Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

usa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • usa

    Hallo allemaal ,

    Wij gaan in september naar het zuidwesten van amerika , ik ben een beginner met een D60 en een standaard lens 18/55 .
    Kan ik daar dan ook wel de nodige mooie foto's maken in de natuurparken,
    zonder eerst weer een vermogen uit te geven aan meer mooie spulletjes voor mij camera ? Of zijn er wel een paar dingetjes die je gewoon moet hebben.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: usa

    Met deze lens kan je al heel mooie beelden maken, toch zou ik eens nadenken over de aanschaf van een telezoom zoals een 70-300 VR.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: usa

      Als je graag landschappen fotografeert en ook in het donker is een statief heel handig. Je camera is niet zo'n zware dus met een licht statiefje kom je al een heel eind.
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

      Comment


      • #4
        Re: usa

        Ja een statief staat zeker op mijn lijstje.
        Heb pas al wat foto'gemaakt s avonds van een snelweg met een statief , dus die komt er nog wel

        Comment


        • #5
          Re: usa

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Met deze lens kan je al heel mooie beelden maken, toch zou ik eens nadenken over de aanschaf van een telezoom zoals een 70-300 VR.
          waarom een telelens?

          Ik ga juli/augustus naar noordwest usa (oa. yellowstone) en canada (albera + rocky mountains)

          Ik heb nu een 18/55 die een upgrade krijgt naar een 17-85 of 17-40 (geen 17-55 wegens de kostprijs) Ook heb ik reeds een 70-200 die was/ben ik van plan niet mee te nemen. Want denk toch maar voornamelijk foto's te maken van landschappen en toeristische toestanden.

          Voor wat heb jij je tele nuttig gevonden?

          Voor de topicstarter; een UV filter of eventueel een polarisatiefilter kunnen toch wel dat tikkeltje extra geven aan je foto's...
          Ik weet niet wat je in gedachten heb om alle fotos op te bewaren? Een lading geheugenkaartjes of een imagetank? Want ikzelf ben nog aan het zoeken naar een oplossing.

          Imagetank van 160gig voor een 120 euro .. of jah 2 CF kaartjes van 4 gig voor dezelfde prijs ...

          Comment


          • #6
            Re: usa

            Ik had vanavond nog zitten kijken voor een 16 gig kaartje en die was nog maar 86 euro
            en ik heb ook nog een 2 gig bij me en ik neem een laptop mee. oke dus ook nog maar een paar filtertjes . ps bij het kopen van een telelens aan welke prijs moet ik dan ongeveer denken?

            Comment


            • #7
              Re: usa

              En wat bevelen jullie aan ; alles in RAW fotograferen ????

              Comment


              • #8
                Re: usa

                Hoe dicht zou je de beren in Yellowstone willen benaderen om een foto te nemen ? Bij een bizon mag het al een beetje dichter, maar van een grizzly bleef ik toch een kleine 100 m af hoor. Dan was ik blij dat ik mijn 300mm mee had.

                Voor bepaalde parken is een breedhoek wel handig.

                mvg.
                JP



                Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
                waarom een telelens?

                Ik ga juli/augustus naar noordwest usa (oa. yellowstone) en canada (albera + rocky mountains)

                Ik heb nu een 18/55 die een upgrade krijgt naar een 17-85 of 17-40 (geen 17-55 wegens de kostprijs) Ook heb ik reeds een 70-200 die was/ben ik van plan niet mee te nemen. Want denk toch maar voornamelijk foto's te maken van landschappen en toeristische toestanden.

                Voor wat heb jij je tele nuttig gevonden?

                Voor de topicstarter; een UV filter of eventueel een polarisatiefilter kunnen toch wel dat tikkeltje extra geven aan je foto's...
                Ik weet niet wat je in gedachten heb om alle fotos op te bewaren? Een lading geheugenkaartjes of een imagetank? Want ikzelf ben nog aan het zoeken naar een oplossing.

                Imagetank van 160gig voor een 120 euro .. of jah 2 CF kaartjes van 4 gig voor dezelfde prijs ...

                Comment


                • #9
                  Re: usa

                  Zeker een polarisatiefilter meenemen voor mooie landschapsfoto's..!

                  Comment


                  • #10
                    Re: usa

                    Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                    Hoe dicht zou je de beren in Yellowstone willen benaderen om een foto te nemen ? Bij een bizon mag het al een beetje dichter, maar van een grizzly bleef ik toch een kleine 100 m af hoor. Dan was ik blij dat ik mijn 300mm mee had.
                    Beestjes zijn niet echt mijn ding... Ik hou het meer op de landschappen.

                    Ik dank dat ik met een standaardzoom zo in de range van 17-50 en mijn 70-200 op een 50D wel redelijk wel wat kan doen. All-round dan gerekend.

                    En een kaartje van 16 gig voor 84 euro, nu kunnen er op 2 gig een 70tal raw fotos zou dus een 560 foto's zijn. Rekening houden dat ik daar 6 weken verblijf is een 90tal fotos per week. Is een beetje weinig denk ik. En de laptop, laat dat nu net het toestel zijn die ik niet wou meeslepen. Maar ik denk toch me mening te moeten herzien. Want enkel via computer kan ik de meest zekere backups maken en toch nog contact houden met het thuisfront...

                    ps: zot hoe de 17-40 gestegen is in prijs op geen 2 maand tijd, meer dan 100euro bij!


                    Wat was jullie uitrusting?

                    Comment


                    • #11
                      Re: usa

                      Oorspronkelijk geplaatst door ArjanK Bekijk bericht
                      Hallo allemaal ,

                      Wij gaan in september naar het zuidwesten van amerika , ik ben een beginner met een D60 en een standaard lens 18/55 .
                      Kan ik daar dan ook wel de nodige mooie foto's maken in de natuurparken,
                      zonder eerst weer een vermogen uit te geven aan meer mooie spulletjes voor mij camera ? Of zijn er wel een paar dingetjes die je gewoon moet hebben.
                      Alvast bedankt
                      Ik heb mijn foto's gemaakt met een D50 + 18-55mm kit lens.
                      Foto's in RAW opgeslaan en nadien in Camera Raw (photoshop) aangepast.

                      Ik had 3 kaartjes van 2 Gb mee en dat was goed genoeg. Ik had nog veel plaats over omdat ik mijn slechte foto's meteen delete en ik in het begin te veel heb bezuinigd op foto's.

                      Dure lenzen had ik niet nodig... wel een klein mini tafelstatiefje van Manfrotto dat heel handig was.

                      Comment

                      Working...
                      X