Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotospullen mee op cruise?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke fotospullen mee op cruise?

Allen
    We hebben onszelf binnenkort getracteerd op een cruise: A'dam - Noorwegen - Spitsbergen en v.v.
    Vóór mijn spiegelreflex -tijd verschillende malen in Noorwegen geweest, dus weet wat er te vinden/fotograferen is.
    Echter voor op een cruise met af en toe een dagje/aantal uren aan de wal twijfel ik of ik AL mijn lensjes etc mee moet sjouwen.( zie onderstaande 'gereedschapjes' die ik inmiddels verzameld heb)
    Mensen met enige ervaring op dit soor cruises/locatie?
    Qua filter(s) overweeg ik nog polarisatie filters aan te schaffen
    Graag advies van jullie evntuele ervaringen welke lenzen mee te nemen?
    M vr gr
    Rinus

PS meest geintersseerd in landschappen/natuur en waar moegelijk dieren zoals vogel etc. En een ijsbeertje/poolvos/walrus/walvis is ook niet te versmaden (fotografisch dus).

Spulletjes in bezit::
    D200 | AF-S DX Nikkor 18-70mm f/3,5~4.5G | AF-S VR Nikkor 70-300mm f/4.5~5.6G IF-ED | AF-S VR Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED | AF-S VR Zoom-Nikkor ED 200-400mm f/4G IF | SB-800 | Monostat RS16K ART | Nikon TC-14E AF-S Teleconverter II | Manfrotto 755XB/501HDV
    Last edited by Reest; 18 juni 2009, 23:33. Reden: spulletjes toegevoegd

Re: Welke fotospullen mee op cruise?

zou zeker kijken voor een sigma 10-20 vooe wijdse landschappen
    nikon stuff

Comment

Re: Welke fotospullen mee op cruise?

Brute pech, ik heb een kennis die er al 2x geweest is, bovendien met een opleiding fotografie maar ze is er op dit moment weer naar toe . Ook met een cruise.
      Dan ken ik nog iemand uit de reclamefotografie die er ook al meerdere keren is geweest maar zijn adres ben ik kwijt (woont in Denemarken). Misschien kan je eens informeren bij Wegwijzer Brugge naar zijn mailadres, hij zat tot voor een jaar of drie altijd bij ons op Reismarkt voor het Noorden. Vragen naar Davy Verstraeten. Volgens de foto's die ik van hem heb gezien vanop het land is Svalbard in de zomer minder spectaculair dan ik dacht. Vanop zee daarentegen, holahola

Oh, ja, vergeet niet om het hoofdstuk Spitsbergen te lezen van auteur Tim Moore.
      Titel : ijspegels aan mijn snor, uitgeverij Sirene.
      Echt een must

PaulM

Comment

Working...
      X