Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USA - Het diepe zuiden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• USA - Het diepe zuiden

Ons plan is dit jaar een reis te maken door het diepe zuiden van de USA. Door de staten Texas, Louisiana, Tennessee, Missisippi, Georgia, South Carolina, Florida
    Vertek vanuit Dallas naar Austin, Houston, Baton rouge, New Orleans, Natchez, Memphis, Nashville, Atlanta, St Augustine, Orlando, Florida en als het enigzins mogelijk is nog effe naar Key west.
    Dit alles in een drietal weken. Alles zelf regelen en plannen.

Heeft iemand tips ervaringen? Dit zowel ivm de reis zelf (do's en dont's) en ivm fotomateriaal (vochtigheid...)

Kan je ginder ergens voordelig fotoapparaten kopen? Ik zou een tweede body en eventueel nog een objectief op mijn verlanglijstje staan hebben. Of is het de moeite niet?

Laat maar horen, shoot!!

alvast bedankt!!

Re: USA - Het diepe zuiden

Ik ben net terug van daar. Later meer.

Comment

Oei , drie weken is kort hoor ,voor zo'n trip, je zal véél moeten rijden !
      Heb je al eens berekend hoeveel km je gaat doen? ( Er zijn goede routeplanners online)
      Wij zijn vorig jaar zo'n 4500 km door Texas alleen al getrokken,( met de motor) en dit voor een maand lang . . . Moet zeggen, een pracht van een staat, veel mooie natuur en nog niet platgelopen.Big bend NP is voor mij En de Texanen zijn de vriendelijkste mensen van héél USA
      Fotoapparaten, lenzen, enz ., moet je zeker daar kopen, lage dollar en weinig tax in Texas. Ik kan nog héél véél vertellen maar vraag maar , wil je wil wat meer wegwijs helpen.
      zero

Comment

Die trip maak je nooit in die weken. Je zal meer tijd in de wagen doorbrengen dan eruit.
        Hou er rekening mee dat je gemiddelde snelheid in de VS lager ligt dan Europa. Verkeer is veel gezapiger.

Comment

Over Texas kan ik me zelf niet uitspreken, ik ben er niet geweest. Maar mijn reisgezel wel en die wist te vertellen dat je de steden daar gerust links kan laten liggen.
          Ook in Baton Rouge, Atlanta en Orlando is eigenlijk niet veel te zien.

Trek in plaats daarvan tijd genoeg uit om ook Charleston en Savannah aan te doen. Deze zijn zo mogelijk nog mooier dan Natchez. Vicksburg en in iets mindere mate Selma (daar moet je zeker naar het kerkhof) en Jeckill Island zijn ook echte toppers.

Als goede reisgids kan ik je de Guide Blue Etats Unis Est et Sud warm aanbevelen. Voor de reisroute de blauwe gids van Lannoo voor het zuiden van de VSA. Als je die 2 even gaat halen in de bib ben je al héél ver.
          Last edited by pol parasol; 21 april 2009, 11:39.

Comment

Austin is de moeite maar grotere steden, zoals Houstson en Atlanta, zou ik idd wat links laten liggen ot toch niet teveel tijd voor uittrekken.

New Orleans moet je wel gewoon gezien, geproeft en opgesnoven hebben, crawfish eten in the bajou, beter is er niet
            Vanuit New Orleans naar boven, richting Vicksburg en van daaruit dan richting Natchez en ga daar the Natchez Trace Parkway op naar boven: Tenessee.
            Je doorkruist zo een groot deel van Mississippi waar er buiten de Delta en de eindeloze katoenvelden niet echt veel te zien/doen is, hoewel er daar wel ergens een blues museum verstopt zit dat leuk is ;-)

Natchez & Vicksburg - zijn kleine stadjes die je makkelijk op 1 dag aandoet.

Er zijn overal wel visiting centers, vaak is het de moeite om er even binnen te gaan, een gratis kaart van de staat/weg/stad op te halen en uitleg te vragen aan de vriendelijke dame achter de balie ivm wat interessant/wat minder of er ergens een lokaal festival is gepland.

3 weken is niet erg lang voor de hele toer die je plant maar doenbaar, als je in Tennesee bent zou ik zeker ook de Smokey Mountains een bezoekje brengen.

