Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

backpacken europa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: backpacken europa

Wel ik zou voor de fastpack gaan!

Ik ben nu voor een paar maanden in Thailand en heb die gekocht voor ik vertrok. Is ook perfect te gebruiken in combinatie met een grote trekrugzak op je rug. Aangezien de afstanden die je met beide samen moet overbruggen waarschijnlijk niet groot zijn kan je dan u fastpack wel even in de hand nemen of op je buik dragen.
    Het voordeel van de fastpack is dat je een perfecte rugzak hebt eenmaal je bent aangekomen. Om eens een dagtocht te maken ofzo is hij echt perfect. Al je fotomateriaal en eventueel je laptop bij de hand, en nog plaats over voor een lunch of jas ofzo.

Maar dit is natuurlijk maar mijn mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
      Wel ik zou voor de fastpack gaan!

Ik ben nu voor een paar maanden in Thailand en heb die gekocht voor ik vertrok. Is ook perfect te gebruiken in combinatie met een grote trekrugzak op je rug. Aangezien de afstanden die je met beide samen moet overbruggen waarschijnlijk niet groot zijn kan je dan u fastpack wel even in de hand nemen of op je buik dragen.
      Het voordeel van de fastpack is dat je een perfecte rugzak hebt eenmaal je bent aangekomen. Om eens een dagtocht te maken ofzo is hij echt perfect. Al je fotomateriaal en eventueel je laptop bij de hand, en nog plaats over voor een lunch of jas ofzo.

Maar dit is natuurlijk maar mijn mening
      hmmm dat is natuurlijk ook weer een voordeel, zeker in de Zweedse natuur, dan lijkt me een schoudertas iets te ongemakkelijk.

mijn voorkeur gaat nu lichtjes uit naar de Lowepro en ik zal ineens eens polsen bij mijn reisgenoot wat hij gaat doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vollmond Bekijk bericht
        correctie: de trolley zou voor mijn kleding e.d. dienen, voor het fotogerief heb ik enkel te kiezen uit de Lowepro en Crumpler.

En ja, de gastheer ... het probleem is dat ik er redelijk veel ga hebben, ik ben van plan 22 dagen weg te zijn, dat komt op ongeveer 5-6 verblijfplaatsen...
        Ach zo. In tegenstelling tot een fototas is een reistas met wielen wél handig. Kijk goed rond, want de kwaliteit verschilt erg.
        Ik ben zeer tevreden over de reistassen van Jack Wolfskin (ik heb de Super Duffle: http://www.jack-wolfskin.com/jw_cata...fcatId%3d15%26)

En internet zal in Zweden waarschijnlijk geen enkel probleem zijn; waar je ook slaapt.
        In jouw plaats zou ik rap die laptop thuis laten, nog wat gewicht en plaats uitgespaard.
        Last edited by Leopard; 29 mei 2009, 20:44.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Hoi

ik ben zeer tevreden van mijn holster voor mijn toestel. neem daar nog eens een lenstasje van lowepro (met sliplock) bij (ik heb een 1N, net groot genoeg voor een standaard zoomlens of kleine tele) en je kan dat aan je heupgordel van je trekrugzak hangen. Ik hang mijn toestel rechts, lenstas en waterfles links. Voordeel: als je wil kun je snel bij je materiaal, je kan het eenvoudig afnemen in in je rugzak steken voor transit / gevaarlijke gebieden. Nadeel; als je hier in overdrijft, lijk je snel een kerstboom...
          Op dagen dat je zonder rugzak weg bent, kun je dit eenvoudig aan een riem hangen. (Met het voornoemde kerstboomeffect) Je hoeft ook niet steeds al je materiaal mee te nemen, bijvoorbeeld voor een dagje klimmen in de bergen...

mvg
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Totaal andere vraag, maar past wel onder deze titel.
            Ik ben van plan om in de toekomst elk Europees land eens een bezoekje te brengen (de hoofdsteden)
            Sommige zijn te doen in een weekendje als citytrip, maar anderen zou ik aan elkaar plakken en een langere vakantie van te maken.
            Het is dus ook de bedoeling om lowbudget te backpakken, dus ik vroeg me af of dat te doen is zonder dure vliegtuigtickets. Dus bus en trein ofzo.. (buiten ijsland mss)

Had het als volgt gezien, maar iemand die een beter idee heeft. Ga u gang!

