Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rajastan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rajastan

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
    Ik ken indiamike niet, maar tot nu toe vind ik de beste sites toch degene die echt specifiek zijn.
    met absolute toppers
    www.horizonsunlimited.com en

beide eigenlijk sites over reizen met de moto maar voldoende ruim op zich om geen andere bron nodig te hebben naast je guidebook. En dat die een jaartje achterlopen vind ik niet zo erg. Liever dát en objectief dan recent en gekleurd.
    Wat de 2e link met Rajastan te maken heeft begrijp ik toch niet. Gaat hier toch over Thailand en een aantal buurlanden.
    Wat de eerste link betreft is dit misschien heel goed voor motards, maar ik denk dat dit niet de initiële vraag van de TS was. Bovendien als ik Rajasthan intik, kom ik op reiservaringen van 2003 en 2001 uit. Dat is 5 jaar en meer achterlopen.
    Bovendien lijkt de info weinig interessant als je niet met de moto op reis gaat.
    Iedereen is vrij om een eigen mening vormen, of het nu lezen of spreken betreft. En ik denk dat TS wat info wil hebben vóór hij vertrekt, wat mij meer dan normaal lijkt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Wat de 2e link met Rajastan te maken heeft begrijp ik toch niet. Gaat hier toch over Thailand en een aantal buurlanden.
      Wat de eerste link betreft is dit misschien heel goed voor motards, maar ik denk dat dit niet de initiële vraag van de TS was. Bovendien als ik Rajasthan intik, kom ik op reiservaringen van 2003 en 2001 uit. Dat is 5 jaar en meer achterlopen.
      Bovendien lijkt de info weinig interessant als je niet met de moto op reis gaat.
      Iedereen is vrij om een eigen mening vormen, of het nu lezen of spreken betreft. En ik denk dat TS wat info wil hebben vóór hij vertrekt, wat mij meer dan normaal lijkt.
      klopt. ik was eerder algemeen aan het spreken dan erg concreet ivm Rajastan.
      My point being dat niche sites vaak beter informeren dan de algemene zoals thorn en dergelijke. GT-rider is daar een uitstekend voorbeeld van.
      the hubb (Horizunsunlimited) is een erg betrouwbare portaalsite om die nichesites te vinden, want dat is niet altijd eenvoudig.

Terug naar Rajastan: tip: koop/huur een Enfield, spreek een groepje israeli aan over hun programma en schrap al hun bestemmingen uit je plan. Spreek een Solo Israeli aan en lees meer over zijn programma.
      ik heb persoonlijk niets tegen die mensen, maar na hun legerdienst vormen ze nogal luide kuddes in india, die als individuele reiziger niet altijd even aangenaam zijn. Mochten het de Ollanders zijn die er zo 'aanwezig' zijn, zou ik dezelfde tip geven
      http://www.effieweg.tk

Comment

Bollywood als appetizer

Om je trek naar India/Rajasthan wat aan te scherpen kan een Bollywood film helpen. Je staat dan zo klaar om te vertrekken

Als je toevallig in antwerpen bent dan moet je even langs de quellinstraat. Daar is een winkel van Bollywoodfilms. Voor 10 euro heb je 4 "originele" DVD's.

Mijn voorstel:

Paheli (kleuren van Rajasthan) - Jodhhaa Akbar (historisch rajputs) - Sholay (klassieker)
        Sarkar (De Godfather op zijn indisch) - Lakshya (de indopaki gevechten in Kargill Laddakh in1997)

De laatste 2 laten zien dat Bollywood volwassen aan het worden is. Verder is het genieten van prachtige beelden en muziek.
        Ex Oriente Lux
        www.soefisinjoor.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
          Ik ken indiamike niet, maar tot nu toe vind ik de beste sites toch degene die echt specifiek zijn.
          met absolute toppers .
          Indiamike is een "niche" site. Het gaat namelijk enkel en alleen over India. ..
          Ex Oriente Lux
          www.soefisinjoor.be

Comment

Hallo,

Momenteel ben ik in het noorden van India. Ik reis nu al een vijf weken.
            Persoonlijk vind ik het tijdstip voor rajasthan prima.
            Rajasthan is idd toeristisch, wel een van de mooiste plaatsen in het noorden wat cultuur, architectuur en vooral belangrijk lieve mensen zijn. Voor het fotograferen is hier geen enkel probleem, integendeel een land bij uitstek voor kleurrijke fotografie en prachtige portretten.
            Neem idd. even een weg buiten de grote steden door en ontdek er de kleine dorpjes met hen vele charme.
            Na Rajasthan ben ik richting het volledige noorden geweest, Amritsar-Dharamsala, de spiti vallei en terug naar beneden richting Varanasi. Varanasi is een mooier en vooral serenere plaats dan Haridwar. Deze zou ik persoonlijk niet aanraden. Wel er net boven Rishikech.

Wat ook de moeite is en daar ben ik nu, is Orchia. Een klein dorpje, heel rustig, na 5 weken reizen geen gezeur na de drukke steden en stukje prachtige natuur en een paleis. Orchia, ligt niet ver onder Agra en zeker een gebied die de moeite waard is. Doen zou ik zeggen.

Indien je naar Ladakh, Zanskar, spiti en de kullu vallei wil gaan zou ik vroeger vertrekken. Augustus, september is aangenaam van temperatuur en de regen valt ook mee en zorgt voor een aangename afkoeler. Een uurtje hard regen en dan is het terug over.
            De warmste temperatuur op de weg was Jaiselmeer in Rajasthan, 45 graden.
            Veertien dagen geleden had ik in Schimla sneeuw. Op dit moment brak er ook een brug tussen Keylong en Leh, waardoor je er niet heen kon. In de periode neem je voor dit gebied ook een risico om niet meer terug te kunnen door het begin van de winter. De mensen vermelden zelf dat ook hier de seizoenen wat aan het veranderen zijn.

Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG
            Leica M9/Fuji X 100s/phone

Comment

Working...
            X