Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reis canada

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reis canada

hey allemaal
    ik ga dit jaar naar canada met djoser
    vertrek op 14 augustus
    is een aankoop van nikon d3000 of d5000 verstandig?
    ik heb niet zo geweldig veel verstand van fotografie
    tis dus eigenlijk mijn eerste deftig machien
    niemand goesting om mee te gaan naar canada?
    dan kunnen we single toeslagen weglaten (en dan heb ik direct geld voor mijn aankoop)
    email: ferrapie@hotmail.com

groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: reis canada

Hoi Pieter,

Dat lijkt me zeker wel de moeite zo'n camera en daar zal je zeker wel mooie foto's mee kunnen nemen. Ik weet niet wat je op dit moment gebruikt, dus ik kan moeilijk vergelijken of het beter is om een Nikon d3000 of d5000 aan te kopen.

Je kan deze camera misschien zelfs in Canada kopen, camera's zijn hier meestal wel wat goedkoper alsook lenzen. Het is misschien een idee.

Veel succes ermee en geniet van het prachtige Canada!
    Groetjes uit Canada,
    Ann

PS: Ik vroeg me eigenlijk af waarom heb je zelf niet een reis georganiseerd, dat is best te doen en waarschijnlijk een stuk goedkoper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
      PS: Ik vroeg me eigenlijk af waarom heb je zelf niet een reis georganiseerd, dat is best te doen en waarschijnlijk een stuk goedkoper
      Inderdaad, en dan was ik misschien wel meegegaan
      http://www.myricreaties.be

Comment

hey

dat is geen probleem om een reis in een te steken
        ik doe niet liever
        maar ik vind niemand die meewil
        dus ja, dan wil ons ma niet dat ik alleen ga, dus ik kies voor een reis van djoser en ik hoop een reisgenoot of genote te vinden zodat die single opslag wegvalt, en van dat geld schaf ik me een mooie nikon aan

zien jullie zulke reis a la djoser zitten?

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
          Hoi Pieter,

Dat lijkt me zeker wel de moeite zo'n camera en daar zal je zeker wel mooie foto's mee kunnen nemen. Ik weet niet wat je op dit moment gebruikt, dus ik kan moeilijk vergelijken of het beter is om een Nikon d3000 of d5000 aan te kopen.

Je kan deze camera misschien zelfs in Canada kopen, camera's zijn hier meestal wel wat goedkoper alsook lenzen. Het is misschien een idee.

Veel succes ermee en geniet van het prachtige Canada!
          Groetjes uit Canada,
          Ann

kiekeboe
          gisteren mijn bestelling bevestigd, ik heb dus binnenkort ne nikon D3000 met twee lenzen (vorig materiaal zal ik ook nog wel gebruiken hoor, ne canon tx van onze pa en dan zo een klein digitaal toestellekke van olympus, daar heb ik een waterhoes van, goed als ik ga kajakken of dit jaar naar de orka's en niagara waterfalls ga kijken in canada

groetjes pieter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
            waterhoes van, goed als ik ga kajakken of dit jaar naar de orka's en niagara waterfalls ga kijken in canada
            Orca's EN Niagara Falls? Zo ver ik weet moet je voor de orca's in BC (westen) zijn dus da's een serieuze afstand om in 1 vakantie te overbruggen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

drie weken met djoser
              ik vertrek op 14 augustus
              en het is inderdaad oost en westkust
              het zal op zijn japans gebeuren denk ik
              de belangrijkste dingen zien en fotookes nemen
              maar dan vanaf volgend jaar zal ik terug in europa reizen zoals mijn reis in schotland en ierland, gewoon met de rugzak of in zweden tijdens de tiendaagse kanotrektocht
              ik wou altijd 1 transatlantische reis te maken: canada of austraulie en nieuw zeeland, tis canada geworden
              groetjes pieter

