Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Als je gaat trekken, zou ik voor wandelstok gaan waar je balhoofd op kan bevestigen. Kan je dus ook gebruiken als je niet fotografeert
Tis misschien iets minder praktisch om te fotograferen dan een echte monopod, maar bij backpacken speelt gewicht ook een belangrijke rol als ik mij niet vergis
heb monopod; maar slechts 1 maal gebruikt tot nu toe. Zelfs tijdens verlof in Andorra opde rugzak overal bergop en bergaf meegesleurd, en er maar 1 keer afgeweest
je vindt nogal snel een steun tegen een boomstam, rotswand, op een kei leunen.......
of misschien ben ik gewoon te lui om telkens de rugzak af te nemen, pod openschuiven, terug dicht en op rugzak.....
haha ok:P ja ik heb er al een.. en moet zeggen dat hij ontzettend handig uit en in te schuiven is, dat wel.. ik ga ongeveer 22 dagen.. en kan hem gewoon los klikken in een seconde en zo weer vast aan mn rugzak.
Ik heb er een van vanguard bij mediamarkt gekocht, je moet zelf ff kijken wat het best bij jou lengte past. Ik heb er zo een die je kan uitschuiven tot ongeveer 1m70 aangezien ik zelf 1m74 ben. Als ik hem inschuif kan ik hem zo aan mn broek/tas hangen. Handig! En als je overvallen word heb je een wapen;P
Stel jezelf de vraag voor wat voor soort fotografie je hem denkt nodig te hebben, en of je hem dan vaak nodig gaat hebben.
Iedereen heeft zijn grenzen wat betreft hetgeen hij wel of niet in zijn backpack steekt.
Persoonlijk neem ik steevast een tripod mee voor foto's die een langere sluitertijd vereisen. En ja, zo maak ik er geregeld, zowel overdag als er licht genoeg is, als 's avonds.
Ik hang hem naast mijn heup aan mijn daypack als ik ergens ben (gewoon onderaan zo'n schouderriem). Onderweg gaat hij in mijn grote backpack.
Comment