Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugen verdelen? 22 dagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugen verdelen? 22 dagen

Hoi!

Binnenkort ga ik 22 dagen op reis. Daarvoor heb ik echt wat meer geheugen voor nodig aangezien ik geen laptop mee kan nemen.. Mijn vraag is, zal ik mijn foto's(rustig 100/dag) verdelen over een aantal geheugenkaartjes van 4gb of zal ik een grotere kaart kopen? zat sowieso te denken richting een extreme III.... alleen met welk getal erachter? Ik Heb een 40d.

Bedankt!

Re: geheugen verdelen? 22 dagen

Dit geeft al een indicatie voor de 40D: (Geplukt van letsgodigital)
    Considering 1GB storage capacity:
    RAW - 3888x2592 pixels - 76 pictures
    sRAW - 1936x1288 pixels - 135 pictures
    RAW + JPEG Large Fine - 3888x2592 pixels - 59 pictures
    RAW + JPEG Large Normal - 3888x2592 pixels - 66 pictures
    RAW + JPEG Medium Fine - 65 pictures
    RAW + JPEG Medium Normal - 70 pictures
    RAW + JPEG Small Fine - 69 pictures
    RAW + JPEG Small Normal -72 pictures
    sRAW + JPEG Large Fine - 90 pictures
    sRAW + JPEG Large Normal - 107 pictures
    sRAW + JPEG Medium Fine - 103 pictures
    sRAW + JPEG Medium Normal - 116 pictures
    sRAW + JPEG Small Fine - 1936x1288 pixels - 115 pictures
    sRAW + JPEG Small Normal - 1936x1288 pixels - 124 pictures
    JPEG Large Fine - 3888x2592 pixels - 274 pictures
    JPEG Large Normal - 3888x2592 pixels - 523 pictures
    JPEG Medium Fine - 2816x1880 pixels - 454 pictures
    JPEG Medium Normal - 2816x1880 pixels - 854 pictures
    JPEG Small Fine - 19361288 pixels - 779 pictures
    JPEG Small Normal - 1936x1288 pixels - 1451 pictures

Ik zou in ieder geval uitzien om toch een mogelijkheid te voorzien om copies te nemen:
    bvb kaartlezer + memory stick + internetcafe
    als er echt geen andere mogelijkheid is, het risico spreiden; meerdere kaartjes dus.

Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilors Bekijk bericht
      als er echt geen andere mogelijkheid is, het risico spreiden; meerdere kaartjes dus.
      yep, mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Daarom opteer ik voor 4Gb kaartjes, deze passen mooi op een DVD, en bijna overal ter wereld kan je deze ergens op een DVD branden, internetcafe, een fotograaf, of in veel gevallen kan het ook in een hotel, alleen vragen of ze deze niet op max snelheid willen schrijven.

Veelvuldig kaartjes wisselen zou ik niet doen, dan moet je alles op een boekje gaan bijhouden, en op den duur weet je soms niet meer wat waar op staat, gewoon een paar kaartjes, en indien vol op een DVD schrijven of laten schrijven als data.

Comment

Ik neem als ik op reis ga, steeds mijn digimate mee, zo heb ik 80Gb opslag en hij leest zowel SDHC als SD en CF. Ook heb ik steeds mijn mini laptop mee zodat ik mijn foto's direkt kan bekijken.

Tech8
          www.hellinckx-foto.be
          Facebook

Comment

Heb die digimate ff opgezocht en vond deze(de naam is verandert):

-----------------

Zeer eenvoudige imagetank met slechts 2 knoppen: 1 om het apparaat aan en uit te zetten, en 1 om de backup van de ingebouwde kaartlezer te starten. De Seitec PS2 is uitgevoerd met een 2,5" SATA harddisk voor een hoge dataoverdracht. Ook heeft de Seitec PS2 een makkelijk te verwisselen accu, een OLED beeldschermpje bestaande uit 3 kleuren en SDHC ondersteuning.

In het scherm is alleen de meest relevante informatie zichtbaar: batterijstatus, overgebleven capaciteit, type geheugen kaartje en voortgang van kopieren.

De imagetank is ook te gebruiken als externe harde schijf en is voorzien van Nederlandstalige handleiding.

Let op: sinds de laatste update lijkt de seitec niet meer op Apple OS X te werken

--------------------------

En 160gb voor maar 39 euro! Kan ik dan niet beter gewoon een 8gb kaartje kopen(zodat ik niet elke dag hoef over te zetten) en het daarbij laten? Heeft iemand hier ervaring met zo'n "digimate" die wel goed werkt met apple

Bedankt voor de antwoorden!

