Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisfoto's backup probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reisfoto's backup probleem

Beste BD leden,

mijn broer en zijn vriendin zijn voor 6 maanden naar ZuidAmerika op wereldreis. De vele foto's die ze daar trekken vullen uiteraard snel de geheugenkaartjes die ze meehebben. Om ze uit de nood te helpen heb ik aangeboden om de foto's die ze hebben getrokken te backuppen hier in België a;vorens ze ze deleten op de kaart.

De constructie die we hebben opgezet is de volgende:
    Zij uploaden via FTP naar hun eigen website (www.mochila.be) en ik download op mijn beurt vanop de FTP de foto's.
    Bij inspectie van de gedownloade foto's blijkt dat meer dan 90% van de foto's incompleet zijn. Dwz dat een deel van de foto mist en enkel een grijze balk toont. De tumbnail is wel compleet. Zowel irfanview als de verkenner als andere fotoproggies tonen die grijze balk.
    We hebben er al twee upload/download rondes opzitten en steeds hetzelfde probleem.

Iemand suggesties wat we over het hoofd zien?

Alvast bedankt.

Re: Reisfoto's backup probleem

Het zou kunnen dat er tijdens het uploaden iets fout gaat waardoor de foto maar deels op de server komt, de thumb is eigenlijk een kleine jpg die mee in het gehele bestand ingebakken zit.

Een mogelijkheid zou zijn dat zij een DVD branden en die per post naar jou sturen, eens jij die op een schijf gebackupt hebt ben je safe en kunnen zij het kaartje leegmaken.
    Zo is er een dubbele backup. Natuurlijk is dit proces trager omdat je afhankelijk bent van de post.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Kan je me helpen in het definiëren van die "iets fout gaan" tijdens de upload.
      Ze hebben nu al 2x geprobeerd vanop 2 verschillende geografische locaties met een degelijke internet verbinding.

Ze geven me aan dat de file size van het bestand na uploaden hetzelfde is als de originele file. Dus dat kan het niet zijn denk ik dan ....

Comment

Waarmee doen ze de upload?
        Nog nooit geprobeerd of het daaraan kan liggen, maar je hebt bij FTP 2 transfer modes: ASCII & Binary, misschien dat daar de verkeerde mode genomen wordt?
        Voor JPG's moet je de binary mode gebruiken, met ASCII riskeer je fouten (die de grijze vlakken zouden kunnen verklaren)

Comment

Er zijn kastjes met een 2,5 inch hd waar je giga s op kunt zetten zonder de computer je stop je kaartje erin en kopieerd het :d
          ik hoop dat je er wat aan heb mijn klanten wel ieder geval

Comment

De meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een ascii/binary probleem. De transfer mode MOET altijd binary zijn. Wat wij ook wel eens doen als integrity check is alles in een ZIP bestand zetten. Een ZIP bestand zal niet uitgepakt kunnen worden als het tijdens de transfer om één of andere reden 'beschadigd' geraakt is.

Zelf gebruik ik altijd WinSCP4 als FTP client. Wellicht niet de beste die er is, maar voor mijn doeleinden werkt die perfect. Bij een upload naar sommige sites durft het standaard ftp programma wel eens eigenaardig doen...
            www.elwee.net

Comment

Working...
            X