Hallo allemaal,
Deze zomer ga ik met Joker een groepsreis naar Tanzania doen. Deze is samengesteld uit:
- enkele dagen jeep-, wandel- en boot-safari in het Selous Game Park
- enkele dagen trekken in het Udzungwa gebergte
- een tiental dagen activiteiten op Zanzibar: enkele dagen fietsen, een boottocht... Je snapt het wel, veel afwisseling en wel avontuur. Voor meer details over de reis: Joker website
Reeds een tweetal jaar de D40 enthousiast gebruikt, met kitlens en 55-200 VR, vind ik het gezien de gelegenheid wel eens tijd te upgraden naar een D90. Deze ga ik morgen afhalen (halleluja). Mijn lenzen denk ik te vervangen; ik wilde:
- al wel langer de Nikkor 70-300 (ik kan die zonder VR 2e hands kopen, nieuwe met VR en AF-S is wat duurder uiteraard)
- en sinds kort ook de Sigma 17-70 2.8-4.5
Kan beter (lichtsterkte van de zoomlens dan vooral) maar het budget is niet onbeperkt jammer genoeg.
Echter ik wilde hier, naast de combinatie camera + lenzen, een andere discussie openen (reeds voldoende aanwezig in andere threads); nl die rond de accessoires om mee te nemen...
Wat ik dacht verder aan te kopen en/of mee te nemen:
En verder vraag ik me af of er nog accessoires zijn van groot nut/belang...
Externe flits heb ik niet en laat ik nog maar even achterwege. In andere threads heb ik gezien dat deze weinig tot niet gebruikt wordt op safari enz.
Het mag allemaal niet te groot / zwaar meer zijn aangezien we dikwijls met volledige bepakking zullen moeten trekken.
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Deze zomer ga ik met Joker een groepsreis naar Tanzania doen. Deze is samengesteld uit:
- enkele dagen jeep-, wandel- en boot-safari in het Selous Game Park
- enkele dagen trekken in het Udzungwa gebergte
- een tiental dagen activiteiten op Zanzibar: enkele dagen fietsen, een boottocht... Je snapt het wel, veel afwisseling en wel avontuur. Voor meer details over de reis: Joker website
Reeds een tweetal jaar de D40 enthousiast gebruikt, met kitlens en 55-200 VR, vind ik het gezien de gelegenheid wel eens tijd te upgraden naar een D90. Deze ga ik morgen afhalen (halleluja). Mijn lenzen denk ik te vervangen; ik wilde:
- al wel langer de Nikkor 70-300 (ik kan die zonder VR 2e hands kopen, nieuwe met VR en AF-S is wat duurder uiteraard)
- en sinds kort ook de Sigma 17-70 2.8-4.5
Kan beter (lichtsterkte van de zoomlens dan vooral) maar het budget is niet onbeperkt jammer genoeg.
Echter ik wilde hier, naast de combinatie camera + lenzen, een andere discussie openen (reeds voldoende aanwezig in andere threads); nl die rond de accessoires om mee te nemen...
Wat ik dacht verder aan te kopen en/of mee te nemen:
- minstens 8gig opslag (2+2+4*x); ik denk dat ik het nog maar even bij JPG ga houden... RAW geeft dan wel betere resultaten, maar dan heb je (voor 2000 foto's) al zeker 24gb nodig. Ik kan ook de keuze maken om op bepaalde momenten te switchen naar RAW wanneer gewenst...
- bagpack, aangezien er ook wel wat trekking bij komt kijken: de Lowepro Rover AW II, dit is een camerarugzak die ook voorzien is om niet-cameragerelateerde spullen in op te bergen, bovendien voorzien van regenjasje (120€)
- statief: geen conventioneel, maar mss wel handig is de Joby Gorilla SLR-zoom; licht, klein & flexibel (40€)
- een extra batterij, ik twijfel om evt nog een 3e te kopen, maar da's weeral 70€, bovendien heeft die van de D90 wel een flinke autonomie (+/- 800 foto's). Alternatief voor extra batterijen: Philips Power2Go, een accu waarmee je andere toestellen kan opladen. Ik denk echter dat dit niet te koppelen valt aan de lader/batt van de D90? Nog een alternatief: lader op zonne-energie; echter daar zie ik hetzelfde connectiviteitsprobleem als met de Power2Go. Toch maar een derde batterij dan of niet?
- reinigingsdoekje + evt borsteltje (tips?) + evt ander opkuis/beschermingsmateriaal camera?
En verder vraag ik me af of er nog accessoires zijn van groot nut/belang...
Externe flits heb ik niet en laat ik nog maar even achterwege. In andere threads heb ik gezien dat deze weinig tot niet gebruikt wordt op safari enz.
Het mag allemaal niet te groot / zwaar meer zijn aangezien we dikwijls met volledige bepakking zullen moeten trekken.
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Comment