Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monopod

tijdens backpacken inschuifbare monopod echt waard om mee te nemen of beter thuis laten?

thx!

Re: monopod

Als je gaat trekken, zou ik voor wandelstok gaan waar je balhoofd op kan bevestigen. Kan je dus ook gebruiken als je niet fotografeert
    Tis misschien iets minder praktisch om te fotograferen dan een echte monopod, maar bij backpacken speelt gewicht ook een belangrijke rol als ik mij niet vergis
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Backpacken voor 1 dag of 3 weken?
      Indien trip van langere duur: laat het ding huis.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En als het niet veel mag wegen of kosten is dit misschien nog een optie.
        FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

Comment

damn, dat ga ik testen.

Als dat idd 3stops winst oplevert is het een super uitvinding. En ik heb het idee dat het wel eens zou kunnen werken
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

heb monopod; maar slechts 1 maal gebruikt tot nu toe. Zelfs tijdens verlof in Andorra opde rugzak overal bergop en bergaf meegesleurd, en er maar 1 keer afgeweest
            je vindt nogal snel een steun tegen een boomstam, rotswand, op een kei leunen.......
            of misschien ben ik gewoon te lui om telkens de rugzak af te nemen, pod openschuiven, terug dicht en op rugzak.....
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

haha ok:P ja ik heb er al een.. en moet zeggen dat hij ontzettend handig uit en in te schuiven is, dat wel.. ik ga ongeveer 22 dagen.. en kan hem gewoon los klikken in een seconde en zo weer vast aan mn rugzak.

Comment

Talitha,
                welke monopod is het dan geworden?
                lijkt me een heel handige (en vooral vlot te gebruiken) volgens je beschrijving

Voor ik me zelf een aanschaf , wacht ik ff jouw keuze af.

thxs
                tallie

Comment

heej

Tallie

Ik heb er een van vanguard bij mediamarkt gekocht, je moet zelf ff kijken wat het best bij jou lengte past. Ik heb er zo een die je kan uitschuiven tot ongeveer 1m70 aangezien ik zelf 1m74 ben. Als ik hem inschuif kan ik hem zo aan mn broek/tas hangen. Handig! En als je overvallen word heb je een wapen;P

Edit: ook vangaurd houd morgen ook acties! http://www.kamera-express.nl/index.php?page=agenda voor als je toevallig in capelle bent!
                  Last edited by Talitha; 22 mei 2009, 21:34.

Comment

Stel jezelf de vraag voor wat voor soort fotografie je hem denkt nodig te hebben, en of je hem dan vaak nodig gaat hebben.
                    Iedereen heeft zijn grenzen wat betreft hetgeen hij wel of niet in zijn backpack steekt.
                    Persoonlijk neem ik steevast een tripod mee voor foto's die een langere sluitertijd vereisen. En ja, zo maak ik er geregeld, zowel overdag als er licht genoeg is, als 's avonds.
                    Ik hang hem naast mijn heup aan mijn daypack als ik ergens ben (gewoon onderaan zo'n schouderriem). Onderweg gaat hij in mijn grote backpack.

Comment

Working...
                    X