Ik weet niet wanneer je van plan bent om te gaan, maar the deep south in de zomer is hot & sticky met een vochtigheidsgraad van 92% soms, veel water drinken, zomers kleden, zonnebril een noodzaak en een trui voor de koude airco mee nemen.

Comment

En zo is er dus voor elk wat wils in de VS.

We zijn twee keer van LAX, California helemaal naar MIA, Florida gereden, snelwegen mijdend. Beide keren rond de 10.000 km in drie weken en dan hielden we telkens ook nog een paar dagen in MIA over. Trek je dus niets aan van degenen die zeggen dat drie weken te kort is. Het ligt helemaal aan je eigen invulling. Voor ons is het rijden in een open cabrio geen manier om van A naar B te komen maar de reis op zich is al genieten van de landschappen en natuurparken. Rijden in de VS is sowieso een genot.

Als we het over het zuiden hebben ben ik zelf wel meer liefhebber van de meer westelijke staten: CA, AZ, NM, TX. Het gebied langs de kust tussen Louisiana en Florida vind ik zelf weinig aantrekkelijk. Eentonige landschappen en niet spectaculair genoeg in vergelijking met wat we in Europa gewend zijn. Ook qua weer ben je minder zeker van je zaak, hoewel het bijna overal wel eens tegen kan zitten. Zeker te mijden is de kuststreek van Texas, vooral rondom Corpus Christi: alsof je dagen achtereen door het Botlekgebied bij Rotterdam rijdt. San Antonio is wel een bezoekje waard, trouwens. YMMV.

Voor echt aantrekkelijke prijzen op het gebied van fotogerief moet je toch echt in NYC zijn. Zo goedkoop ben ik het elders in de VS nog niet tegengekomen, zelfs niet in andere grote steden als LAX en MIA.

Comment

[QUOTE=Leonidas;2222862]En zo is er dus voor elk wat wils in de VS.
                We zijn twee keer van LAX, California helemaal naar MIA, Florida gereden, snelwegen mijdend. Beide keren rond de 10.000 km in drie weken en dan hielden we telkens ook nog een paar dagen in MIA over. Trek je dus niets aan van degenen die zeggen dat drie weken te kort is. Het ligt helemaal aan je eigen invulling. Voor ons is het rijden in een open cabrio geen manier om van A naar B te komen maar de reis op zich is al genieten van de landschappen en natuurparken. Rijden in de VS is sowieso een genot.

Hoeveel dagen bedoel jij in 3 weken ? Echt 21 dagen rijden van LAX naar MIA ?
                Géén snelweg en genieten van de natuur onderweg ?
                Is een gemiddelde van +/ - 500 km per dag dan.
                Bijna onmogelijk hoor . . .
                Heb zelf bijna +/- 30.000 km rondgereisd in 5 jaar ( NW,SW,SHT) met een gemiddelde van 3 weken per jaar , en heb nog steeds het gevoel véél gemist te hebben . . .
                Als je er dan nog de héén en terug reis erbij telt, met een ademstopje ben je al gauw een maandje per jaar kwijt . . .
                Last edited by rooman; 21 april 2009, 21:18.
                zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
                  Hoeveel dagen bedoel jij in 3 weken ? Echt 21 dagen rijden van LAX naar MIA ?
                  <...>
                  Bijna onmogelijk hoor . . .
                  Ja, 21 dagen, ja, en nee, niet onmogelijk. We hebben onder meer ook al een paar keer Route 66 gereden en dan doen we ook 9000-10000 km. Zo bijzonder is dat echt niet hoor. Tenminste voor ons niet.

De route van de laatste keer LAX-MIA:

Comment

[QUOTE=grootmogol;2221404]Ons plan is dit jaar een reis te maken door het diepe zuiden van de USA. Door de staten Texas, Louisiana, Tennessee, Missisippi, Georgia, South Carolina, Florida
                    Vertek vanuit Dallas naar Austin, Houston, Baton rouge, New Orleans, Natchez, Memphis, Nashville, Atlanta, St Augustine, Orlando, Florida en als het enigzins mogelijk is nog effe naar Key west.

