Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toscanië en Corsica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toscanië en Corsica

Hallo,

Ik stel deze vraag misschien nogal vroeg op het jaar, maar zo weet ik tenminste hoe ik me kan voorbereiden en vooral hoeveel ik moet sparen op nog enkele nieuwe aankopen.

Deze zomer ga ik enkele weekjes naar Toscanië en corsica.

Doordat ik nog niet lang een digitale fototoestel heb is mijn vraag welke lenzen kan ik me best aanschaffen om tijdens zo'n reis mooie foto's te nemen van landschappen, etc..
    Hoe kan ik me best voorbereiden ? Tips en raad zijn steeds welkom !!

Mijn toestel is een Canon 450 D en kheb reeds de volgende lenzen : 50 mm f/1.8 en 18 mm - 55 mm f/5.6.

Alvast bedankt
    groetjes
    K.

Re: Toscanië en Corsica

Hallo Kiora,

Om, voor niet al te veel geld, nog een lekkere toevoeging op je bestaande lenzen aan te schaffen, raad ik je de Canon EF-S 55-250 f4-5,6IS aan.
    Prijsvergelijk: http://tweakers.net/pricewatch/16977...f-4-56-is.html
    of de Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro.
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG APO Macro (Sigma) kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

of de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
    Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Dan heb je een goed bereik van 18 tot 250/300 mm.
    Zonnekappen voor je lenzen zijn wel belangrijk
    Met het vele en felle zonlicht is een polarisatiefilter ook een goed speeltje, voor deze en jouw lenzen één diameter, 58 mm.

Doelen in je vakantiegebieden ken ik (nog) niet, wij (ik en mijn vrouw) hebben Toscane op het oog.
    Rustig met de tent door Duitsland, Oostenrijk naar Italië en via Frankrijk terug.
    Ik denk dat we daar wel een week of vier goed mee kunnen vullen.

groet
    Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
      Hallo Kiora,

Om, voor niet al te veel geld, nog een lekkere toevoeging op je bestaande lenzen aan te schaffen, raad ik je de Canon EF-S 55-250 f4-5,6IS aan.
      Prijsvergelijk: http://tweakers.net/pricewatch/16977...f-4-56-is.html
      of de Sigma 70-300 f4-5,6 APO DG Macro.
      Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG APO Macro (Sigma) kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

of de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
      Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

Dan heb je een goed bereik van 18 tot 250/300 mm.
      Zonnekappen voor je lenzen zijn wel belangrijk
      Met het vele en felle zonlicht is een polarisatiefilter ook een goed speeltje, voor deze en jouw lenzen één diameter, 58 mm.

Doelen in je vakantiegebieden ken ik (nog) niet, wij (ik en mijn vrouw) hebben Toscane op het oog.
      Rustig met de tent door Duitsland, Oostenrijk naar Italië en via Frankrijk terug.
      Ik denk dat we daar wel een week of vier goed mee kunnen vullen.

groet
      Adrie

Bedankt voor je reactie Adrie.
      Polarisatiefilter en zonnekap die stonden al zeker op mijn lijstje om aan te kopen
      Ik had ondertussen deze vraag ook gesteld bij de objectieven en in conclusie raden ze me daar ook de 55-250 mm aan.

Voor de rest weet ik zelf ook nog niet hoe of waar . Ik reis met vrienden mee en zij gaan er regelmatig naar toe. Zodus ik volg gewoon hen :-)
      Maar zo te lezen hebben jullie ook al mooie plannen voor deze zomer !! Enjoy !!

Comment

Wij zin vorig jaar op Corsica geweest. Ik zou op zo'n reis veel liever mijn tele thuislaten en een grotere groothoek (is dat niet te veel groot?) meenemen!

Dus een groothoek zoom à la 10-20 of 12-24 mm is volgens mij ideaal...

Ik kan je niet verder helpen met één of ander type dat op je toestel past; hiervoor zijn er echter sites en fora genoeg!

Wat je ook beslist, beide bestemmingen geven je zeker mogelijkheden te over om mooie beelden te maken - zelfs indien je slechts één prime zou meenemen....

Comment

Working...
        X