Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corfu mei/juni

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corfu mei/juni

    Hebben een hotel (voor 2weken) aan de bergachtige zuid/westkust in Glyfada en gaan ons daar een autootje huren voor een week.
    Dus, materiaal is ter beschikking nu alleen nog de juiste plaatsen weten te vinden
    Iemand tips?
    Wat mogen we daar zeker (buiten Corfu stad) niet missen aan beziens/foto/waardigheden?
    Bedankt op voorhand
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    Re: Corfu mei/juni

    Oei! slechte bestemming uitgekozen?
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

    Comment


    • #3
      Re: Corfu mei/juni

      Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
      Oei! slechte bestemming uitgekozen?
      Nee hoor. Wij zijn daar geweest september 2003. Wel in het noorden (hotel Gelina Village in Acharavi. Wij hadden wel een scooter gehuurd. Geen auto, op een scooter zie je veel meer, en het is goedkoper. Het eiland is trouwens niet groot, best te doen op twee wielen. Wat zeker de moeite is Canal d'amour aan de noord west kust. Corfu stad doe je best te voet. Hou wel rekening met het feit dat op zondag veel gesloten is. En archeologische sites ga je er niet veel vinden. Het eiland heeft veel meer Venetiaanse invloeden dan Griekse. De natuur in het binnenland is prachtig. Veel olijfbomen. Een reisgidsje van Corfu zelf zal je niet vinden denk ik. Maar er zijn reisgidsen van de Ionische eilanden waar Corfu zeker in vermeld is.
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: Corfu mei/juni

        Pink Floyd fan bedankt voor de reactie
        Canal d'Amour staat genoteerd.
        Met wat te googlen zag ik ook:
        Achilleion (Palijs Sisi)
        Anglokastro ( Byzanthijns fort)
        Kanoni (hoogste punt)
        Kerkyra (uiteraard, idd. venetiaanse bouwstijl)
        Kouloura (idyllisch haventje)
        Paleokastritsa enz.
        Herkenbaar?
        Wat die scooter betreft heb ik al een slechte ervaring achter de rug ("kletsnat" is er eentje van) dus opteren we van toen af voor een autootje en voor Corfu stad te bezoeken is er een shuttle busje beschikbaar in het hotel zelf, dus gaan we daar zeker ook gebruik van maken.
        En Idd. heb ooit eens een reisgidsje (kleintje) zien liggen in de boekenwinkel, bedankt om mij er aan te herinneren, morgen eens gaan zien
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #5
          Re: Corfu mei/juni

          Je kan ook eens op Google earth een kijkje nemen op Corfu en waar er veel foto's staan is het gewoonlijk mooi en zie je ook direkt dat het is wat je zoekt.
          Wij zijn er lang geleden op vakantie geweest en ons is het heel goed mee gevallen en in het voorjaar staan er in de natuur veel bloemen . Het is een groen eiland met een Italiaanse uitstraling door de vele cypressen.
          Alvast een prettige vakantie
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Corfu mei/juni

            Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
            Je kan ook eens op Google earth een kijkje nemen op Corfu en waar er veel foto's staan is het gewoonlijk mooi en zie je ook direkt dat het is wat je zoekt.
            Heb ik reeds gedaan Vicky, heb zo ons hotel gevonden en de omgeving ne keer bekeken (zag er toch goed uit ), maar de foto's daar kan ik dan nog eens werk van maken idd.
            Bedankt voor de tip
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

            Comment


            • #7
              Re: Corfu mei/juni

              Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
              Pink Floyd fan bedankt voor de reactie
              Canal d'Amour staat genoteerd.
              Met wat te googlen zag ik ook:
              Achilleion (Palijs Sisi)
              Anglokastro ( Byzanthijns fort)
              Kanoni (hoogste punt)
              Kerkyra (uiteraard, idd. venetiaanse bouwstijl)
              Kouloura (idyllisch haventje)
              Paleokastritsa enz.
              Herkenbaar?
              Wat die scooter betreft heb ik al een slechte ervaring achter de rug ("kletsnat" is er eentje van) dus opteren we van toen af voor een autootje en voor Corfu stad te bezoeken is er een shuttle busje beschikbaar in het hotel zelf, dus gaan we daar zeker ook gebruik van maken.
              En Idd. heb ooit eens een reisgidsje (kleintje) zien liggen in de boekenwinkel, bedankt om mij er aan te herinneren, morgen eens gaan zien
              Paleokastritsa is zeker de moeite. Vooral als je vanuit de bergen komt zie je het dorp en de oude haven liggen onder je. Prachtig zicht. Het paleis van Sissi vonden we eigenlijk niet zo denderend (een collega van mij vond dat dan weer de max, tja.. als je fan bent van 19e eeuwse kastelen)
              Het klooster van Paleokastritsa is ook de moeite. Denk er wel aan dat de Grieken erg gelovig zijn. In dat klooster mocht mijn vrouw niet binnen tenzij ze haar benen bedekte met een lange rok. Die hangen daar trouwens voor de toeristen.
              Comfortably numb with my Pentax

              Comment


              • #8
                Re: Corfu mei/juni

                Bedankt voor de tips
                Ben mij vandaag een gidsje "ANWB" gaan halen met daarin de belangrijkste bezienswaardigheden, uitneembare klare landkaart, evtl. te volgen routes enz. enfin een duidelijk overzicht wat je kan verwachten in Korfoe.
                EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                debruri.be

                Comment

                Working...
                X