Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Milaan

Hey iedereen !

Zou mijn vriendin eens willen verrassen met een 3-4 daagjes Milaan ...
    Het zou men eerste maal zijn , maar heb er wat gemengde gevoelens bij ..
    Ik heb horen zeggen dat Milaan op 1 dag zeker te doen is ... gaan we ons dan niet vervelen de komende dagen ? een andere optie zou Londen zijn , maar dat is niet zo spectaculair meer ... mss nog andere steden waarvan jullie zeggen .WOW ...

Het zou natuurlijk ook de bedoeling zijn om mijn nieuwe lens eventjes te testen

Alvast bedankt

met vriendelijke groeten

Simon

Re: Milaan

Ik heb een weekje Milaan vorig jaar met plezier beleefd.
    De stad is erg uitgestrekt maar het centrum is te voet te doen.
    De metro is perfect uitgerust en een dagkaart is niet duur.

Na een dag rondwandelen heb je in het centrum de highlights wel gezien.
    Daarom heb ik enkele uitstapjes gedaan, alles met de trein:
    - COMO meer (geen uurtje trein) en dan met de ferry naar Bellagio
    - Pavia (half uurtje trein) charmant stadje met schitterende unief.
    - Bergamo (uurtje trein): het oude deel op de heuvel is erg fotogeniek.

PS: neem een kijkje op mijn website en dan doorklikken naar "albums": Lombardia.

Comment

Wij hebben ooit 's morgens de trein genomen naar Venetie - niet echt dichtbij maar gemakkelijk te doen als een dagrip vanuit Milaan.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Geheel afhankelijk hoe je een stad (wilt) beleven. Ik ben er inmiddels 4 keer geweest. Eenmaal een dag, 2x 3 dagen en 1x 4 dagen en ik moet zeggen dat ik me er nooit verveel. Beleef dan ook meer de mensen en het leven in een stad dan alleen de toeristische bezienswaardigheden. Deze zijn inderdaad in 2 dagen wel te bekijken. De Dom en de Galeria zijn speciaal. De Opera loop je zo voorbij wanneer je niet weet waar die is. Verkijk je ook niet op de map. Voor je gevoel is het allemaal erg veel lopen, terwijl het een zeer klein centraal centrum is. Zeker in vergelijking met bijv. Parijs of London. Probeer het te combineren met een activiteit. Monza (F1) is erg dichtbij of een leuke wedstrijd van AC Milan (oké Inter mag ook). Of bijv. een kleding- of meubelbeurs is zeer aan te bevelen.

Veel plezier daar!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Ik ben net terug van Milaan (en andere delen in Italie/frankrijk).
          Op voorhand had ik gelezen dat er weinig te zien was in Milano, maar ik heb me erg geamuseerd in dit mode/economisch stadje.
          Natuurlijk is er de Duomo, Galleria en Opera, maar ook die vesting is de moeite en ik heb zelden zo'n frequent bezocht stadspark gezien als in Milaan.
          Je hebt er ook leuke ambachtslui die figuren uit groenten snijden en een erg leuke uitgaansbuurt (bars, geen discotheken) langs het kanaal. 7euro voor happy hour = 1 drankje (je kiest het best een cocktail) + 3-4uur lang gratis eten (kijk wel waar je gaan zitten, niet alle bars hebben even lekkere snacks).

Kortom: Gaan.

Comment

hetgeen ik jou aanraad is het Monumental Cemetery waar veel bekende families begraven liggen met torenhoge impressionante 'grafzerken' binnenin bekleed met goud en wel vaak 10m hoog. Zeker en vast de moeite, vond ik veel indrukwekkender dan het toeristische centrum. Indien je dat wil, kan ik een aantal foto's uploaden van deze plek, let me know!

Comment

Working...
            X