vanaf september gaan wij 5 maanden reizen door Indonesie, Nieuw-Zeeland en Australie. Ik ben in het bezit van een Canon 30D, een Canon 350D, een Canon 17-55 IS USM en een Sigma 18-200.
Ik wil gaan fotograferen:
- details van bijvoorbeeld tempels
- mensen op straat, portretten
- hele gebouwen, bijvoorbeeld tempels (overzichtsfoto's)
- landschappen, natuur
- mijn man al surfende
- dieren die we zoal gaan tegenkomen (koala's, spinnen, pinquins etc).
Vooral met betrekking tot de dieren en de surfende man vraag ik me af of ik een 300-mm-lens beter is dan de 18-200-mm-lens. Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon 70-300 4-5.6 IS USM. Die zou ik dan meenemen in plaats de Sigma 18-200. Is dat wat voor mijn reisdoelen?
Ik kan bij voorbaat al zeggen dat grotere en duurdere lenzen geen optie zijn: kostentechnisch gezien en qua het-slepen-met-een-grote-zware-lens heb ik daarin geen zin.
Verder twijfel ik: 2 body's meenemen of eentje en dan lenzen wisselen?
Het is zo'n gesleep met 2 body's, maar je hebt ook minder last van stof. En je kunt sneller lenzen/body's uitwisselen.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen.
Ik wil gaan fotograferen:
- details van bijvoorbeeld tempels
- mensen op straat, portretten
- hele gebouwen, bijvoorbeeld tempels (overzichtsfoto's)
- landschappen, natuur
- mijn man al surfende
- dieren die we zoal gaan tegenkomen (koala's, spinnen, pinquins etc).
Vooral met betrekking tot de dieren en de surfende man vraag ik me af of ik een 300-mm-lens beter is dan de 18-200-mm-lens. Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon 70-300 4-5.6 IS USM. Die zou ik dan meenemen in plaats de Sigma 18-200. Is dat wat voor mijn reisdoelen?
Ik kan bij voorbaat al zeggen dat grotere en duurdere lenzen geen optie zijn: kostentechnisch gezien en qua het-slepen-met-een-grote-zware-lens heb ik daarin geen zin.
Verder twijfel ik: 2 body's meenemen of eentje en dan lenzen wisselen?
Het is zo'n gesleep met 2 body's, maar je hebt ook minder last van stof. En je kunt sneller lenzen/body's uitwisselen.
Ik hoor graag wat jullie zouden doen.
Comment