Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxemburg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luxemburg

Hoi beste fotoliefhebbers
    Heb recent een sony alpha 200 gekocht met een 18-70 lens, leuk ding, maar moet nog erg veel leren, ik kom namelijk van nul

Nouja, to the point.
    Ik vertrek zondag op reis naar luxembrug, en ik vroeg me af of jullie tips hadden in verband met m'n reis. Ik ga namelijk veel foto's trekken in het bos (donker) en ook wat actie foto's te trekken van dieren die er rondlopen (mezen, mussen enzo).

Nu is mijn vraag wat gebruik ik het best qua iso, sluitertijd enzovoort.. En welke locaties/dingen raden jullie mij aan om als beginner te fotograferen?

En dan ook nog een vraagje over mijn toestel specifiek...
    Ik beschik namelijk over de sony a200, maar bezit het toestel ook een modus waarin ik zowel, iso, sluitertijd als diafragma handmatig kan instellen? Kan tot nog toe enkel 2 van de 3 dingen handmatig zetten.. (er is altijd eentje of twee die automatisch worden ingesteld?)

Met vriendelijke groet

Re: Luxemburg

Locaties:
    Berdorf, +/- 6 km. van Echternach, prachtige en goed onderhouden wandelwegen, veel vogels, veel klimmers in aktie.
    Beaufort, eveneens mooi en goed onderhouden wandelwegen, kasteelruine.
    Echternach, leuk stadje met enkele mooie gebouwen, romeinse site aan het meer van Echternach even buiten de stad.
    en zo kunnen we nog uren doorgaan....ik ben er ongeveer 2 à 3 maanden per jaar!
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
      Locaties:
      Berdorf, +/- 6 km. van Echternach, prachtige en goed onderhouden wandelwegen, veel vogels, veel klimmers in aktie.
      Beaufort, eveneens mooi en goed onderhouden wandelwegen, kasteelruine.
      Echternach, leuk stadje met enkele mooie gebouwen, romeinse site aan het meer van Echternach even buiten de stad.
      en zo kunnen we nog uren doorgaan....ik ben er ongeveer 2 à 3 maanden per jaar!
      Ow, ik zit namelijk in kampinkje in berdorf (dicht bij echternach) dus bossen wordt geen probleem, en die romeinse site herinner ik me ook, ben er nog geweest in zo'n treintje

Comment

Je zit dus al in de buurt Petit Swiss dus moet je zeker daar eens zoals RichKE melde naar Echternach gaan.
        Vind het de parel van Luxemburg
        Daar vind je alles wat je hartje begeert
        En over de instelling van je camera, wel ik kies voor F waarde en laat de sluitertijd door de camera bepalen
        Je kan natuurlijk de iso opschroeven zodat de sluitertijden rapper of trager gaan.
        Maar voor zoiets zou ik zeker niet alles zelf willen regelen, enkel het diafragma daar wil ik mee spelen en de rest bepaald de camera

Comment

Hey!

Veel plezier op je reis, maar tzal niet gemakkelijk zijn om met 70mm wild te fotograferen...
          Ik heb ook een a200 en als je zowel sluitertijd, diafragma als ISO settings wilt veranderen zet je de knop op "M".
          Welke instellingen je best gebruikt hangt volledig van de situatie af (zonlicht etc). Dus daar ga je wat moeten experimenteren.
          Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardtieboy Bekijk bericht
            Ow, ik zit namelijk in kampinkje in berdorf (dicht bij echternach) dus bossen wordt geen probleem, en die romeinse site herinner ik me ook, ben er nog geweest in zo'n treintje

Toevallig toch niet in Camping Martbusch??
            Last edited by RichKE; 17 juli 2009, 11:32.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
              Toevallig toch niet in Camping Martbusch??
              denk dat het de camping ernaast is, Belle vue 2000 denkik

Comment

Zeker de Schiessentümpel een bezoekje brengen
                De wandelingen B1 en B2 zijn ook de moeite waard om te doen met vertrek uit Berdorf
                Hallerbachtal naar Beaufort ook prachtige rotsen en In Nommern prachtig rotsen labyrint
                Om mooie foto's te hebben voldoende fotograferen in verschillende standen,sluitertijd,diafragma
                Veel fotoplezier op je reis
                Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Het is al heel lang sinds ik dit forum gebruikt heb dus vergeef mij voor mijn domme vraag, waar vind ik de fotos ergens?

Nog een kleine vraag, staancaravan op de Martbusch Richke ?

De Belle vue ligt niet naast de Martbush, deze ligt aan de minigolf, de camping naast de Belle vue noemt de Bon repos en de derde is eigenlijk niet meer open voor publiek (als antwoord voor degene die gepost heeft)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jedenoo Bekijk bericht

Nog een kleine vraag, staancaravan op de Martbusch Richke ?

De Belle vue ligt niet naast de Martbush, deze ligt aan de minigolf, de camping naast de Belle vue noemt de Bon repos en de derde is eigenlijk niet meer open voor publiek (als antwoord voor degene die gepost heeft)
                    op vraag 1: wij hebben er idd een stacaravan, deze wordt nu in september grondig gerenoveerd
                    en op vraag 2: dit is ook waar, Martbusch ligt aan de ander kant van het dorp, aan het beginpunt van verschillende wandelingen. Er is ook nog iets voor "only take pictures and leave nothing but footprints" in de buurt!
                    Last edited by RichKE; 20 augustus 2009, 08:37.

Comment

Als je daar een staancaravan hebt moet ik u normaal gezien toch minstens van gezicht of van naam kennen. Ikzelf sta altijd op de Belle vue maar hang meestal op de martbush rond. Als ge binnenkomt aan de linkerkant ergens ?

Comment

2de straatje rechts, 2de caravan rechts, nr 39. in de loop van volgende week zijn we er waarschijnlijk weer.

Comment

Working...
                        X