Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route 66 informatie !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Route 66 informatie !

Hey iedereen ...

Ik ben van plan om binnen 2 jaar na onze studies een héérlijk reisje te plannen naar the states ...
    Omdat ik en een goede vriend wel van wat avontuur houden , kwamen we op Route 66 ... Ik heb hier heel wat vragen over , dus be prepared ... ik vind het zeer belangrijk om goed geïnformeerd te worden , zodat dit toch nog een leuk reisje kan worden ...
    Wij zouden graag route 66 willen doen met een stevige SUV ... wij hebben al wat zitten zoeken op het net en we kwamen bij een bedrijfje die auto's verdeeld op de luchthaven , ... dus we zouden een auto huren in chicago en hem dan terug bezorgen in LA ... want uit LA zouden we dan terugvliegen naar België ... kan deze procedure ? huren van Chicago tot LA ?
    Nu heb ik totaal geen benul over welke periode je route 66 kan doen ... we zouden alles op het gemak willen doen ... wel iedere dag veel rijden , maar ook dingen bezoeken ... op welke tijd kan ik het beste rekenen ... questie dat we alles kunnen regelen voor de auto ....

Nu ... ik weet niet als route 66 is zoals de films ? Veel geweld en redelijk onveilig , ik hoop van niet ... Hoe overnachten jullie dan tijdens deze route ... in Motels ? wat betalen jullie hier ongeveer voor ?
    Dit zijn zowat de belangrijkste vragen ... dus Auto en overnachting en tijd...

Nog één vraagje over de auto ... welke leeftijd moet je minimum hebben voor je één mag huren ? Kan je ook echt met dezelfde auto rijden van chicago tot LA zonder dat je hem moet afgeven in verschillende staten ?

Thanks alvast en ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen ... want ik wil echt dat dit een once in a lifetime experience wordt

Re: Route 66 informatie !

Ah, kijk eens aan, leuk initiatief en bij mij ben je voor vragen aan het goede adres.

We hebben Route 66 al meerdere keren gereden. 't Is echt nergens onveilig. In drie weken is het makkelijk te doen en als het moet lukt het in twee weken ook nog.

Een SUV is eigenlijk helemaal niet nodig en ik zou je daarom aanraden net als wij een Ford Mustang cabrio te huren. Je ziet ongelooflijk veel meer met het dak open. Van Chicago naar LA is inderdaad de juiste richting en niet andersom. Nadeel is wel dat de keuze aan cabrio's in ORD veel kleiner is dan in LAX, daar staan er tientallen en kun je zelfs de kleur uitkiezen. Vaak mag je een in ORD gehuurde cabrio echter niet achterlaten in een andere stad. Mocht je toch eventueel een andere auto in ORD huren, let er dan op dat je ongeveer USD 500 kwijt bent aan 'drop-off fee' voor het achterlaten in een andere plaats dan de huurplaats. Vanwege beide redenen huren we altijd in LAX, rijden we in meestal twee dagen via Denver naar ORD en beginnen daar met Route 66. We huren bij Hertz, niet de goedkoopste maar samen met Avis wel de beste, imho. Goedkoper kan als je meer risico wil nemen.

Wij hebben ervoor gekozen om zoveel mogelijk de oudste route te volgen. Dat lukt niet altijd en dan moet je bijv. over een stuk van 1937 of nog later. Het is daarmee een heel gepuzzel. We hebben twee boeken en de stap-voor-stap van ondergenoemde website bij ons. Helaas zijn ze het niet altijd en overal met elkaar eens maar dat maakt de puzzeltocht nog interessanter.

Overnachten is nergens een probleem, we zitten altijd in de bekende hotelketens die je langs de hele route zult tegenkomen. Reserveren is, als je niet heel laat aankomt, nooit nodig en zou ook lastig zijn omdat je niet weet hoever je zult geraken op een bepaalde dag. Kosten tussen de USD 70 en USD 120, afhankelijk van de plaats. Goedkoper kan zeker ook, maar dan bij de wat mindere merken.

Goed startpunt voor voorbereiding: http://www.historic66.com maar er zijn veel meer sites met interessante informatie.

Foto's laatste keer: http://www.pbase.com/lschell/us2006

Comment

Thanks Leonidas !

Wat is juist de minimum leeftijd om een wagen te huren in the states ?
      Welke periode raden jullie mij eventueel aan om te gaan ? Zelf zou ik Augustus-September en beetje langer willen doen , of is het dan echt te warm éénmaal je in Texas en andere staten komt ... Je hebt dat gedaan met een ford mustang cabrio , maar kon je dan niet evengoed al je benzine in de gootsteen kappen ... dus hoe was dat verbruik ? of staat de benzine echt laag in de states

Ik zal dus inderdaad flink mogen bijleggen aangezien ik de grens boven de 25 jaar nog niet overschreden heb ... Ik zou vertrekken van Chicago Airport tot LAX ... én de wagen daar dus achterlaten , dus zal ik een flinke som extra mogen betalen

Thanks !

Simon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
        Thanks Leonidas !

Wat is juist de minimum leeftijd om een wagen te huren in the states ?
        Welke periode raden jullie mij eventueel aan om te gaan ? Zelf zou ik Augustus-September en beetje langer willen doen , of is het dan echt te warm éénmaal je in Texas en andere staten komt ... Je hebt dat gedaan met een ford mustang cabrio , maar kon je dan niet evengoed al je benzine in de gootsteen kappen ... dus hoe was dat verbruik ? of staat de benzine echt laag in de states

Ik zal dus inderdaad flink mogen bijleggen aangezien ik de grens boven de 25 jaar nog niet overschreden heb ... Ik zou vertrekken van Chicago Airport tot LAX ... én de wagen daar dus achterlaten , dus zal ik een flinke som extra mogen betalen

Thanks !

Simon
        De minimum leeftijd staat altijd wel vermeld op de site van de verhuurder. Soms kost het inderdaad flink meer, soms krijg je niet eens een auto mee.

Ja, een Mustang verbruikt wel wat maar je rijdt daar altijd heel relaxed, je gaat niet scheuren. En daarnaast denk ik dat een SUV nog wel eens een pak meer kan verbruiken. De benzine is daar nog steeds erg goedkoop maar niet meer zo als een paar jaar geleden.

Kijk ook eens of een retourtje LAX niet goedkoper is dan naar ORD vliegen en dan van LAX terug. Die drop-off fee is inderdaad een pak geld maar op het totaalbudget van zo'n vakantie valt het dan wel weer mee. Vroeger dacht ik in mijn naiviteit dat ze voor dat bedrag een student inhuurden die de auto weer terugreed maar tegenwoordig weet ik dat ze je het liefst een zwerfauto meegeven die sowieso uit een heel ander deel van het land komt. Wij rijden dus vaak rond met kentekens van heel andere staten dan die waar we de auto hebben gekregen. Ik vraag me af of die ooit weer 'thuis' komen.

Comment

O ja, over het weer. Wij gaan zelf het liefst als het snik en snik heet is. In tegenstelling tot wat je zou verwachten valt het met de hitte in TX nog wel mee, zeker in het gebied waar Route 66 doorheen loopt. Het is ook maar een klein stukje. Wat dat betreft kunnen NM en AZ veel extremer zijn. Je moet ervan houden. Op weather.com kun je voor alle plaatsen waar je doorheen komt de gemiddelde temperaturen opzoeken.

Comment

Working...
          X