Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Batterijoplader niet vergeten Aanraders : Gamla Stan (oude stad), Skansen (het Bokrijk van Stockholm), queen's palace (ik weet niet meer hoe dat in t Zweeds heet, is een groot paleis dat net buiten de stad ligt; prachtige natuur, vijvers en tuinen), Vaasa museum (de Vaasa is een schip dat ooit gezonken was bij de maiden voyage en een aantal jaren later is opgevist), Zweedse dames (ze mogen er wezen).
Het lijstje van Pallieter85 is inderdaad vrij compleet. Als je er een week zit zou ik ook eens tijd maken voor een boottochtje. Vertrekken aan de strandvegen ( andere kant van het water dan het radisson sas strand hotel) en niet eens zo duur.
De icebar is een semi tourist trap maar als je tijd hebt mss wel eens leuk en een hele uitdaging om te fotograferen. Ingang is in de lobby van het scandic sea hotel naast het central station en de Max(swedish fastfood).
De Scandinavische hoofdsteden zijn prachtig!
Zeker te bezoeken in Stockholm:
- De oude middeleeuwse binnenstad 'Gamla Stan' is echt de moeite waard!
- Het Koninklijk Paleis: met 600 kamers een van de grootste paleizen van de wereld.
- Stortorget (het grote plein) met de fontein.
- Storkyrkan (de grote kerk)
- het prachtige stadhuis waar jaarlijks het banket doorgaat ter ere van de Nobelprijswinnaars. De zalen binnen zijn prachtig en je mag overal foto's maken. De gouden zaal is fantastisch!
- de kunstige paardjes
- de Riddarholm Kerk
- het Vasa-museum met het 's werelds enige schip uit de 17de eeuw dat bewaard is gebleven. Ook hier mag je binnen foto's maken.
Er is ergens in het centrum op een hoek een bar waar je op zondag voor 55 kronen een all-in brunch buffet kan eten. Heel het kot daar is ingericht met tweedehands spullen, je kan na je eten ook je stoel kopen waar je op hebt gezeten. Heel speciale sfeer, en een leuke locatie om foto's te trekken. Helaas weet ik naam noch adres en het is niet bepaald een toeristische plek, vraag dus best aan een local op straat.
Comment