Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
- het Loreta heiligdom (eigenlijk is fotograferen hier niet toegelaten, maar het lukt wel)
- het trammeke-cafeetje op het Wenceslasplein (eventjes een 'Absynthe' proeven ) en al de rest daaromheen
- de oude Lada's, Skoda's, Tatra's e.d. die dienst doen als 'taxi'
- een boottochtje op deze oude schuit
Last edited by mexicano; 23 mei 2008, 00:56.
Reden: foto's toegevoegd
zeker genoeg kaartjes , want je gaat er massa's foto's nemen ...
wat je niet mag missen ? Praag is één van de mooiste steden van Europa , zowel architecturaal , cultureel , gastronomisch enorm veel keuze , mooi nachtleven , musea , sfeer,....iets om terug te gaan ; dus als je iets mist : 't is voor de volgende keer !
Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.
De schitterende Art-Nouveau gevels
Het Gouden Straatje als er toevallig even niet teveel volk rondloopt
Het Joodse Kerkhof....
De gewone volkscafé's, niet te tellen...
De aanwezige toerist als bezienswaardigheid op zich...
Het vele groen...
Ben zowat de hele wereld over gereisd (voor mijn werk).
Een van de mooiste steden is toch Praag geweest (4x geweest).
Er is een boekje met de naam 10X Praag (De tien Praagse wereldwonderen), deze plaatsen moet je zeker bezoeken.
Iedere dag is er om 12 uur de wisseling van de wacht. Dit is een schitterende parade. Om een goede plaats te hebben moet je wel ruim van te voren aanwezig zijn.
Dit zijn de lenzen waar ik het mee zal moeten doen :
17-55
50mm F1.8
80-200 F2.8
Dan zou je goed gewapend moeten zijn.
Ik ga in augustus: huwelijksverjaardag...
Eerste keer Praag, dus dit is ook voor mij een nuttig draadje.
Misschien kunnen we hier dan onze beeldjes naast elkaar zetten?
(tiens, zou dat niet plezant zijn... zo'n city-fotoboek [subforum] waar members hun 'beste 5' of zo kunnen publiceren?)
In de stad De Prazshki Grad (de oude stad op de heuvel).
Buiten de stad is er nog het Joodse ghetto Theresienstad, dat een tijdje als concentratiekamp gebruikt is tijdens WO2, zeker een aanrader. +- 30 min met de bus uit het centrum.
Comment