Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tenerife

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tenerife

Binnenkort vertrekken we op huwelijksreis naar tenerife. wat zijn de dingen die we zeker gezien moeten hebben (en waar mooie kiekjes te vinden zijn)?
    Ik heb er al een paar gevonden, maar meer info van mensen die er reeds geweest zijn is altijd leuk. bekende plekjes, minder bekende plekjes (onbekende plekjes), alles is welkom.
    Nu beb ik enkel de 18-55 kitlens maar zou voor de reis nog glas bijhalen, wat denken de mensen met ervaring? groothoek of zoom?

vriendelijk bedankt alvast!

Re: Tenerife

sorry, dubbele post...
    Last edited by RikH; 24 juni 2008, 17:19.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Druk dit reisverslag af en neem het mee, we hebben het zelf zo gedaan en hebben er heel veel plezier van gehad:

Aanraders:
      - LOS GIGANTES - prachtige hoge rotskusten en mogelijkheid om met een bootje (15 euro pp / 2 uur) dolfijnen en walvissen te spotten - je komt er ook echt tegen). Hier is ook een dagwandelijk mogelijk waarbij je in een verlaten laguna uitkomt en hier met een boot opgepikt kan worden.

- Puerte de la cruz - bezoek hier zeker de botanische tuin!

- Los Abrigos - zoek hier het visrestaurant dat het hoogste ligt, met uitzicht over dit pittoreske vissershaventje.

- De rit dwars over de vulcaan levert je zeker prachtige plaatjes op, maar die doe je normaal gezien zowieso als je een week daar bent. Wij zelf hebben we de vulkaan zelf met de kabellift bezocht, en te voet afgedaald. een prachtige wandeling maar stevige schoenen zijn een must!

- 'LAS AGUILAS DEL TEIDE' is een prachtige "zoo", zoals ik er nog geen andere gezien heb, niet de goedkoopste (+20 euro pp, maar je krijgt van chartermaatschappijen zoals jetair wel 6 euro korting in je welkomstenveloppe)

als je meer info wilt laat je maar iets weten

Rik

Afraders: playa de las amercias & los christianos -> overdaad aan massatourisme voor bejaarden.

ps. enkele van mijn fotos: http://www.photo9.be/gallery/v/admin/Tenerife/
      Mijn foto's

Comment

Ik ben er al een keer of zes geweest, maar de laatste keer is ook weeral bijna 10 jaar geleden.
        Wat ik me vooral herinner is het dorpje Masca, en dan vooral de weg er naartoe. Vanuit het dorp kan je een dagtocht maken doorheen een kloof. Dat levert zeker spectaculaire zichten met veel natuurschoon en op de achtergrond de oceaan.
        Wel geen idee hoe het staat met massatoerisme dezerdagen...
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

vertrek binnen 3 weken ook naar Tenerife, volg dit topic dus, alvast bedankt voor de tips

Comment

alvast bedankt voor de mooie tips!! meer zijn er natuurlijk nog welkom he

Comment

Als je naar Los Gigantes gaat en vandaar naar het dorpje Masca zoals hierboven gesuggereerd, rij dan door om tegen de avond de uiterste westpunt van het eiland te bereiken. Daar staat een eenzame vuurtoren, maar het uitzicht is daar heel mooi en je kan er bij valavond schitterende plaatjes maken. Natuurpark Anaga in het Noorden van het eiland is zeker ook de moeite waard. Kan wel serieus afkoelen daarboven, dus truitjes mee.
              Ik heb hier op het forum wel op een paar plaatsen fotootjes staan van Tenerife.
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Als je in het zuiden verblijft, kan je hier misschien wel eens romantisch en zeer betaalbaar gaan eten: een restaurant op een heuvelrug met 180° panoramisch uitzicht door een glazen muur!

