Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op reis

Volgende week ga ik op reis...Daar ik al enkele jaartjes niet meer gevlogen heb, had ik graag jullie info.

Ik neem in een schoudertas mijn nikon D60 mee.
    Mag je die bovenop je tas handbagage meenemen, of dien je je toestel in je handbagage te laten ?

Kan je extra batterijen meenemen, zonder dat men moeilijk doet ?

Bedankt!

Re: Op reis

Oorspronkelijk geplaatst door acer Bekijk bericht
    Volgende week ga ik op reis...Daar ik al enkele jaartjes niet meer gevlogen heb, had ik graag jullie info.

Ik neem in een schoudertas mijn nikon D60 mee.
    Mag je die bovenop je tas handbagage meenemen, of dien je je toestel in je handbagage te laten ?

Kan je extra batterijen meenemen, zonder dat men moeilijk doet ?

Bedankt!
    Dat van die extra tas hangt, denk ik, af van de maatschappij waarmee je vliegt - best bij hen checken.
    Extra batterijen? Ik had een volledige zak fotomateriaal bij met batterijen voor camera, gps en flits - er werd niet moeilijk over gedaan; wel over mijn broeksriem die het alarm liet afgaan
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Ze zullen niet moeilijk doen over een tasje met een D60 + lenske anders hang je hem gewoon rond je nek tijdens de check-in. Maar maak het jezelf niet te moeilijk, als je plaats hebt in de handbagage, steek hem er dan in.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Wij hadden onlangs geen problemen met fototas en rugzak. Elk één stuk, maar denk ook niet dat ze moeilijk doet als je alleen zou reizen. Alles ingecheckt, zelfs niets moeten labelen, door de scanner, in de overhead cabin en de kous was af (idem in terugkeren).

Er wel op letten dat alles niet begint te schuiven tijdens opstijgen (landen gebeurt meestal veel minder steil) en je fototas zou "verpletteren" (in het slechtste geval ), sommige mensen nemen tassen of zakken mee waarvan ik niet snap dat die meemogen in handbagage.
        Nikon D60 + Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G VRII + Nikkor 35mm f/1.8G & Panasonic DMC-TZ5

Comment

Hallo,

Het hangt er misschien vanaf hoever je op vakantie gaat? Wij zijn vorig 4 weken op vakantie geweest in Belgie en vlogen met Martinair vanuit Vancouver, Canada naar Amsterdam (een vlucht van zo'n 10 uren). Op de heen weg hadden mijn man zijn handbagage en de laptop in een aparte tas mee, ik had mijn handbagage en een aparte tas met een camera erin. Op de terug weg had ik ook nog een nieuwe camera mee (cadeau'tje van mijn moeder). Mijn man had zijn handbagage en daar bovenop een kleinere tas met mijn oudere camera en een laptop in een tas. Ik zelf had ook mijn handbagage en een grote tas met mijn nieuwe camera en lenzen erin. Ze hebben er nooit wat van gezegd, dus ik denk niet dat dat een probleem is. De meeste luchtvaartmaatschappijen laten het toe om een extra tas mee te nemen (met laptop of camera, e.d) bovenop je handbagage.

Veel reis plezier!
          Groetjes uit Canada,
          Ann

Comment

Working...
          X