Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algarve

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Algarve

Binnen enkele weken mag ik even naar de Portugese Algarve
    Heb je suggesties voor een bezoek / een foto ? (het hoeven niet persé de toeristische bezienswaardigheden te zijn)
    Dank U.

greetz / marcus
    zwart & wit & kleur

flickr

Re: Algarve

De Cabo Sao Vicente, het uiterste zuid westelijke puntje, is een schitterende plek. De overgang van land naar zee kan haast niet abrupter: bijna vertikale rotsen, met hier en daar vissers die halsbrekende toeren uithalen.
    Het kan er wel hard waaien, neem zeker een dikke trui mee.
    Goede reis
    Filip

Comment

Hey,

De Algarven is echt wel de moeite, als je van natuur houd moet je zeker een auto huren en de minder bewoonde streken opzoeken. Op onze site vind je onder vakantiefoto's > Portugal Algarve een kort inpressie terug.

Groeten,

http://www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Op fotografisch vlak kon vooral het binnenland, wat verder weg van de toeristische drukte mij bekoren.

Zeker niet te missen is het bergdorpje Monchique.

Tom.

Comment

Albufeira zou ik vermijden, tenzij je graag NL en Engelse toeristen en caféuitbaters tegen het lijf loopt. Is de meest toeristische plek van de hele Algarve.

Voor mij zijn Olhão (vissersdorpje met enkele uitstekende Portugese visrestaurantjes) en Tavira de uitschieters. Er is daar ook een eilandje voor de kust, maar kan nu niet direct op de naam komen.

Een uitstap vanuit Faro naar het natuurpark Ria Formosa is wel de moeite, als je buiten het toeristisch seizoen gaat

Ook in Olhao (juist achter de grote haven, 't is misschien wat zoeken) is ook een natuurpark met dezelfde naam (Ria Formosa), waar je te voet doorheen kan en je ook, als je op de goede momenten gaat, heel wat vogels kan observeren.

In het binnenland zijn ook mooie tochten te maken, bvb naar Monchique. In oktober-november is het dan volop mandarijnen- en appelsienen seizoen en rijdt je doorheen de appelsienenbomenvelden (als dat een goed woord is ) Je komt dan ook door dorpjes waar bvb nog hele huizen vol met zwaluwnesten hangen enz...

Dus, vooral niet tijdens hoogseizoen en de grote badplaatsen/trekpleisters vermijden.

Geniet ervan

Grtz

Happyboedha
          Sony A700

Comment

Working...
          X