Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plekjes om te bezoeken in Rome?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rome

Een tip voor/van insiders. Als je de sixtijnse kapel bezoekt, dan is de uitgang links achteraan. Er is echter ook een uitgang voor groepen, rechtsachter. Wacht even tot er een groep naar buiten gaat en sluit daar gewoon bij aan, dan kom je rechtstreeks in de Sint Pieters en moet je niet opnieuw door de veiligheidscontrole en ook niet opnieuw aanschuiven. Bezoek ZEKERS de koepel van de Sint Pieters, koepel op zich is prachtig en je hebt er een mooi binnenzicht in de kerk, en eenmaal buiten zie je gans Vaticaanstad en Rome aan je voeten liggen. Zeker doen! Het is de mooiste manier om de Sint Pieters binnen te komen, via het dak!

Comment

In september ga ik ook naar Rome, maar sinds de vlucht geboekt is zit ik dagelijks te piekeren over 'wat neem ik mee en wat laat ik thuis'

Ik heb nu een flipside 400AW maar samen met een trekrugzak is dat teveel om mee te slepen. Ik wil dus een kleineren rugzak voor uitstapjes en op reis.

Welke lenzen neem ik mee en welke laat ik thuis? (zie m'n onderschrift)

Ik dacht persoonlijk aan de 10-20 en de 17-85

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        In september ga ik ook naar Rome, maar sinds de vlucht geboekt is zit ik dagelijks te piekeren over 'wat neem ik mee en wat laat ik thuis'

Ik heb nu een flipside 400AW maar samen met een trekrugzak is dat teveel om mee te slepen. Ik wil dus een kleineren rugzak voor uitstapjes en op reis.

Welke lenzen neem ik mee en welke laat ik thuis? (zie m'n onderschrift)

Ik dacht persoonlijk aan de 10-20 en de 17-85
        Qua lenzen ga je met die 2 zeker toekomen. Ik ben vorig jaar in november 5 dagen naar daar getrokken en zo goed als enkel gebruik gemaakt van 10-16 en 24-105 lenzen (70-200 had ik mee omdat ik ook naar CL-wedstrijd Roma - Chelsea ben geweest en die kwam toen wel van pas). De meerderheid van mijn foto's zijn op minder dan 40mm getrokken.

Eventuele andere suggestie om aanschuiven aan colosseum te vermijden, ga voor de gids. Kost slechts paar euro meer, maar zo kon ik toch ook de wachtrij vermijden (al was die toen ik er was nog beperkt, maar ze was er wel). Normaal vermijd ik zo'n gidsen, maar in dit geval was het echt een aangename ervaring.

Om idee te geven qua lenzen: dit is op 16mm vanop St-Pietersbasiliek: (die op 11mm heb ik niet online staan)

Binnenkant colosseum op 11mm, zelfs dan kom je mm tekort om alles erop te krijgen (ik kon nog achteruit gaan, maar dan staat er ongetwijfeld volk voor):
        Last edited by TDP; 18 juli 2009, 21:07.

Comment

ik heb alles getrokken met 17-55.
          de twee lenzen die je voorstelt zullen wel voldoen qua bereik. misschien de canon wel wisselen voor de tamron (lichtsterker) voor in kerken en zo?

Comment

Enn visoog, als je kan doe een visoog mee. Daar kan je ook als niet-gelovige wonderen mee doen
            Voor de toegang op het Coloceum. Koop je ticketten op het Forum Romanum aan het kleine loketjes bij de waterbron nabij de trap om naar boven te gaan. Dan moet je ook niet aanschiven en ben je niet gebonden aan een gids en bespaar je ook die kosten.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Nog een tip:

koop voor je vertrekt al een roma-pass; daarmee kan je twee gratis entrees bekomen en korting op alle andere (met uitzondering van vaticaan en villa borghese) én je kan er zonder te betalen mee op de metro en bus. komt op iets van een 25 euro.

voordelen zijn dus:
              vlot op openbaar vervoer
              2 gratis entrees
              korting op andere entrees
              bij bijvoorbeeld het coloseum is er (links) een rij voor de roma passes, zo krijg je niet alleen korting, je wint ook een halfuur aan de kasse!

Comment

Net iets buiten Rome maar erg gaaf om te bekijken (je bent er wel snel een dag zoet mee): http://www.ostia-antica.org/

Verder kan je lens niet wijd genoeg gaan, en wat tele is ook handig de tussenliggende mm's heb ik bijna niet gebruikt.

Ben er 5 dagen geweest en dat was echt tekort om alles goed en op het gemak te kunnen bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klaasje_vaak Bekijk bericht
                  Net iets buiten Rome maar erg gaaf om te bekijken (je bent er wel snel een dag zoet mee): http://www.ostia-antica.org/

Verder kan je lens niet wijd genoeg gaan, en wat tele is ook handig de tussenliggende mm's heb ik bijna niet gebruikt.

Ben er 5 dagen geweest en dat was echt tekort om alles goed en op het gemak te kunnen bekijken.
                  te laat !

en ik heb géén cent in de trefi fontein gegooid dus ik kom niet meer terug in Rome... ;-).

Comment

Ik ga er binnenkort heen.
                    Wellicht met 30mm f1.8 Sigma, en Nikkor kitlens 18-55 + fisheye voorzetlens die er op past.
                    Zal wel voldoende zijn.

Comment

Working...
                    X