit wel een luxe dilemma is
                Sony RX10 Mark IV
                Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  pffff
                  Het is moeilijk afwegen: langs de ene kant huisje huren op de Lofoten en Vesteralen begin juni (middernachtzon), ofwel een rondreis met huurwagen in Ijsland ook begin juni........
                  De huur (14dg)van de huisjes in Noorwegen ligt 500 euro duurder dan een autorondreis voor de zelfde periode met kamer met ontbijt.....tis wikken en wegen en er niet uitraken

ben me er wel van bewust dat dit wel een luxe dilemma is
                  als je nog niet in ijsland geweest bent (ik ben verschillende malen in noorwegen geweest en éénmaal ijsland)... resoluut voor ijsland kiezen.... Dit heeft z'n gelijke niet in de wereld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    als je nog niet in ijsland geweest bent (ik ben verschillende malen in noorwegen geweest en éénmaal ijsland)... resoluut voor ijsland kiezen.... Dit heeft z'n gelijke niet in de wereld...
                    nu nog de vrouw overtuigen ........
                    Sony RX10 Mark IV
                    Guido

Comment

Die van mij is al overtuigd dat ik ooit eens wil gaan...

Comment

Als je in de zomer gaat, kan je ipv van een dure wagen (4x4) te huren beter met de bus gaan. Een buspas kopen, of betalen per rit. Ik heb zo afgelopen zomer een 10dagen pas gekocht, http://www.bsi.is/index_en.html

Comment

Ik heb ook wat zitten rondneuzen om naar Ijsland te gaan. Het ticket valt mee, maar een 4x4 is serieus duur, vind ik.

Alternatief is inschrijven voor een fotoreis (vb. http://www.snp.nl/reizen/fotografie/a/themareizen), wat qua prijs goedkoper is en waarschijnlijk best interessant.

Iemand ervaring hiermee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            De grootste kost is mijn inziens de wagen... een goede 4X4 met sneeuwbanden als je in de winter gaat of als je in de zomer het binnenland wil intrekken kost best wat...

verblijfplaatsen zijn niet zo duur als je op zoek gaat naar bed & breakfast, ook de restauranten zijn niet zo duur, je kan lunchen in een bezinestation (hamburger of soep)...
                            Vorig jaar ook naar IJsland geweest. We hebben ons voertuig meegenomen met de ferry vanuit Denemarken.
                            - het grootste nadeel, je moet veel tijd hebben (2dagen heen/ 2 dagen terug)
                            - Voordeel : je kan je wagen volladen met alles wat je nodig hebt

Misschien een alternatief voor sommige
                            Een 4*4 is toch wel degelijk een noodzaak als je het binnenland in wil (doorwaden van rivieren)
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucIoshi Bekijk bericht
                              Ik heb ook wat zitten rondneuzen om naar Ijsland te gaan. Het ticket valt mee, maar een 4x4 is serieus duur, vind ik.

Alternatief is inschrijven voor een fotoreis (vb. http://www.snp.nl/reizen/fotografie/a/themareizen), wat qua prijs goedkoper is en waarschijnlijk best interessant.

Iemand ervaring hiermee?
                              Geen ervaring met deze, maar wel met Zuiderhuis. Als je dan als begeleider Willy Wouters hebt, zit je goed. Was een schitterende reis - Februari/maart 2008.
                              http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                                Vorig jaar ook naar IJsland geweest. We hebben ons voertuig meegenomen met de ferry vanuit Denemarken.
                                - het grootste nadeel, je moet veel tijd hebben (2dagen heen/ 2 dagen terug)
                                - Voordeel : je kan je wagen volladen met alles wat je nodig hebt

Misschien een alternatief voor sommige
                                Een 4*4 is toch wel degelijk een noodzaak als je het binnenland in wil (doorwaden van rivieren)
                                Wij hebben Ijsland ook bezocht met de ferry/eigen wagen. Op zich best goed te doen maar je moet je wel beperken tot de "ringweg". Bonus: De ferry stop op de Faroer en dat is ook de moeite waard. Wij hopen om nog eens terug te gaan maar dan met het vliegtuig en een 4*4. Als je met eigen (gewone) wagen kilometerslang over een slechte baan hobbelt om dan tot de vaststelling te komen dat aan de andere kant van deze "weg" een bord staat dat je er alleen met 4*4 door mag is dat niet grappig
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X