Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thailand met best tours

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: thailand met best tours

    ik heb in de reacties hierboven over loy krathong gelezen in chiang Mai.

    Als je er in deze periode bent is dit ABSOLUUT niet te missen.
    Beter is wel om dit in Sukhotai te gaan bezoeken daar is het allergrootste feest en spektakel.
    Zonder overdrijven is dit van al mijn reizen het meest spectaculaire dat ik al ooit gezien heb
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

    Comment


    • #17
      Re: thailand met best tours

      Hoi,

      deze topic is al wel oud, maar ook ik plan
      eind van dit jaar een rondreis (van A-Z) in Thailand met Best Tours.
      Nu kwam ik ook op deze ervaring uit :
      De hippe senioren veroveren het internet. Senioren vinden hier informatie speciaal voor senioren: mailgroepen, forum, nieuws, gezondheid, pc hulp, reizen,...


      De mensen beschrijven dat ze de ganse tour maar met 4 deelnemers waren,
      en al de excursies pas vanaf 4 deelnemers konden gedaan worden.
      Dus als het andere koppel een excursie niet deed, konden zij ook niet gaan
      of moesten alles lokaal regelen.

      Iemand ooit zoiets al is meegemaakt ?
      Door dit verhaal wil ik eerder op zoek naar een andere reisorganisatie.

      Greetz.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #18
        Re: thailand met best tours

        ivm die tempelbezoeken ( oa koninklijk paleis ) , ik neem altijd zo'n lange broeken van Columbia ( oa in AS Adventure en sportzaken ) mee met een horizontale rits boven kniehoogte , onderste broekspijpen eraf of erop in een oogwenk volgens de noodzaak...zeer comfortabel , zowel als lange broek of als short .
        Er zitten zelfs meestal van die zijzakken in waarin je ook een lens kwijt kan...
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #19
          Re: thailand met best tours

          Ik ga 2maal per jaar naar Thailand (azië) en heb al met veel toeristen gesproken. Ik wil geen reclame ofzo maken maar volgens getuigenissen kan ik Greenwood travel aanraden (is wel in Nederland) zij hebben kantoren in Thailand zelf en weten heel veel over het land.

          Ik ben persoonlijk nooit met een toeroperater geweest, in het begin enkel met de lonely planet in mijn hand en alles zelf geregeld. In Thailand, op de toeristische plaatsen, is alles heeeeel gemakelijk te vinden.

          Mocht je toch besttoers kiezen en excursies gaan niet door, dan kan ik je zeggen dat er praktisch op iedere hoek van de straat bureautjes zijn waar je zelf je excursies kan boeken tegen een redelijke prijs. Waarschijnlijk zal je hotel zo'n bureau hebben. Ik zou me daarover geen zorgen maken. Prijzen voor de meeste excursies tussen de 1000-3000 baht (20-65€) per persoon, vervoer + entreegeld.

          Wel kijken dat ze het TAT (tourist authority Thailand) logo hebben dan is het zeker safe.

          Thailand is een prachtig mooi land, zeker de moeite waard.
          Last edited by Kolarn; 10 februari 2010, 13:14.
          'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

          Comment


          • #20
            Re: thailand met best tours

            Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
            Mocht je toch besttoers kiezen en excursies gaan niet door, dan kan ik je zeggen dat er praktisch op iedere hoek van de straat bureautjes zijn waar je zelf je excursies kan boeken tegen een redelijke prijs. Waarschijnlijk zal je hotel zo'n bureau hebben. Ik zou me daarover geen zorgen maken. Prijzen voor de meeste excursies tussen de 1000-3000 baht (20-65€) per persoon, vervoer + entreegeld.

            Wel kijken dat ze het TAT (tourist authority Thailand) logo hebben dan is het zeker safe.

            Thailand is een prachtig mooi land, zeker de moeite waard.
            Bedankt Kolarn,

            hier had ik ook aan gedacht, en waarschijnlijk zal elk hotel wel zoiets hebben.
            Moet ge ginder met taxi's ook op voorhand de prijs afspreken, of is dat enkel met
            tuk-tuk's ?

            Trouwens is het deze tour die we willen doen :


            Ik heb onlangs mijn bigma verkocht, om weldra een Nikkor 10-24 of iets dergelijks
            te kopen, special voor de landschappen en prachtige eilandjes/stranden.

