Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet kiezen.. San Diego & LA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan niet kiezen.. San Diego & LA

Zoals zovelen ga ik deze zomer (Juli) een rondreis maken in de USA. Naast de nationale parken hebben we nog enkele dagen over om op te vullen.

Mijn vraag was welke van de 2 moet ik kiezen:

*In Los Angeles : Walt Disney of Universal Studios (Hier is het me niet om de foto's te doen maar gewoon voor een dag amusement)
    *In San Diego : San Diego Zoo of San Diego Wildlife Park. (Deze keuze is wel meer fotogericht)
    Naar Seaworld gaan we sowieso de dag voordien.

Wat ik wel al gelezen had is dat de dieren in wildlife park in de zomer vaak gaan schuilen door de hitte en dat je zo vele dieren niet te zien krijgt.

Kan iemand de vergelijking maken en me het wat makkelijker maken? :d
    2 parken op 1 dag doe ik niet, lijkt me ook onmogelijk vanwege de grootte.

Merci alvast.

Re: Kan niet kiezen.. San Diego & LA

Heb de beide gedaan enkele jaren geleden.

2 parken op één dag gaat echt niet, dat klopt.

Wat betreft in een zoo met zulke hitte, ga je zeer weinig dieren in de buitenlucht zien, omdat ze allemaal gaan schuilen voor de hitte.
    Vergeet niet dat ginder de dierenparken eens zo groot zijn dan de zoo in Antwerpen of Artis in Amsterdam.
    De wilde dieren hebben daar echt ruimte zodat je ze bijna met zulke hitte niet veel zult zien. Behalve dat je ergens op een verhoog kan gaan staan en dan zul je ze zien liggen onder een boom in de schaduw.

Wat bertreft Walt Disney in LA, kan je een beetje vergelijken met Phantasialand in Duistland. Zij zitten tussen bepaalde straten in een vierkant en kunnen niet meer uitbreiden. Heb zelf Walt Disney wel niet gedaan in LA maar wel in Orlando.
    Als je Walt Disney nog nooit hebt gedaan zou ik deze wel aanraden in LA alhoewel het Wildlife Park in San Diego ook de moeite waard is, buiten beschouwing van de hitte.

Dus eigenlijk wel wat moeilijk om raad te geven, hetgeen je aanhaalt is allemaal echt de moeite waard om te bezoeken.

Dus toch een zeer goede reis gewenst en kijk ernaar uit voor de foto die je hier zekers gaat posten.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik heb de San Diego Zoo gedaan een jaartje of 10 geleden, wat mij betreft, zeker een aanrader
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vorig jaar April hebben we een drietal dagen in San Diego verbleven, en ik moet zeggen, een pracht van een stad . Een wandeling langs het water, een bezoekje aan de "Village" met zijn mooie boetiekjes en goede restaurants. En de Zoo "moet" je gezien hebben! De mooiste van de wereld zeggen ze ( is ook zo)
        De dieren verblijven in een zeer natuurlijk habitat, je kan daar inderdaad héle mooie foto's maken. Niet te vergeten de reuzenpanda's met hun kleintje, héél vertederend.
        Je moet hier zeker een hele dag voor uittrekken, en met de warmte valt het daar wel mee hoor!
        "LA " sprak ons minder aan, wel Universal Studios gedaan, met onze tieners natuurlijk!
        Onze favorieten waren Beach Malibu & Museum J. Paul Getty (Santa Monica)
        Véél voorbereidingsplezier en een zalige reis vanwege Maddy.
        zero

Comment

Voor San Diego blijft het moeilijk en het zal waarschijnlijk ter plekke beslist worden. Wildlife park of de zoo.. Misschien zullen we ter plekke zien hoe het weer die dag is. Bij heet weer zal het sowieso San Diego Zoo worden. Kheb al veel foto's opgezocht en wat commentaar opgezocht. Het lijkt mij welk van beide we ook kiezen, het zal altijd meevallen.

In LA gaan we waarschijnlijk Universal studios bezoeken. Een Walt Disney kunnen we hier vlakbij in parijs ook nog doen alhoewel je deze waarschijnlijk niet kan vergelijken. Maar universal studios moet je in Hollywood gedaan hebben toch?

Alvast bedankt voor jullie reply!

Groetjes.