Kaart

last but not least, als je met google maps het eiland van tenerife bekijkt, komen hier tegenwoordig steeds foto's bij op de locatie waar ze genomen zijn, zo krijg je ook nog een idee wat waar te zien is en wat te verwachten
                Mijn foto's

Comment

Ben voor 't werk begin dit jaar naar tenerife gegaan. Plaja de las americas (of zoiets) valt idd dik tegen. Supertoeristisch en das echt mijn ding niet. Nuja, heel dat eiland hangt aaneen van toerisme als je 't mij vraagt

dus ik denk dat 't mooi is waar er minder toeristen zijn

Geniet ervan en vergeet je niet in te smeren :-)))

Tim
                  http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

juist terug uit Tenerife, las americas eens van ver bekeken voor de rest het hele eiland rondgereden, genoeg plaatsen waar amper toeristen zijn.....
                    @ redcap, mocht je nog niet vertrokken zijn,
                    tracht zeker een telelens mee te nemen (200 mm),
                    ga in het weekend de Teide op dan zijn er geen bussen met toeristen of jeepsafaris
                    als de oceaan "rustig" is zal je zeker kleine walvissen en dolfijnen zien

Comment

Was Masca een tijdje geleden niet verwoest door bosbranden ? Meen me daar iets van te herinneren. Verder is de Teide inderdaad een aanrader. Ben in 2005 naar Tenerife geweest.
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Naast de Teide en Masca moet je zeker ook eens naar Adeje rijden. Dat ligt in het zuiden en wij deden het met een lijnbus(of taxi). Daar bevinden zich de " Barranco del Infiermo" (in het ned. "De duivelskloof"). Aan de buschauffeur vragen dat hij u verwittigd wanneer u aan de juiste halte bent.
                        Als je graag wandelt waant u zich in de Oostenrijkse bergen op een kwartiertje rijden van PLaya de la Americas. Aan het einde van de wandeling kom je aan een waterval. Héél mooi, wel hoog maar in de zomer valt er niet zoveel water. De natuur is er erg mooi. Zeker een aanrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                          Was Masca een tijdje geleden niet verwoest door bosbranden ? Meen me daar iets van te herinneren. Verder is de Teide inderdaad een aanrader. Ben in 2005 naar Tenerife geweest.
                          Masca is absoluut niet verwoest door de bosbrand, een gedeelte van de flanken aan de overzijde van het dorp hebben wel gebrand

Comment

Heb reeds tientallen keren op Teneriffe verbleven en ken het eiland practisch beter dan onze Ardennen. Voor mij nog altijd een toevluchtsoord, zowel in Winter als in Zomer. Iedereen raadt je steeds dezelfde plekken aan die voornamelijk in het zuiden en in het westen gelegen zijn maar iedereen vergeet daarbij het noorden met het "Mercedes gebergte". Als je van natuur houdt en plekjes die niet door massatoeristeme zijn aangetast, dan moet je hier beslist zijn. Huur een wagentje (of moto), koop een goede wegenkaart en vergeet al je zorgen in dit wonderbaar gedeelte van het eiland. Eten en drinken zijn hier nog zeer volks en als je aan de noorderkant afdaalt naar de kleine haventjes kan je lekker vis en zeegerechten vinden aan schappelijke prijzen. Je kan er ook de nationale "conecho" eten met zwarte aardappelen in de pel.
                            Vergeet je fototoestel niet want opnamemogelijkheden, de natuur (vergezichten) en de flora (cactussen, e.a.), in overvloed.
                            Proficiat en goede vaart in het huwelijk.

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                              Heb reeds tientallen keren op Teneriffe verbleven en ken het eiland practisch beter dan onze Ardennen. Voor mij nog altijd een toevluchtsoord, zowel in Winter als in Zomer. Iedereen raadt je steeds dezelfde plekken aan die voornamelijk in het zuiden en in het westen gelegen zijn maar iedereen vergeet daarbij het noorden met het "Mercedes gebergte". Als je van natuur houdt en plekjes die niet door massatoeristeme zijn aangetast, dan moet je hier beslist zijn. Huur een wagentje (of moto), koop een goede wegenkaart en vergeet al je zorgen in dit wonderbaar gedeelte van het eiland. Eten en drinken zijn hier nog zeer volks en als je aan de noorderkant afdaalt naar de kleine haventjes kan je lekker vis en zeegerechten vinden aan schappelijke prijzen. Je kan er ook de nationale "conecho" eten met zwarte aardappelen in de pel.
                              Vergeet je fototoestel niet want opnamemogelijkheden, de natuur (vergezichten) en de flora (cactussen, e.a.), in overvloed.
                              Proficiat en goede vaart in het huwelijk.

Henri
                              is exact wat wij gedaan hebben maar dan moet je er wel bij vertellen dat het serieus bewolkt kan zijn maar het noorden is niet te vergeten, je houdt het niet voor mogelijk dat je zoveel contrasten op 1 eiland op 1 dag tegenkomt, hoop nog eens buiten de zomerperiode terug te gaan....

Comment

Working...
                              X