- spanje, portugal, andorra
            - ierland, uk, west highland way
            - ijsland
            - denemarken, noorwegen, zweden, finland, estland, letland, litouwen
            - nederland
            - frankrijk
            - zwitserland, lichtenstein, monaco, italie, vaticaanstad, cyprus, San marino, malta, Turkije
            - luxemburg
            - oostenrijk, slovenie, kroatie, bosnie herzegovina, montenegro, albanie, griekenland, macedonie, servie, kosovo
            - duitsland, polen, witrusland, rusland, ukraine, moldavie, roemenie, bulgarije, turkije
            -tsjechie, slowakije, hongarije,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rackatear Bekijk bericht
              Totaal andere vraag, maar past wel onder deze titel.
              Ik ben van plan om in de toekomst elk Europees land eens een bezoekje te brengen (de hoofdsteden)
              Sommige zijn te doen in een weekendje als citytrip, maar anderen zou ik aan elkaar plakken en een langere vakantie van te maken.
              Het is dus ook de bedoeling om lowbudget te backpakken, dus ik vroeg me af of dat te doen is zonder dure vliegtuigtickets. Dus bus en trein ofzo.. (buiten ijsland mss)

Had het als volgt gezien, maar iemand die een beter idee heeft. Ga u gang!

- spanje, portugal, andorra
              - ierland, uk, west highland way
              - ijsland
              - denemarken, noorwegen, zweden, finland, estland, letland, litouwen
              - nederland
              - frankrijk
              - zwitserland, lichtenstein, monaco, italie, vaticaanstad, cyprus, San marino, malta, Turkije
              - luxemburg
              - oostenrijk, slovenie, kroatie, bosnie herzegovina, montenegro, albanie, griekenland, macedonie, servie, kosovo
              - duitsland, polen, witrusland, rusland, ukraine, moldavie, roemenie, bulgarije, turkije
              -tsjechie, slowakije, hongarije,
              Als je vooral hoofdsteden wil zien is de interail pass uitermate geschikt: http://nederlands.interrailnet.com/e...terrail-passes

Ik heb het ooit 2x geavontuurd in mijn jonge jaren en vond het super.
              De trip op zich was even tof als de eindbestemmingen.
              Ik reisde de eerste maal van België naar Wenen, Budapest, Boekarest, Timisoara, Belgrado, Alexandropolis, Istanbul, Athene, Patras, Corfou, Brindisi, Milaan, Genua, Port-Bou, barcelona, Valencia en terug naar huis. 11000 km treinen in 1 maand...

Comment

Waarom geen trekkersrugzak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headbanger007 Bekijk bericht
                  Waarom geen trekkersrugzak?
                  In die trekrugzak steek je je materiaal best ook nog in een beschermende tas. Denk maar aan een uitlopende veldfles...
                  Verder is het aan en uitdoen van een trekrugzak niet echt mijn favoriete bezigheid, vooral niet als die zo'n 18 kg weegt... En om dan snel even je camera te nemen?
                  Ook als je bivakkeert en enige tijd je tent laat staan, of een citytrip maakt, dan is het wel zo handig als je iets hebt om je materiaal zonder trekrugzak mee te kunnen nemen.
                  Ik ga mijn eigen lowepro orion trekker verkopen aan mijn vader (te klein geworden sinds mijn 70-200 F/2.8) en vervangen door een inverse 200 heuptas met enkele extra lenstasjes er bij. Als die binnen is, krijgen jullie daar wel nog een bericht over.
                  Ik koop die ook met het gedacht op trekking, reizen en concerten. Door modulair te werken, ben je ook niet verplicht om steeds een grote lompe tas overal mee rond te sleuren, en kun je alles eenvoudig in een andere tas steken. Bv op trekking, maar ook om minder op te vallen in "gevaarlijke" stedelijke omgevingen (denk bv aan Barcelona).

mvg
                  Brecht
                  Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Nuttige bagagetips vind je hier: http://www.onebag.com/
                    De site is al jaren een begrip en heeft mij al heel wat bijgebracht in mijn reisgedrag.
                    Ik reis ook al jaaaren niet meer met een rugzak, maar met een lichte tas op wielen.
                    Is voor mij een stuk makkelijker gebleken.

Comment

weet er iemand of er veranderingen zijn qua bereikbaarheid met de trein in Scandinavië in de winter? Ik bedoel dus: zijn er bepaalde spoorwegen afgesloten ofzo?

Comment

Working...
                      X