Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar praag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Naar praag

hey iedereen,
    Ik ben hier vrij nieuw op het forum en heb dus ook nog geen noemenswaardige ervaring.
    Eind november trek ik er op uit voor een paar dagen naar Praag,
    Nu heb ik een vraag ivm mijn materiaal of dit wel ideaal is om daar foto's te schieten.
    Ik zit met een eos 450d met een efs 18-55 lens en een ef 75-300 lens.
    Kben volop aan het testen om nachtfoto's te maken,maar moet nog heeeel veel oefenen.
    Ben op dit moment zelfs aan het knoeien om de maan er scherp op te krijgen.
    Alle tips welkom (eventueel ook leuke plaatsen ginder)
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

Re: Naar praag

Je materiaal lijkt me ideaal voor foto's te nemen in Praag. De camera heeft enorm veel mogelijkheden. Met de 18-55 lens heb je voldoende groothoek en toch ook een redelijk bereik. Ideaal om gewoon mee rond te lopen dus. De 75-300 kan je dan weer gebruiken als je meer zoom nodig hebt. Ik denk niet dat je veel hinder zal hebben van het gat tussen de 55 en de 75. Als je veel foto's wil nemen met lange brandpuntsafstand zal je wel een statief nodig hebben om scherpe foto's te bekomen. Ook voor nachtfotografie kan je een statief zeker niet missen. Om 's nachts scherpe foto's te komen plaats je de camera op een statief, kies je een lange sluitertijd met een kleine lensopening om de belichting ok te krijgen, gebruik je een afstandsbediening of de timer om een foto te nemen en schakel je de spiegelvergrendeling in. Op deze manier zal je ook 's nachts scherpe foto's krijgen.
    http://www.flickr.com/photos/7472090@N02/

Comment

FYI
      Praag is Bokrijk in het heel, heel groot en met dat verschil dat de mensen er daar hun dagelijkse leven in slijten .. neem maar een ganse hoop geheugenkaartjes mee !

Comment

Praag is echt een prachtige stad!
        Ikzelf ben er in februari van dit jaar op city trip geweest samen met mijn vriendin.
        Vooral 's ochtends en 's avonds zijn de kleuren in de herfst en winter adembenemend!
        Het is zeker de moeite om eens een paar uur vroeger op te staan!

Alvast veel plezier ermee!

Thomas.
        EOS 350D; Sigma 70-200 2.8 EX DG HSM; Canon 28-90 4.0 - 5.6; Nikon FM + 24 2.8, 35 2.8, 50 1.4, 135 2.8, 70-260 4.5; Manfrotto 190PRO-B; Lowepro Rover Light

Comment

sluitertijd van +/-30",diafragma +/- 10,iso 100 en zeker en vast statief gebruiken
          www.kezzel.be

Comment

In de namiddag eens de Petrinheuvel op gaan (te voet - kan ook met een treintje). Prachtig zicht op de stad en als het weer goed zit, zie je waarom Praag ook de gouden stad genoemd wordt !

Comment

Praag heeft zoveel namen, eigelijk is het gewoon een grootse NEPstad, heel de stad is beplaasterd met specifieke bouwstijlen, geschikt om je als fotograaf uit te leven!

Mvg
              Nikon D90 - Nikkor glaswerk van 16mm tot 300mm - Gitzo GT2530EX + GH2750QR
              Aan't sparen voor wat lichtsterker glaswerk
              Groetjes

Comment

vorig jaar ook een trip naar Praag gedaan en zoals hier eerder al gezegd is, het is een adembenemende stad. Aan je materiaal moet je niet twijfelen, die is zeker goed.

Ik weet niet waar je interesse ligt, maar de stad heeft een adembenemende architectuur.
                Geheugekaartjes kom je sowieso tekort

om je een indruk te geven surf je best eens naar Flickr.com en geef je praag in.

wat ik ervan overgehouden heb kan je zien op:

Neem zeker een statief mee als je nachtopnames wil maken, het is een gesleur, maar je zal het je achteraf niet beklagen
                Nu nog de vriendin overtuigen dat je een paar uur vroeger wil opstaan
                My flickr space

Comment

hey KennyG,

Misschien ben je al weg als ik dit schrijf maar:
                  afgelopen july naar Praag geweest. Zoals hier al verschillende keren gezegd: Prachtige stad.
                  Ik had alleen een 24-70 mee en daar heb ik veel mee kunnen doen. je 75-300 is zeker een goede aanvulling maar ik denk ook dat je tussen 55 en 75 wat gaat missen.
                  Maak vooral nachtfoto's van en op de Carls brug. Alleen daarmee kun je al een kaart volschieten. Probeer een avond tochtje op de rivier te regelen. Een beetje moeilijker vanwege een schommelende boot maar het proberen waard. Ook het Wecneslazplein en het "OLd town Suare" kunnen prachtige nachtplaatjes opleveren. Ik heb die allemaal niet omdat ik geen statief meehad. Dus zeker niet vergeten. Ik wil nog een keer in de winter terug alleen maar voor de foto's en omdat er dan hopelijk een paar miljoen minder toeristen zijn.
                  Ben zeer benieuwd naar je resultaten.
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

Comment

dat hey kennyG moest natuurlijk zijn: Hey Franky, sorry voor de blunder.
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      hey KennyG,

Misschien ben je al weg als ik dit schrijf maar:
                      afgelopen july naar Praag geweest. Zoals hier al verschillende keren gezegd: Prachtige stad.
                      Ik had alleen een 24-70 mee en daar heb ik veel mee kunnen doen. je 75-300 is zeker een goede aanvulling maar ik denk ook dat je tussen 55 en 75 wat gaat missen.
                      Maak vooral nachtfoto's van en op de Carls brug. Alleen daarmee kun je al een kaart volschieten. Probeer een avond tochtje op de rivier te regelen. Een beetje moeilijker vanwege een schommelende boot maar het proberen waard. Ook het Wecneslazplein en het "OLd town Suare" kunnen prachtige nachtplaatjes opleveren. Ik heb die allemaal niet omdat ik geen statief meehad. Dus zeker niet vergeten. Ik wil nog een keer in de winter terug alleen maar voor de foto's en omdat er dan hopelijk een paar miljoen minder toeristen zijn.
                      Ben zeer benieuwd naar je resultaten.
                      Vrijdag as zen we weg hopelijk valt het weer wat mee, ze voorspellen mist en lichte sneeuwval
                      Kheb ondertussen een lenske bij, de 55-250 is en neem 12G aan geheugen mee, in het slechtse geval zal ik daar ook wel nog ergens een kaartje kunnen op de kop tikken zeker?
                      Kben ook nog aan het twijfelen om een 50mm 1.8 van canon aan te schaffen om mee te nemen om wa gezellige cafe fotokes te schieten (as da nog lukt)
                      So much to do, so little time !
                      http://franky289.fotopic.net/

Comment

Working...
                      X