            Greetz.
            *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

            Comment


            • #21
              Re: thailand met best tours

              In verband met taxi's kan ik maar 1 goede raad geven, alleen meerijden met een teller. Ze zijn in principe verplicht die aan te zetten, maar doen dat zelden tenzij jij er echt op staat.

              mvg

              Comment


              • #22
                Re: thailand met best tours

                - Officiele taxis heb je enkel in Bangkok en idd het is best van 'with meter' te vragen kom je altijd goedkoopst uit, maar ze doen soms moeilijk als ze zien dat je toerist bent...gewoon volgende taxi nemen.
                Opgelet alsje naar taxi wuift nooit je duim omhoog doen dat is zeer onbeleeft, je moet met je hand naar beneden wuiven.

                -Voor zowel tuk tuks als taxis zonder meter is de prijs van een taxi rit (niet meer dan 10km) tussen de 150-250Baht ( 3-6€), alsze meer vragen neem je de volgende..keuze genoeg.(Dit is trouwens voor heel Thailand!)

                -Tuk Tuk scam-opgelet alsze je een rit aanbieden voor 10-20 baht. Ze zullen eerst langs 5 winkels paseren waar je moet binnengaan even kijken en dan terug naar buiten...ze krijgen van die winkels gratis benzinecoupons. Dus bij Tuk Tuk altijd zeggen..no shops. want je bent anders 1uur kwijt.

                - Ben je ergens een hele dag vrij dan kan je rondvragen of dat er iemand je prive-chauffeur wordt en je overal rondbrengt voor de dag, dit zal je niet meer dan 1000-2000 baht kosten (20-45€)..je koopt hem wel enkele m150 energy drinks en middageten 20-50 baht( 0.5-1€)


                Over de rondreis:
                -Mooie toer voor de beginnende Thailand-toerist. Opgelet dit is een meer culturele toer met tempels, volkeren, jungle. Je zal geen azuurblauwe water-stranden met palmbomen zien.
                -In Phitsanuloke is er niet veel te zien..sukothai darentegen is prachtig..zeker savonds als de tempels verlicht zijn (vergeet statief niet)
                -Ik zie in chang Mai geen bezoek aan Wat doi suthep ??? Moet je toch zeker gedaan hebben daar..mooiste tempel van chang Mai
                - In Bangkok zeker naar shopping complex MBK en Panthip gaan, iedereen die er voor de eerste keer gaat staat verstelt van de groote en hoeveelheid koopwaar.
                'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                Comment


                • #23
                  Re: thailand met best tours

                  Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
                  Hoi,

                  deze topic is al wel oud, maar ook ik plan
                  eind van dit jaar een rondreis (van A-Z) in Thailand met Best Tours.
                  Nu kwam ik ook op deze ervaring uit :
                  De hippe senioren veroveren het internet. Senioren vinden hier informatie speciaal voor senioren: mailgroepen, forum, nieuws, gezondheid, pc hulp, reizen,...


                  De mensen beschrijven dat ze de ganse tour maar met 4 deelnemers waren,
                  en al de excursies pas vanaf 4 deelnemers konden gedaan worden.
                  Dus als het andere koppel een excursie niet deed, konden zij ook niet gaan
                  of moesten alles lokaal regelen.

                  Iemand ooit zoiets al is meegemaakt ?
                  Door dit verhaal wil ik eerder op zoek naar een andere reisorganisatie.

                  Greetz.
                  Wij zijn net terug van maandag uit thailand. Ook wij hebben met best tours een rondreis geboekt. Bij ons was het helaas nog wat erger dan bovenstaand verhaal. Veel kan ik er niet over vertellen omdat ik reeds gerechtellijke stappen heb ondernomen en geen risico's wil nemen.
                  Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                  De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: thailand met best tours

                    Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                    Wij zijn net terug van maandag uit thailand. Ook wij hebben met best tours een rondreis geboekt. Bij ons was het helaas nog wat erger dan bovenstaand verhaal. Veel kan ik er niet over vertellen omdat ik reeds gerechtellijke stappen heb ondernomen en geen risico's wil nemen.
                    Je mag me altijd iets meer vertellen via PM of Email !
                    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                    Comment

                    Working...
                    X