Iemand ervaringen ervaringen met het kopen van lenzen in tax free en zijn er douane formaliteiten?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
tax free Hong Kong
Collapse
X
-
-
Re: tax free Hong Kong
Ik was in april van dit jaar in Hong Kong en heb gemerkt dat het prijsverschil niet meer zo gigantisch groot is in vergelijke met de gekende webshops in de lage landen.
Bovendien moet je dan nog heel goed uitkijken inzake namaak en garantie.
Voor (zeldzamere) accesoires lijkt Hong Kong mij wel nog interessant.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
En je moet inderdaad opletten met taxfree aankopen. Er staat me iets van voor dat je maar voor een bepaald maximum bedrag aan taxfree aankopen mag "importeren", ga hier over en de kans bestaat dat je importtaksen aan je been hebt (indien gevat bij een controle).
Ik geloof dat dat bedrag rond de 400€ ligt en aangezien je waarschijnlijk spreekt over het aankopen van fotomateriaal, kan je daar nogal gemakkelijk over zitten.Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.
Comment
-
Hangt ervan af wat je wil kopen. Camera ? Lenzen ? accessoires ?
Koop niet in de taxfree shop op de luchthaven, hier is het merkelijk duurder dan in Hong Kong zelf.
Ik vond een paar aantrekkelijke fotowinkels in Kowloon (HK).
In maart kocht ik (met VISA kaart) een Canon Speedlite 580EXII flitser voor omgerekend 313,- € (op dit moment is de wisselkoers nog iets gunstiger), bij "DELON Photo & Hi-Fi Centre Ltd.", Ocean Centre, Harbour City, 5 Canton Road, Kln, HK.
Kreeg er een degelijke uitleg en naar mijn mening ook goede prijs.KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KingCanon Bekijk berichtHangt ervan af wat je wil kopen. Camera ? Lenzen ? accessoires ?
Koop niet in de taxfree shop op de luchthaven, hier is het merkelijk duurder dan in Hong Kong zelf.
Ik vond een paar aantrekkelijke fotowinkels in Kowloon (HK).
In maart kocht ik (met VISA kaart) een Canon Speedlite 580EXII flitser voor omgerekend 313,- € (op dit moment is de wisselkoers nog iets gunstiger), bij "DELON Photo & Hi-Fi Centre Ltd.", Ocean Centre, Harbour City, 5 Canton Road, Kln, HK.
Kreeg er een degelijke uitleg en naar mijn mening ook goede prijs.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Comment