Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

backpacken europa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• backpacken europa

Hoi!

Van de zomer ga ik met de trein door Europa. Mijn vraag is wat allemaal mee te nemen. Ik weet dat er al genoeg topics zijn, maar ik wil er wat meer in detail op in gaan.
    Ik heb een 400d met een 50mm, 70-300, de kitlens 18-55 en een Babylensje 2.0. Zo'n inschuifbare monopod en een flitser van Nissin(+omnibounce). Ik wil, mensen in omgeving, landschappen en "dat soort dingen" onderweg gaan fotograferen. Dus geen bloemetjes enzo=).
    Ik heb alleen een oude videocameratas, moet ik een echte cameratas(grotere) kopen, of is dat alleen maar lastig? Ik heb een Ipod classic als harde schijf, is dat handig om mijn foto's op te zetten onderweg wat anders? Welke boeken zijn goed om te lezen?

Nog iets toe te voegen of zie je juist dingen die ik beter thuis kan laten?

Alvast super bedankt!

Re: backpacken europa

Over je technische vragen kan ik je niet helpen, ben daar zelf nog leek in. kan je wel enkele leuke plekjes meegeven.
    Als je Polen doet is het Noordoosten met zijn merengebied zeker een aanrader. Ook Kazimir Doljne is een heel pittoresk plaatsje. Als je in Hongarije passeert moet je zeker naar de pusta gaan in het oosten. tis daar nog het grote niks en zeer authentiek.

Comment

Geheugenkaartjes zijn niet zo duur meer. Persoonlijk vind ik extra geheugenkaartjes handiger dan een ipod als opslagmedium.
      Geniet van foto's maken

Comment

Mijn Ipod Classic met harde schijf heeft het toch wel een jaar uitgehouden hoor voor un recoverable and terminal HD error . Met de prijs van geheugenkaartjes zou ik voor de veiligheid van die CF cards.
        En voor op reis is het misschien beter met een niet overduidelijke fototas rond te hossen, kwestie van geen aandacht te trekken?
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

zijn er ook geen fototassen die je in je rugzak steekt? NAtuurlijk niet supersnel om je toestel uit te halen, maar wel handig als je wandelt.
          Ik weet niet of je van plan bent om grotere afstanden te gaan wandelen (daar denk ik wel aan met een titel backpacken): er zijn wandelstokken waar je een soort van balhoofd kon opzetten dacht ik. In een buitensportzaak kunnen ze daar zeker iets over vertellen.

De lenzen lijken mij goed, tenzij je zou willen vervangen door duurder, lichtsterker spul, maar het bereik lijkt mij wel goed te liggen.
          Tripod zou ik zeker niet meenemen (te zwaar), wat misschien wel een mogelijkheid is, is om zelf een propere rijstzak te maken die min of meer waterdicht is. Dan kan je die gebruiken om je fototoestel op te leggen en als je om welke reden dan ook zonder eten komt te zitten, heb je nog altijd een kilo rijst bij
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Bedankt voor de reacties allen.
            Vorig jaar in drie weken 5500 km gereden door het zuidwesten en was heel relax, heel goed te doen! Heb dus best wel ervaring en kan redelijk goed plannen al zeg ik het zelf :-)

daar zal het niet aan gelegen zijn.

Ik zoek eerder praktische tips, ivm klimaat wat je zeker niet moet doen wat je zeker WEL moet doen, voor overnachtingen, kaartjes kopen,...

Het is niet de bedoeling alle staten uit te vlooien, eerder een mooie mix van natuur, steden, "cultuur" en ontspanning te maken. orlando is enkel als stop voorzien om disney te doen bvb...

Thanks!

Comment

Voor een backpacker heb ik maar 1 advies: hou het simpel en licht.
              Met je 18-55, 70-300 en 50 zal je genoeg hebben. Babylensje, monopod en zelfs flitser zou ik thuis laten. De invulflits op je camera moet normaal volstaan.
              Zorg wel voor voldoende geheugen.
              Investeer in een rugzakje van Lowepro; je vindt er vast eentje naar je smaak - er is keuze genoeg. Ze zijn superhandig, zeer robuust en veel polyvalenter dan een klassieke tas.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Is het de bedoeling van met zo'n grote backpack van 75 liter met je slaapzak, mat, kleren en kookspullen door Europa te trekken en daar hierin dan een kleiner tasje te steken met je fotomateriaal?

Het mijn advies zou ook zijn: hou het simpel en licht...

Comment

Ik zou misschien eens gaan kijken naar de tassen met Dakine. Normaalgezien zijn Dakine gewoon (sport)rugzakken maar ze hebben ook enkele foto rugzakken in hun gamma.
                  Het lijkt me vooral goed dat je er niet echt aan ziet dat het fototassen zijn, zo minimaliseer je de kans op diefstal. Ze hebben ook hun camera block, dit is een compartiment dat je gewoon in een andere rugzak kan zetten. Uiteraard iets minder handig maar het kan een uitkomst bieden.