Austin meer dan OK, San Antonio meer dan OK, Hiil county Texas meer dan OK ( TEXAS)
                    Houston = mijden
                    Galvestone (Texas) OK
                    New Orleans is OK

Florida, met Orlando, Miami & Key West is een reis apart ( als je maar 3 weken tijd hebt)

Grts Maddy
                    zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Ja, 21 dagen, ja, en nee, niet onmogelijk. We hebben onder meer ook al een paar keer Route 66 gereden en dan doen we ook 9000-10000 km. Zo bijzonder is dat echt niet hoor. Tenminste voor ons niet.

De route van de laatste keer LAX-MIA:
                      Route 66 is niet meer, héle stukken weg, en die ging eigenlijk van " Chicago to Los Angeles" dus al wie beweert de " route 66 " gereden te hebben is pure nostalgie en commerce . . .
                      Zo te zien hebben jullie New Mexico & Texas wel doorkruist, Big Bend NP gedaan ? The Dunes? White Sands ? Amarillo?
                      Tja, 3 weken is steeds tekort . . . The Deep -Southt -West - USA is zéker de moeite waard, maar als je dit zelf wil organiseren, denk goed na, neem de tijd , en geniet!
                      Het is daar voor elk wat wils . . . zomers zijn "hot" en "crazy thunderstorms" . . .
                      Grts Maddy.
                      zero

Comment

Route 66 is niet meer, héle stukken weg, en die ging eigenlijk van " Chicago to Los Angeles" dus al wie beweert de " route 66 " gereden te hebben is pure nostalgie en commerce . . .
                        Zo te zien hebben jullie New Mexico & Texas wel doorkruist, Big Bend NP gedaan ? The Dunes? White Sands ? Amarillo?
                        Ja, ik weet dat Route 66 van Chicago naar Los Angeles loopt. En ja, Route 66 is pure nostalgie, maar wat leuker is: het is een duizenden kilometers lange puzzeltocht. De sport is de oudste stukken die er nog zijn te berijden en mits je je op meerdere boeken baseert lukt dat toch zeker voor 95%. Hier een voorbeeld van een van de bronnen: http://www.historic66.com/illinois/det-il1.html

Daarnaast is het nog eens zo dat in steeds meer staten de route via borden wordt aangegeven, vaak heb je dan nog de keuze tussen diverse trajecten: 1926, 1937...

Amarillo? Heb je de kaart wel bekeken? Zie voor de overige dingen de foto's op m'n site.

Comment

marillo? Heb je de kaart wel bekeken? Zie voor de overige dingen de foto's op m'n site.[/QUOTE]

Niet zo duidelijk jouw kaart . . . maar laat ons "grootmogol" niet in de war brengen . . .
                          Die vroeg om info en die ziet straks de bomen door het bos nie meer . . . of is het, het bos door de bomen . . .
                          USA is gewoon TOF om door te trekken . . . elk op zijn manier!

Mooie foto's op jouw site . . . Grts Maddy

Kom nog wel es verder verkennen . . .
                          zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Voor echt aantrekkelijke prijzen op het gebied van fotogerief moet je toch echt in NYC zijn. Zo goedkoop ben ik het elders in de VS nog niet tegengekomen, zelfs niet in andere grote steden als LAX en MIA.
                            waar is da dan ? want bvb bij B&H Photovideo zijn de prijzen zoals hier hoor
                            en je moet dan nog de lokale NY tax betalen

ik heb es gekeken voor de Nikon D700 3000$-300$ rebate= 2700$=2068€ da's zoals hier
                            eigenlijk hier goedkoper want hier nog 150€ teruggave van Nikon momenteel

en er is dan ook nog garantie die hier niet geldt

ik koop wel in de UK
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                              waar is da dan ? want bvb bij B&H Photovideo zijn de prijzen zoals hier hoor
                              en je moet dan nog de lokale NY tax betalen
                              Ik heb het toch helemaal niet over prijzen in vergelijking met hier? Wat mij tot nu toe verbaasd heeft is dat in vergelijking met de drie grote zaken in NYC, de prijzen in de VS in andere steden een stuk hoger liggen. Het is wel weer enige tijd geleden dat ik daar ingedoken ben maar ik heb nog geen signalen ontvangen dat daaraan iets is veranderd. Of je daar t.o.v. hier er nu nog veel mee opschiet laat ik in het midden. Eind vorig jaar was dat voor mij nog wel het geval.

Comment

Working...
                              X