Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indian summer Canada

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Indian summer Canada

Hey allemaal,

We zouden dit jaar eens (oost) Canada willen aandoen, naar 't schijnt zou de natuur daar prachtig zijn. Zeker het roodverkleuren van de bomen moet mooie plaatjes opleveren.
    Iemand tips wanneer de beste periode is? We zouden van Toronto tot Toudassac willen gaan om ook o.a. de walvissen te spotten.
    Alle tips welkom

Dank u
    Daniël

Re: Indian summer Canada

2 jaar geleden in de in quebec en ontatio geweest. ongelooflijk mooi!
    Was mid september tot eerste dagen october en we hebben groen, gele, en het begin van de rode kleuren gezien.

lucky you.....

Comment

Hallo,

wij hebben dit in 2008 gedaan. Je kan de periode niet perfect voorspellen want hangt ook een beetje vast aan de eerste koude.

Enkel de laatste dagen van september langs Lake Ontario kregen de eerste bomen rode bladeren. Idem voor de bossen in New England. De eerste of tweede week van oktober heb je meer kans op rood.

Onze route en wat foto's vind je hier en hier.

Alleszins een prettige reis.

M.v.g.

Steven
      Last edited by twdigit; 16 november 2014, 19:34. Reden: Wijziging van subdomein en site-structuur
      EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
      EOS 10 Glas 28-105 70-210

Comment

Dat lijkt me prachtig! Ik ben aan die kanten van Canada nog nooit geweest, maar naar het schijnt moeten de kleuren daar ongelofelijk mooi zijn zo van half september tot in oktober. Dus dat lijkt me de beste tijd om te gaan.

Ben je ooit al eens in het westen geweest? De Canadese Rockies in september zijn ook prachtig en daar heb je ook al wat kleuren. Aan de west kust kan je ook walvissen en orca's zien. Maar goed, je hebt het over het oosten niet over het west, dus ik zou zeggen het is gewoon een heerlijke tijd van het jaar om eender waar in Canada te vertoeven.

Als je nog vragen zou hebben over bepaalde dingen dan kan je ook terecht op een Nederlands talig forum over reizen naar Canada: http://canada.startpagina.nl/prikbord/

Veel succes met de voorbereidingen!
        Groetjes uit Canada,
        Ann

Comment

Wij hebbend daar ook gereisd, 4 jaar geleden, van Toronto naar een 100 km boven Tadoussac, en inderdaad, de herfst schildert prachtige boomkleuren. Vergeet ook niet Montréal en Quebec te bezoeken. Dit zijn van oorsprong "franse" steden, je vindt er nog europa in terug, je zal het verschil merken met Toronto.
          Last edited by pagigoli; 14 augustus 2009, 22:54.

Comment

Wij zijn ook 2 jaar geleden geweest, September is normaal de mooiste maand, toen was het echter vrij warm en begonnen in Toronto zelf, de kleuren pas in Oktober.

Tip voor Tadoussac , op de camping juist boven het dorpje heb je een enorm uitzicht op de baai en zagen wij de walvissen zo uit het water springen.
            Wel ging de camping op 22 Sept dicht.
            Als je in het weekend daar bent, neem ook de vroegste boot, de latere zitten stampvol!

Een paar foto's en de route van ons vind je hier:
            http://www.jan-karina.be/onzevakanties.html
            Janus.
            Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
            Enkele van mijn foto's

Comment

Hallo,

We zouden volgend jaar ook graag naar Oost-Canada gaan naar aanleiding van de Indian Summer. We weten eigenlijk niet goed waar te beginen, Oost Canada lijkt overal even mooi. Iemand die ons op weg kan helpen? Het laatste deel van ons reis gaan we naar Churchill om de ijsberen te bewonderen. Iemand hier ervaring mee? Leuke tips zijn zeker welkom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
                Hallo,

We zouden volgend jaar ook graag naar Oost-Canada gaan naar aanleiding van de Indian Summer. We weten eigenlijk niet goed waar te beginen, Oost Canada lijkt overal even mooi. Iemand die ons op weg kan helpen? Het laatste deel van ons reis gaan we naar Churchill om de ijsberen te bewonderen. Iemand hier ervaring mee? Leuke tips zijn zeker welkom
                Jammer dat niemand hier een antwoord op heeft, want vermits ik precies hetzelfde idee had zat ik hier ook wel een beetje naar uit te kijken. Ben wel nog op zoek naar één of meerdere medereizigers, dus als iemand zich geroepen voelt.
                http://www.myricreaties.be

Comment

Zoals ik al eerder schreef kijk een naar onze route en foto's.
                  Wat willen jullie nog meer weten?
                  Janus.
                  Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                  Enkele van mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
                    Wat willen jullie nog meer weten?
                    Zo veel mogelijk. En 't is zeker niet dat ik je reactie niet waardeer hoor.
                    http://www.myricreaties.be

Comment

Working...
                    X