Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgrado

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgrado

In september ga ik op city-trip naar Belgrado ofte Beograd.

Heeft iemand een idee hoe ik me ginder het best kan verplaatsen? Per taxi, ik heb gelezen dat het ginds vrij goedkoop is, maar vrees een beetje voor de talenkennis en corruptie van de taxichauffeurs. Verstaan ze Engels of Duits?
    Tevens heb ik gelezen dat als je de taxi neemt van de luchthaven (ik ga met het vliegtuig) dat je naar Belgrado stad gaat dat dat nog menselijk is van prijs,
    maar als je de taxi neemt van Belgrado stad naar een dorpje buiten of stad buiten Belgrado de prijzen onnoemelijk hoog zijn, niet meer fair.

Wat is dan de beste optie als ik een stad buiten Belgrado ga bezoeken? De bus, of de trein?!

Voor de rest, heeft iemand nog concrete tips en trucs voor ginder? Waar moet ik op letten enzovoort?

Re: Belgrado

Echt nog niemand die Beograd bezocht heeft?

Is nochtans onlangs op Vlaanderen Vakantieland geweest.

Comment

ik was er vorig jaar 3dagen op doorreis, aangekomen en vetrokken per trein

Taxi, welja, zoals in vele landen proberen ze de nietswetende tourist af te zetten, opletten daarvoor. Altijd betalen via de meter en niet vooraf een prijs afspreken want dan ben je opgelicht. Als ze rijden volgende de meter valt dat dacht ik goed mee in belgrado

maar het openbaar transport is eveneens zeer goedkoop en bruikbaar, en een ervaring op zich

ik denk dat de taxi's basic engels verstaan, reken er wel op dat het geen vaakbezochte plaats is, best schrijf je adress op of leer je de plaatselijke uitspraak.

buiten belgrado etc kan ik u niet helpen, de treinen zijn denk ik zeer beperkt kwa frequentie maar zijn er wel en bieden zeker voldoende confort.

Comment

Dank u, heb ondertussen wel wat rondgemaild en tot de conclusie gekomen dat zowel openbaar vervoer als taxi relatief goedkoop zijn.

Zal het ginds maar moeten bezien zeker. Iemand nog een ideetje over de bezienswaardigheden buiten Belgrado? Servië is toch een mooi land niet?

Comment

Working...
        X