Hier is een link naar hun foto modellen:
                  High quality backpacks, bags, apparel, and gear for any sport. Sign up and save 15% off your first order. Free Shipping on orders $150+.

Succes met de zoektocht

Comment

Of nog beter, de rugzakken van National Geographic the big one dan wel :
                    http://www.studio73.be/5396/studio73...rer_L_BackPack

En neem enkel het hoogst nodige mee... diene flits, omnibounce en monopod... laat dat maar thuis. En hou de lenzen tot een strikt minimum...ik lees daar al vier lenzen...(zijn er al twee teveel naar mijn smaak)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Of nog beter, de rugzakken van National Geographic the big one dan wel :
                      http://www.studio73.be/5396/studio73...rer_L_BackPack
                      Dat is wel een erg mooie rugzak. Misschien wel beter om echt te backpacken want in die van Dakine ga je wel niet zoo veel krijgen.
                      Die van Dakine zijn waarschijnlijk meer bedoelt voor een dagje uit

Comment

Ik ga gewoon lekker veel hotelletjes en hostels langs dus geen tent op mn rugzak in ieder geval=) Voor een tas wil ik denk ik iets waar ik overdag(als ik de omgeving in ga) mee kan nemen,, met het liefst nog ruimte voor wat dingen naast mijn camera, tele dus, kit en 50mm.. monopod ben ik nog niet uit hoor.

in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties!

Comment

ik zal hier mijn vraag maar stellen, ze is toch relevant. Normaal trek ik deze zomer met de trein naar Zweden (en daar dan nog eens per trein het land door trekken), slaapplaats zoek ik via couchsurfing.

Nu ga ik niet veel meemenen qua fotomateriaal (ik heb niet veel ), mijn D60, 18-55 en 55-200 gaan mee + wat kleinere rommel.
                          Nu zoek ik wat mensen met ervaring in het backpacken. Ik heb een deftige rugzak voor mijn gewoon gerief (kleren enz. dus) en ik kan kiezen tussen een Lowepro fastpack 250 en een crumpler schoudertas voor mijn fotogerief.

Nu weet ik niet goed welke mee te nemen.
                          Voordeel Lowepro: mijn laptop geraakt daar in (foto's overzetten, tijd doden in de trein en belangrijkste van al: contact met het thuisfront en ik had ook graag een kleine blog bijgehouden, ik ben dan ook een week of 3 weg)

Nadeel lowepro: geen plaats voor mijn rugzak met ander gerief. Ik kan natuurlijk wel aan een trolley geraken (of hoe noemt dat, zo'n valies met wieltjes?). Maar is dat praktisch genoeg? Eens ik bij de gastheer/vrouw aangekomen ben kan ik daar wel mijn spullen laten liggen natuurlijk. Maar ondertussen, op die treinen en wandelingen tijdens het wachten op de volgende trein...

Voordeel Crumpler: compact, alles geraakt er ook in. Ik kan gewoon mijn rugzak dragen.

Nadeel: Laptop geraakt er niet in en er kan niks extra in, in de Lowepro kan ik nog wel wat flessen water ofzo steken.

Kan iemand me helpen? Ik weet echt niet wat kiezen, ik vind de laptop vrij belangrijk, maar als treinreizen met zo'n valies onpraktisch is...

Comment

Fotozak op wielen: forget it. Onhandig, zeer onpraktisch en zwaar.
                            Nagenoeg nergens kan je de wielen gebruiken (trappen, kasseien, oneffenheden) en moet je dergelijke tas dragen.
                            Overweeg om de laptop thuis te laten, je zal een stuk makkelijker zijn. Misschien zorgt de gastheer voor een oplossing ter plaatse. Je mag tenslotte geen slaaf worden van je bagage. Ik spreek uit ervaring, ik heb het al allemaal uitgeprobeerd gedurende mijn tientallen trips naar verschillende werelddelen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Fotozak op wielen: forget it. Onhandig, zeer onpraktisch en zwaar.
                              Nagenoeg nergens kan je de wielen gebruiken (trappen, kasseien, oneffenheden) en moet je dergelijke tas dragen.
                              Overweeg om de laptop thuis te laten, je zal een stuk makkelijker zijn. Misschien zorgt de gastheer voor een oplossing ter plaatse. Je mag tenslotte geen slaaf worden van je bagage. Ik spreek uit ervaring, ik heb het al allemaal uitgeprobeerd gedurende mijn tientallen trips naar verschillende werelddelen.
                              correctie: de trolley zou voor mijn kleding e.d. dienen, voor het fotogerief heb ik enkel te kiezen uit de Lowepro en Crumpler.

En ja, de gastheer ... het probleem is dat ik er redelijk veel ga hebben, ik ben van plan 22 dagen weg te zijn, dat komt op ongeveer 5-6 verblijfplaatsen...

Comment

Working...
                              X