Comment

West en Oost Canada in 3 weken , pure verspilling van je zuurverdiende euro's vrees ik... Wij hebben vorige september 3.5 week alleen al in West Canada rondgetoert en dat was nog 3 weken te weinig . Als je enkel tijd hebt om uit een bus te springen en 10 foto's te nemen dan zou ik liever thuisblijven , en dat meen ik echt .
                Wij hebben met de hulp van Ann hierboven een fantastische reis gehad die we nooit van ons leven gaan vergeten, alles zelf geboekt en geregeld en dat is ons schitterend bevallen. Canada verdient deze manier van reizen echt niet sorry . Mocht je toch nog de plannen wijzigen kan ik je een perfect route geven die in 3 a 3,5weken te doen is, waar je echt kan genieten van rust, niet overstelpt zal worden van de toeristen en tenminste echt wel wild in de vorm van zwarte, grizzlyberen, elken, mooses, lynxen , coyotes en noem maar op zal zien. Wij hebben op de luchthaven ook 2 koppels ontmoet uit het Gentse die zo'n busreis hadden gedaan, het enige wat ze hadden gezien waren heel veel andere bussen en qua wild een handvol eekhoorns
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  West en Oost Canada in 3 weken , pure verspilling van je zuurverdiende euro's vrees ik... Wij hebben vorige september 3.5 week alleen al in West Canada rondgetoert en dat was nog 3 weken te weinig . Als je enkel tijd hebt om uit een bus te springen en 10 foto's te nemen dan zou ik liever thuisblijven , en dat meen ik echt .
                  Wij hebben met de hulp van Ann hierboven een fantastische reis gehad die we nooit van ons leven gaan vergeten, alles zelf geboekt en geregeld en dat is ons schitterend bevallen. Canada verdient deze manier van reizen echt niet sorry . Mocht je toch nog de plannen wijzigen kan ik je een perfect route geven die in 3 a 3,5weken te doen is, waar je echt kan genieten van rust, niet overstelpt zal worden van de toeristen en tenminste echt wel wild in de vorm van zwarte, grizzlyberen, elken, mooses, lynxen , coyotes en noem maar op zal zien. Wij hebben op de luchthaven ook 2 koppels ontmoet uit het Gentse die zo'n busreis hadden gedaan, het enige wat ze hadden gezien waren heel veel andere bussen en qua wild een handvol eekhoorns
                  Ik kan hier alleen maar "Amen" op zeggen...zeker voor jongere mensen. Tijdens zo'n busreis zal je niet veel tijd hebben om degelijke foto's te nemen, 15 minuten en weer terug de bus in. Meestal kom je dan ook aan als alle andere bussen arriveren en probeer dan eens foto's te nemen zonder een horde toeristen. Maar goed, ieder zijn goesting en keuzes en wij hebben hier onze eigen mening over natuurlijk!

Je kan zelf gerust een vlucht boeken naar Canada en dan met een lokaal netwerk reizen voor jongeren. Dit heet het "Moose Travelnetwork" en ze reizen met een busje rond in het Westen of het Oosten dat kan je zelf kiezen. Met zo'n reis verblijf je meestal in jeugdherbergen en kan je op eender welke plek waar ze stoppen zolang of zo kort blijven als je zelf wil. Zo'n busje komt namelijk elke dag aan bij al de verschillende jeugdherbergen on route. Een vriendin van mij is helemaal alleen naar Canada gekomen en heeft zo'n 2-3 weekse reis gemaakt met dit Moose network en ze vond het super. Je bent vrij om overal zolang of zo kort te blijven, je kan meedoen aan de verschillende activiteiten die ze elke dag doen maar daar ben je ook weer vrij in.
                  Moest je dit nog overwegen, kijk dan zeker eens op deze website: http://www.moosenetwork.com/

De duurste trip hier is de "Pacific" en deze kost een 625 euro wat een minimum is van 15 dagen, maar hier kan je gerust 3-4 weken van maken. Al het transport is inbegrepen alsook de ferry tochten (minstens 2), benzine, 5 avondmalen, wijnproeven en park fees. Je moet wel extra betalen voor de rest van de maaltijd (je zorgt voor je eigen maaltijden dan), alsook de overnachting...maar deze kosten iets van een 15 tot 20 euro per nacht in een jeugdherberg. Dit is deze bepaalde tour: http://www.moosenetwork.com/content.php?id=4

Veel geluk ermee. Ik vind het ook jammer dat je een busreis gaat doen en niet zelf wat organiseert want is namelijk goed te doen ook als je alleen bent. Canada is een veilig land om te reizen.

Groetjes,
                  Ann

Comment

Ik moet RDB ook bijtreden. Heel Canada doen op 3 weken is als heel Europa doen op 3 weken. BC alleen is al meer dan 3 weken waard. Wij waren er al 2 keer. Aan de oostkant zijn Newfoundland ,NS en PEI zeker de moeite waard om 3-4 weken door te brengen en dan heb je nog maar een tipje van de sluier opgelicht.
                    Hopelijk krijg je toch de smaak te pakken en ga je nog terug voor een meer uitgebreide trip in een kleiner gebied.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

als er iemand meegaat, zal ik een reis ineensteken en dan natuurlijk de westkust

maar zolang er niemand meegaat, zal het dit worden
                      allez dat zeg ik nu, want tegen de zomer kan het weer anders zijn hoor

als je mee wilt naar noorwegen, is het voor mij ook goed hoor
                      met de auto he
                      ne landrover defender
                      ik heb nog één plaats vrij, en misschien ne tweede auto als back up

dat is het probleem als je van je ma niet alleen mag reizen he

ik zou niet veel thuis zijn denk ik

groetjes

Comment

Working...
                      X