Comment

Ik heb dezelfde keuze moeten maken, en voor LA gekozen. Ik zou dit nooit meer doen.
            Is een grote stad, met een paar leuke dingen (holywood, al stel je daar niet teveel van voor), een paar prachtige beachen, en de studios. Is eigenlijk tot nu toe de enigste stad in de VS die me tegengevallen is.
            Moest ik opnieuw kiezen, zeker San Diego.

Comment

wij doen dit jaar ook LA aan en doen zeker de studio's en gingen dan wegens nog een dagje over ook disney doen maar dat hebben we vervangen door Six Flags wat toch meer actie zal zijn. Over de dierentuinen kan ik niet meespreken
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

Comment

San Diego zeker boven LA.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Al eens aan San Francisco gedacht?
                  Heb er zes jaar geleden 4 dagen in rondgezworven, unieke ervaring!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -VB- Bekijk bericht
                    Zoals zovelen ga ik deze zomer (Juli) een rondreis maken in de USA. Naast de nationale parken hebben we nog enkele dagen over om op te vullen.

Mijn vraag was welke van de 2 moet ik kiezen:

*In Los Angeles : Walt Disney of Universal Studios (Hier is het me niet om de foto's te doen maar gewoon voor een dag amusement)
                    *In San Diego : San Diego Zoo of San Diego Wildlife Park. (Deze keuze is wel meer fotogericht)
                    Naar Seaworld gaan we sowieso de dag voordien.

Wat ik wel al gelezen had is dat de dieren in wildlife park in de zomer vaak gaan schuilen door de hitte en dat je zo vele dieren niet te zien krijgt.

Kan iemand de vergelijking maken en me het wat makkelijker maken? :d
                    2 parken op 1 dag doe ik niet, lijkt me ook onmogelijk vanwege de grootte.

Merci alvast.
                    Voor Universal Studio's : zorg dat je first in line tickets hebt (soort van VIP pass) , deze kosten 2x de normale ingangsprijs (aardig wat geld dus... ) maar dan mag je overal alle wachtrijden voorbijsteken waar mensen al een uur of langer staan EN krijg je overal op het einde van de show een soort van meet&great met de acteurs/de dieren van dicht/enz en zijn er ook bepaalde plaatsen ook gewoon reserved places.
                    "Dan" kan je Universal perfect doen op één dag als je er van 's morgens vroeg tot sluitenstijd bent. Anders onmogelijk ;-)
                    En... het is echt wel de moeite vonden wij.
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Al eens aan San Francisco gedacht?
                      Heb er zes jaar geleden 4 dagen in rondgezworven, unieke ervaring!
                      San Francisco staat sowieso op de planning.
                      Dat leek ons ook ne must!

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      San Diego zeker boven LA.
                      We doen beiden, ik moet niet kiezen tussen San Diego & LA. Ik heb in beide steden een extra dag over die ik kan invullen. In LA gaat de keuze naar Universal intussen. In San Diego weten we het nog niet. Ik heb de keuze slecht aangegeven in de titel.

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      Voor Universal Studio's : zorg dat je first in line tickets hebt (soort van VIP pass) , deze kosten 2x de normale ingangsprijs (aardig wat geld dus... ) maar dan mag je overal alle wachtrijden voorbijsteken waar mensen al een uur of langer staan EN krijg je overal op het einde van de show een soort van meet&great met de acteurs/de dieren van dicht/enz en zijn er ook bepaalde plaatsen ook gewoon reserved places.
                      "Dan" kan je Universal perfect doen op één dag als je er van 's morgens vroeg tot sluitenstijd bent. Anders onmogelijk ;-)
                      Thx, hier ben ik wat mee. Ga ik zeker doen als mijn reisgenoten de meerkost zien zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        Misschien nog handige tip voor de tickets, zoek de automatische ticketmachines naast de ingang. Dan moet je niet gaan aanschuiven aan de kassa's en win je ook weer wat tijd.

Voor de parking, er zijn mogelijkheden van valet parking, priviliged parking en regular parking, maar het verschil zie je ook in de prijs. Van de regular parking beweerde de man aan de ingang dat het een kwartier stappen was, maar op 5 minuten stonden we er. (waarschijnlijk zal een Amerikaan er wat langer over doen )

Comment

Working...
                        X