Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar Doel, een kort 'reisje'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Naar Doel, een kort 'reisje'

Het hoordt misschien niet echt bij reisfotografie, want het is een kort reisje. Binnenkort ga ik immers naar Doel.

Heeft er iemand tips? Specifieke locaties, adressen,....
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Re: Naar Doel, een kort 'reisje'

Beste

Tip nummmer 1 ;als je naar doel gaat doe het zo onopvallend mogelijk ,de mensen daar hebben het echt niet gesteld op fotografen ,hang daar zeker de ramp toerist niet uit,de mensen houden je in het oog achter hun gordijnen.

tip 2 : Heel doel op zich is mooi om te fotograferen ,en er staan heel veel lege huizen waar je zo binnenkan,om de sfeer mee te kunnen voelen van plezier en woede als je uit je huis wordt gezet ,voor een container terminal.

tip 3 : Ga eens langs het platen kerkhofke waar er platen staan met teksten op ,dit plaatsje ligt aan de oever en lees de teksten op de geschreven platen .

tip4 : Ga niet alleen naar doel en ergens binnen daar ,er liggen op de meeste plaatsen drugs spuiten op de vloer .

Neem eens een kijkje op mijn blog en website
    blog : www.bloggen.be/misteryfotografie /website :http://www.misteryfotografie.be
    Met vriendelijke groeten

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Doel is niet heel groot, dus kan je best zelf op ontdekking.
      Het is een mooie lokatie voor zonsopgang en wij hebben totaal geen problemen gehad met de nog aanwezige inwoners, in tegendeel. Als je wat interesse toont voor hun zaak zullen ze uitleggen wat er gaande is.

Let wel een beetje op waar je binnen gaat (leegstaande huizen, geen bewoonde huizen !!) en voorzichtig als je trappen doet.

Op dit ogenblik zitten er geen krakers meer in de huizen maar zijn wel alle ruiten van leegstaande huizen kapot geslagen, dit door 1 en dezelfde persoon.

Neem 's middags eens de gratis overzet naar Lillo om de de maag te spijzen en de dorst te lessen.

Het is een mooie lokatie om foto's te nemen maar een zeer triestige aangelegenheid.

Cindy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ronddewereld Bekijk bericht
        Doel is niet heel groot, dus kan je best zelf op ontdekking.
        Ik kan dit enkel bijtreden. Je kan rond Doel wandelen in een uurtje denk ik. Ik denk dat je best je eigen intuitie volgt.

Je kan het parochiehuis aan het pleintje eens proberen binnen te gaan, dat is zo de enige locatie die ik kan aanraden. Let wel op, er ligt hier en daar gebroken glas.

Ik heb er zelf al foto's gemaakt, die staan hier: http://picasaweb.google.com/sander.franck/DoelRevisited
        http://francks.wordpress.com

Comment

Working...
        X