Comment

Ik heb mijn digimate eerst moeten formateren via mijn pc voordat die goed werkte, was ook maar eenmalig.
              Zelf vind ik dit een hele goede oplossing, je komt s'avonds in je hotel, neemt je kaartje uit je toestel, zet effe snel alles op de digimate en je kan s'anderendaags weer aan de slag.
              De foto's komen per dag in een verschillende map terecht.
              Persoonlijk neem ik ook nog verschillende kaartjes mee hoor, 24Gb SDHC en 16Gb CF.
              Vooral als je in RAW fotografeerd heb je dit nodig. Op mijn Eeepc kan ik dan na het overzetten ook alle foto's van die dag bekijken en al direkt een selectie maken.

mvg
              Tech8
              www.hellinckx-foto.be
              Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Talitha Bekijk bericht
                En 160gb voor maar 39 euro! Kan ik dan niet beter gewoon een 8gb kaartje kopen(zodat ik niet elke dag hoef over te zetten) en het daarbij laten? Heeft iemand hier ervaring met zo'n "digimate" die wel goed werkt met apple

Bedankt voor de antwoorden!
                39 EUR ? Je zal zeker 93 EUR bedoelen ?
                Al je fotos op 1 zo'n digimate zetten is geen goed idee. Laat je hem per ongeluk vallen, ben je alles kwijt. Flash kaartjes zijn dan wel schokbestendig.
                Een Sandisk Extreme III is volgens mij niet nodig denk ik. Je gaat toch voor kwantiteit en niet snelheid ? Ik zou gewoon 1 kaart kopen van 16GB van transcend ofzo.
                Daarmee kan je al meer dan 1000 fotos trekken in RAW en in JPG zeker 4 keer zoveel.
                Je laat dan gewoon je kaartje altijd in je toestel. En dan kan je eventueel nog reservekopies maken in een internetcafe ofzo.

Comment

tip: trek foto's enkel in raw, en niet in raw+jpg

Zo bespaar je weer enkele Mbytes op het flashkaartje.
                  Overigens zit in elke raw foto zoieso een embedded jpg file.
                  Ik gebruik voor mijn nikon nadien op de pc een handig tooltje dat de embedded jpg's uit de raw naar een apart mapje wegschrijft.

http://www.rawworkflow.com/instant-j...m-raw-utility/
                  Nikon

Comment

Altijd goed om een backup te kunnen nemen; PC hoeft niet, ik gebruik bv mijn ipod, en anders zoals gezegd zijn 4GB kaartjes ideaal, past op een DVD
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Hoi,
                      zoals Talitha reeds schreef, een Imagetank als de Seitec aanschaffen.
                      Hier: http://www.cameranu.nl/artikel/8045/...III_160GB.html
                      kost ie maar €89,- met 160 GB harddisk.
                      Hier: http://www.mobile-harddisk.nl/seitec....html?cPath=21
                      kost ie €39,- zónder harddisk, moet je dan nog los aanschaffen.

Ik ga dit ding vóór mijn 4 weken Italië vakantie ook nog aanschaffen omdat ik dan niet genoeg heb aan mijn 4x 2Gb kaartjes.
                      Dan kan ik de komende jaren voldoende foto's opslaan tijdens een vakantieperiode.
                      En ik ben totaal niet bang voor "valschade". Zoals gewoonlijk, niets uit je handen laten vallen.
                      Ik lig mijn cammy toch ook niet rond te strooien...
                      De imagetank laat je toch in het hotel of tent.

Groet
                      Adrie

Comment

Ik gebruik zelf kaartjes van 2x16 GB, 1x8GB en 1x4GB en geen enkel heeft me tot hiertoe in de steek gelaten. Bespaar gewoon nooit op geheugenkaartjes. Voor die paar euro's meer heb je er 1tje van sandisk.
                        Ik heb het persoonlijk niet zo voor imagetanks. HD's zijn veel gevoeliger dan geheugenkaartjes en zet dus liever mijn foto's op een CF-kaartje. Als backup kunnen imagetanks wel dienen maar zijn niet altijd bruikbaar. (denk aan batterijduur, hoogte, ...)

Jakke
                        Canon en glas
                        www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                          En ik ben totaal niet bang voor "valschade". Zoals gewoonlijk, niets uit je handen laten vallen.
                          De kans is reëel hoor. Iets klein zal je veel gemakkelijker laten vallen. En het moet je maar overkomen he. Dus mijn advies is nog steeds dat enkel een kopie op die imagetank niet voldoende is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                            Ik gebruik zelf kaartjes van 2x16 GB, 1x8GB en 1x4GB en geen enkel heeft me tot hiertoe in de steek gelaten. Bespaar gewoon nooit op geheugenkaartjes. Voor die paar euro's meer heb je er 1tje van sandisk.
                            Ik heb het persoonlijk niet zo voor imagetanks. HD's zijn veel gevoeliger dan geheugenkaartjes en zet dus liever mijn foto's op een CF-kaartje. Als backup kunnen imagetanks wel dienen maar zijn niet altijd bruikbaar. (denk aan batterijduur, hoogte, ...)

Jakke
                            Idd zo zou ik het ook doen, ik heb nog nooit een kaartje stuk gehad hoor?
                            En dvd zou ik helemaal al niet risceren is nog gevoeliger dan HD in mijn ogen.
                            Flickr

Comment

Working...
                            X